KABIR KARSAN

چگونه طراح غرفه شویم؟

طراحی-غرفه-نمایشگاهی
18
August
2023
فهرست محتوا
طراحی-غرفه-نمایشگاهی
August 18, 2023

چگونه طراح غرفه شویم؟

یکی از بسترهای مناسب جهت جذب مشتری و اشتغال زایی، غرفه ها هستند. طراحی غرفه روشی جهت نمایاندن محصولات خود به دیگران است. بنابراین طراحی آن نیز مهم است. برای خواندن تاثیر غرفه سازی روی نمایش محصول کلیک کنید. نوع طراحی سازه نمایشگاهی می تواند معرف نوع محصولات باشد. حالا چگونه طراح غرفه شویم؟

موقعیت مکانی غرفه نیز مهم است. در ادامه بیشتر به سوال چگونه طراح غرفه شویم، پاسخ خواهیم داد.

چگونه طراح غرفه نمایشگاهی شویم

طراحی و ساخت غرفه

به صورت کلی غرفه نمایشگاهی به دو گروه بزرگ تقسیم بندی می شوند.

  • در دسته اول از غرفه ها عموما به منظور برگزار نمودن کنفرانس و سمینار استفاده می شود. ساخت این غرفه ها کار تقریباً آسانی است و دارای قوانین خاص و پیچیده نیستند. این غرفه ها به راحتی ساخته و جمع می شوند.
  • در دسته دوم غرفه های رویدادهای ملی و بین المللی قرار می گیرند. این غرفه ها در مکان های همیشگی نمایشگاه ها وجود دارند. برای طراحی این دسته از غرفه ها قوانین و مقررات خاص غرفه سازی وجود دارد و شما ملزم به رعایت آن ها خواهید بود.

انواع طراحی غرفه نمایشگاهی توسط غرفه سازان

  • غرفه معمولی خطی یا ردیفی:

  • نام دیگر آن غرفه یک بر است. از یک سو به راهرو و از سه طرف با غرفه های کناری هم جوار می باشد.
  • غرفه گوشه یا نبشی:

  • نام های دیگر آن دو بر و دو نبش است. از دو سو به راهرو و از دو طرف دیگر با غرفه های دیگر هم جوار می باشد. این نوع غرفه، اهمیت بیشتری دارد زیرا از دو طرف قابل دیدن است
  • غرفه انتهایی یا شبه جزیره ای:

  • نام دیگر آن غرفه سه بر است. این نوع غرفه مرغوبیت بالایی دارد چون از یک طرف مسدود است ولی از سه جهت قابل دید است.
  • غرفه جزیره ای:

  • این نوع غرفه از تمامی جهات قابل دیدن است. این نوع غرفه، در قسمت تبلیغ و نمایش اهمیت دارد.

بخش های مختلف در طراحی غرفه های نمایشگاهی

در طراحی غرفه باید حداکثر استفاده را از محیط کرد. عموما متناسب با نیاز شرکت ها و فعالیت ها غرفه ها را به قسمت های مختلفی تقسیم می کنند. این تقسیم بندی به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • مکانی جهت نشان دادن محصولات
  • مکانی جهت عقد قرارداد ها
  • مکانی برای اطلاع رسانی
  • بخش هایی برای نمایش های صوتی و تصویری
  • مکانی جهت پذیرایی از مراجعه کنندگان

البته تفاوت هایی در این بخش ها در غرفه های گوناگون دیده می شود که با توجه به خواست کارفرما، انعطاف با خدمات یا محصولات او و نیاز مشتریان کسب و کار انجام شده است. پیشنهاد می شود با استفاده از ایده های جدید طراحی غرفه خود را پیش ببرید:

  • اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قرار دادن محصولات خود در اختیار دارید.
  • اگر نیاز به اتاق های جداگانه دارید، از ابتدا به فکر آن باشید.
  • از رنگ های جذاب در طراحی استفاده کنید.

صفر تا ۱۰۰ مراحل طراحی غرفه

بصورت کلی مراحل طراحی غرفه دارای چهار مرحله اصلی است:

  • نیازسنجی:

  • در این مرحله باید یک فرم نیاز سنجی را کامل کنید. این فرم جهت شناخت بهتر از شما پر خواهد شد تا به سوالات اولیه در خصوص شما، کسب و کارتان و مشتریانتان پاسخ دهد.
  • اصلاح نمودن مفاهیم اولیه:

  • پس از مرحله ۱ طرح غرفه توسط طراح با توجه به خروجی های نرم افزار به شما نشان داده می شود تا هرگونه اصلاحات روی آن انجام گردد.
  • ایجاد کردن چهارچوب و جزئیات:

  • مشخصات مواد، وسایل، قطعات و روش های ساخت در این مرحله مشخص و به شما گفته می شود. کارهای گرافیکی آن نیز در نهایت در همین مرحله انجام می گیرد.

تایید طرح نمایشگاه یا اصلاح آن:

این امکان وجود دارد که بتوانید از طراح غربه خود درخواست کنید غرفه شما را اصلاح کند.

چگونه طراح غرفه شویم
طراحی غرفه نمایشگاهی با رنگ بنفش و کرم به وسیله کبیرسازان

مواردی که هنگام طراحی غرفه باید به آن ها توجه کنید

مشخصا اگر شما بخواهید ساخت یک سازه را طبق اصول پیش ببرید، ملزم به رعایت یک سری چارچوب خواهید بود.

