KABIR KARSAN

روش های بازاریابی در نمایشگاه

روش-های-بازاریابی-در-غرفه-نمایشگاه
16
March
2023
فهرست محتوا
روش-های-بازاریابی-در-غرفه-نمایشگاه
March 16, 2023

روش های بازاریابی در نمایشگاه

به گفته یکی از بازاریابان بزرگ دنیا، شما تنها زمانی موفق به فروش محصول می شوید که نیاز نهفته هر شخصی را که خودش هم از آن بی خبر است، شناسایی کرده و به او خاطر نشان کنید، بدین صورت به او محصولی متناسب با نیازش فروخته اید و او از این تجربه خوشحال خواهد بود.

امروزه بازاریابی جز جدا نشدنی دپارتمان فروش هر شرکتی است به گونه ای که خود نیازمند برنامه ریزی دقیق و مطالعه و توجه به نکات ریز و درشت بسیاری است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که شرکت های بزرگ تولیدی بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف تحقیق و توجه به موارد فوق قرار داده اند.

چنانچه شما یک غرفه دار در نمایشگاه ها باشید و با هدف رسیدن به فروش بیشتر از شرکت کنندگان نمایشگاه باشید، باید تیم منحصر به فردی جهت توجه به نکات بازاریابی در روزهای برگزاری نمایشگاه تشکیل دهید و تمام موارد را به آنان خاطر نشان کنید.

بازاریابی در ویکی پدیا

آشنایی با انواع روش های بازاریابی برای جذب بازدیدکنندگان

در این راستا سعی می کنیم برخی موارد بازاریابی خصوصا بازاریابی در نمایشگاه ها را بررسی کرده و بیان کنیم. در ادامه جهت دانستن برخی از انواع این دسته بندی های بازاریابی همراه ما باشید

تعامل را در هیچ شرایطی فراموش نکنید

داشتن ارتباط چشمی، پرسیدن سوال، دادن هدیه ای هرچند کوچک یا حتی کمک جهت حمل یا راهنمایی برای پیدا کردن مسیر یا غرفه ای، گوشه ای از انواع تعاملی است که شما می توانید به وسیله آن سر صحبت را باز کرده و به گفتگو بپردازید.

اگر بخواهید تعاملات نمایشگاهی را به لیست مربوطه اضافه کنید می توانید از پرسیدن دلایل هدف شرکت در نمایشگاه یا پرسیدن علایق در حیطه مشخصات کالایی خاص شروع کنید و به سمت توضیح خدمات خود پیش بروید.

ارتباط با بازدید کنندگان در شبکه های اجتماعی 

ویژگی شخصیتی افراد و عدم توانایی برخی از آن ها (به دلایل گوناگون) به خرید در همان لحظه ایجاب می کند که تا جایی که می توانید مخاطبان را درگیر خود کنید تا فرصت فروش در اینده را از آن خود کنید. از رسانه های اجتماعی خود کمک گرفته و آن ها را تبلیغ کنید.

بدین صورت همیشه راه ارتباط با شما باز است و از جدیدترین محصولات شما دیدن خواهد شد. علاوه بر آن در فرصت های اینده  می توانید این مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید.

ارائه هدیه هایی جهت تشکر از بازدید و تعامل بیشتر برای ششمین از روش های بازاریابی در غرفه نمایشگاه

بسته هایی تکیه کرده و تشکر کنید. نیازی نیست این بسته ها لزوما هزینه بر باشند، هدف از تهیه آن ها بیشتر از هرچیزی به یاد ماندن در ذهن ناظر است می توانید از پک هایی که شامل آب معدنی، یک ساندویچ کوچک و یک کاتالوگ جهت معرفی محصولات است استفاده کنید.

برخی از غرفه داران سابقا از تولید پادکست هایی استفاده کرده اند که در طول مسیر بازدید نمایشگاه، ناظران به آن ها گوش داده و بیشتر با آن ها اشنا شده اند. این کار در عین داشتن خلاقیت به معرفی آن ها حتی در مواقعی که تیم محصول آن ها حضور نداشت پرداخته است.

روی میز پیشخوان چیز با ارزشی جهت ارائه و توضیح داشته باشید

اگر کالای تولیدی شما کوچک است می توانید از برخی از مدل های آن روی میز پیشخوان نمایشگاه استفاده کنید یا چنان چه تنوع زیادی دارید برخی از انواع آن ها را با رنگ های مختلف چیدمان کنید. وجود بروشور های رنگی با کیفیت که مشخصات هر کالا را در عین سادگی توضیح داده اند جهت ارائه سریع بسیار کاربردی است.

بازار هدف را بشناسید و برای آن زمان خرج کنید

شناخت بازار هدف قسمت یکی از مهم ترین و درعین حال پیچیده ترین موارد بازاریابی است. کافی است از تخصص تیم فروش خود استفاده کرده و به سمت افرادی بروید که در آن ها توانایی خرید کالا خود را می بینید. صرف زمان برای تمامی افراد می تواند فرصت تعامل با خریداران واقعی را از شما دور کند.در روزهای شلوغ صرفا مهندسی فروش داشته باشید و بهینه کار کنید. قانون پارتو در این مواقع بیان می کند ۸۰ درصد از فروش شما را ۲۰ درصد افراد شامل می گردند، حتی آن ۲۰ درصد را پیدا کنید.

از نحو درست کار کردن دستگاه پوز خود مطمین شوید
این نکته در عین ساده بودن می تواند ضرر بزرگی برایتان به ارمغان بیاورد. بدون شک هیچ شخصی دوست ندارد معطل حساب کردن بماند و ترجیح می دهد از خرید صرف نظر کند. حتما سیم اتصال دستگاه پوز را چک کرده و از درستی آن مطمین شوید.

گذاشتن افر های ویژه
شاید در نگاه اول این‌ گزینه مقداری از حاشیه سودتان را عاید خود کند اما در نهایت این شما هستید که با کشاندن افراد بیشتر به بهانه داشتن افر برنده بازی خواهید بود. تنها کافی است مقداری شجاعت به خرج داده و از امتحان کردن این کار نترسید.

جمع بندی
تکنیک های بازاریابی آن چنان اهمیت دارند که در حاشیه نمایشگاه ها هر یک از طرفین سعی می کنند بازاریابی های خلاقانه دیگر رقبا را انالیز کرده و در سال های بعد از آن پیروی کنند.

جلب توجه بیشتر برای مراجعه کنندگان به وسیله استفاده از این تکنیک ها یکی از راهکار هایی است که جهت رسیدن به فروش بیشتر پیشنهاد می گردد. کافیست به آن ها توجه کرده و آن ها را به کار ببرید. مشاورین مرکز غرفه سازی کبیر سازان جهت ارائه انواع تکنیک ها و ساخت غرفه ها همراه شما خواهند بود.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
10 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
10 می, 2024
  در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم...
10 می, 2024
  در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button