چه شما بخواهید برای یک رویداد ملی غرفه سازی کنید و چه غرفه شما برای شرکت در یک رویداد بین المللی اماده گردد، رعایت اصول ساخت باعث پیشرفت شما در روزهای شلوغ نمایشگاهی و افزایش بازدید غرفه شما خواهد بود. در ادامه به بیان برخی از نکات پیرامون این موضوع خواهیم پرداخت:

داشتن محصولات مناسب

ساخت و طراحی غرفه شما باید متناسب با محصول یا خدمات شما باشد. برای مثال اگر نوع فعالیت غرفه، خوراک است از مواد خوراکی متنوع، سالم و با کیفیت در قسمت های مختلف طراحی استفاده شود و طبقه بندی مناسبی از پوسترها، مواد خوراکی در غرفه تعبیه شده باشد.

از لحاظ ظاهری نیز به شیوه آراسته و منظمی سازماندهی  گردد. می توانید برای ارائه محصول از قسمت ویترین استفاده کنید.

استحکام کف پوش غرفه

جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به کف پوش، پس از خشک شدن کف تمیز شده، با پلاستیک ان را بپوشانید. قابل تاکید اسا موارد نجاری در مراحل ساخت غرفه اهمیت زیادی دارد. بهتر است از سازه هایی با  مقاومت بالا استفاده شود تا محکم باشد. شش میلی متر، استاندارد قطر دیواره غرفه پروفیل آلومینیوم است.

باید از کف پوشی با رنگ مناسب و با کیفیت استفاده شود. کف پوش می تواند که از جنس سرامیک باشد یا می توان برای کاهش هزینه از موکت استفاده کرد.

نور مناسب

نور باید به گونه‌ ای باشد که مراجعه کنندگان بتوانند به طور واضح محصولات را  بررسی و انتخاب کنند. نورپردازی نباید بیش از حد و زننده باشد. نور باید به گونه ای باشد که مراجعه کنندگان در کوتاه ترین زمان محصول مورد نظر شما را مشاهده کنند.

بهتر است نور پردازی با رنگ سایر تجهیزات و وسایل متناسب باشد در غیر این صورت موجب می شود زیبایی غرفه از بین برود.

نظم غرفه و رنگ بندی ظاهری آن

جهت جلب توجه مراجعه کنندگان در نمایشگاه ها داشتن نظم در چیدمان و تزئین غرفه ها الزامی است. طبقه بندی و نظم موجب می شود وسیله مورد نظر در دسترس قرار گیرد و سردرگمی را کاهش می دهد.

بازدید کنندگان با دیدن ظاهر زیبای غرفه مجاب می شوند تا وارد آن شوند. جهت معطوف شدن توجه مشتریان به غرفه باید آن را با جذابیت زیادی طراحی کرد. استفاده از سازه های مدرن و طراحی های زیبا و جدید باعث چشم نوازتر شدن و جلب بازدیدکننده می شود.

بجز نظم، رنگ بندی در طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. برای مثال می توان از رنگ های روشن برای بزرگ تر جلوه دادن فضا استفاده کرد و موارد خاص مانند قفسه معرفی محصولات را متفاوت رنگ زد. مشخصا در این راستا کمک گرفتن از طراحان خبره موجب افزایش زیبایی غرفه می گردد.

استفاده از تبلیغات و برند سازی

روشی هوشمندانه جهت افزایش ثروت و ارزش دهی به محصول، برند سازی است. نقش تبلیغات و بازاریابی را در این راستا نمی توان نادیده گرفت. تبلیغ مناسب در جلب توجه موثر خواهد بود. اگر از یک روش خاص برای تبلیغ استفاده کنید مشتریان زیادی جذب شما خواهند شد و شما را انتخاب خواهند کرد.

ساخت غرفه اقتصادی

مشخصا در ابتدای هر امری در نظر گرفنن هزینه پرداختی بابت آن خدمت یا محصول بسیار اهمیت خواهد داشت. در این میان همواره خواست صاحبین کسب و کار این بوده است که به داشتن غرفه های اقتصادی اما کاربردی دست پیدا کنند. باید گفت عوامل مختلفی در هزینه طراحی غرفه دخیل اند.

با استفاده از امکانات کم تر و ساده تر می توان از اسراف در هزینه طراحی غرفه جلوگیری کرد. زیرا به اعتقاد بسیاری از مردم، زیبایی در سادگی است.

این تفکر که حتما باید از وسایل گران برای افزایش فروش محصولات استفاده کرد، اشتباه است؛ زیرا با داشتن سلیقه و ابتکار و مناسب نمودن رنگ قفسه ها، نور پردازی، رنگ کف پوش می توان به زیبایی غرفه دست یافت. همچنین می توان برای کاهش هزینه از وسایل دست دوم استفاده کرد یا تجهیزات را اجاره نمود.

جمع بندی

امروزه طراحی نمایشگاهی جای خود را به طراحی های منحصر به فرد داده است. با استفاده از روش های نوین هر روز در حال تغییر است. مهم ترین اصل در طراحی غرفه نمایشگاهی خلاقیت و نوآوری است.پیام اصلی به مخاطب از راه توسعه تجربه به کمک تکنیک منتقل می شود.

مهم ترین عنصر غرفه نمایشگاهی شما، کارکنان آنجا هستند. هیچگاه از آن ها غافل نباشید. آن ها نقش برقراری ارتباط با مشتریان را دارند. پیش از هرچیز اهداف و انتظارات خود را به کارکنان تان بگویید. فرم لباس و ارتباط با مشتری را با آن ها هماهنگ کنید.

برای جذب بیشتر مشتری رقابت سالمی بین کارکنان مانند اهدا کردن جوایزی به آن ها ایجاد کنید. کبیرسازان، شرکت برتر غرفه ساز ایران، با ارائه مشاوره رایگان و مدیریت و ساخت غرفه های اقتصادی، همراه شما در روزهای شلوغ نمایشگاهی خواهد بود

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button