KABIR KARSAN

تاثیر رنگ در غرفه های نمایشگاهی حرفه ای

color
15
August
2022
فهرست محتوا
color
August 15, 2022

تاثیر رنگ در غرفه های نمایشگاهی حرفه ای

کسب و کارهای مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد که هدف هر کدام از آن ها کسب سود بیشتر و برند سازی بهتر است. در این راستا، داشتن یک غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد باعث می شود که شرکت شما در کوتاه مدت مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد و به تبع سود بی شماری نصیبتان گردد.

یکی از مهم‌ ترین عواملی که در خاص به نظر رسیدن غرفه شما نقش موثری را ایفا می‌ کند، انتخاب یک رنگ مناسب برای رنگ آمیزی غرفه تان است. برخلاف تصور اکثر افراد، شما نمی‌ توانید تاثیر رنگ ها را دست کم بگیرید زیرا بر اساس مطالعات انجام شده، رنگ ها مهم ترین نشانه بصری برای تاثیر گذاری بر روی بازدید کنندگان هستند.

تاثیر رنگ در غرفه
تاثیر رنگ های مختلف در طراحی غرفه

تاثیر رنگ و استفاده از ترکیب رنگ های مختلف برای ساخت غرفه

با توجه به این که کسب و کارهای زیادی اقدام به غرفه سازی و شرکت در رویدادهای مختلف می کنند، هر شرکتی که بتواند در نوع خود منحصر به فرد باشد پیروز این عرصه خواهد بود. یکی از ترفند هایی که می توان برای منحصر به فرد کردن غرفه از آن بهره برد، استفاده از ترکیب رنگ های زیبا و مناسب است که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

اگر می خواهید از رنگ‌ های مختلف در غرفه خود استفاده کنید، باید بگوییم یکی از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که از رنگ های نامناسب استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند از شناخت درست برندی که دارید، جلوگیری نمایند.

در حقیقت این رنگ ها هستند که نقش بسیار موثری را در تعیین حس و حال و موضوع هر غرفه نمایشگاهی دارند. اگر شما برای طراحی غرفه خود از رنگ های نادرست استفاده کنید، می تواند بر جذابیت محصولات و کالا های شما غلبه کند و در نتیجه زیبایی آن ها را نیز از بین ببرد پس قدرت تاثیر رنگ ها را جدی بگیرید.

اگر قصد شما از شرکت در نمایشگاه این است که بتوانید برند خود را به دیگران معرفی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً از رنگ های مناسب استفاده کنید. ترکیب مناسب رنگ ها برای رسیدن به شهرت و شناخته شدن برند شما امری بسیار ضروری و مهم است.

پس به یاد داشته باشید که رنگ استفاده شده در غرفه نمایشگاهی می‌ تواند موضوع و هدف شما را برای بازدید کنندگان قابل تشخیص کند.

در ابتدا شما باید یک درک اولیه از نحوه عملکرد هر رنگ داشته باشید تا بتوانید در تشخیص رنگ مناسب، صحیح عمل کنید. برای اینکه بتوانید در ترکیب رنگ ها تصمیم درستی بگیرید، می توانید از شرکت ها و مشاوران حرفه ای این امر کمک بگیرید.

روانشناسی و تاثیر رنگ ها برای غرفه سازی

با توجه به تحقیقات مختلفی که در زمینه جذاب بودن غرفه ها انجام شده است، نشان داده شده است که رنگ ها می توانند در جذب مخاطبان تاثیر خوبی داشته باشند. تاثیری که رنگ روی تبلیغ و نمایش برند شما می گذارد، واقعیتی انکار نشدنی است.

یک نکته جالب که در این مورد وجود دارد، این است که در نظر گرفتن کشور هم برای انتخاب رنگ موفق برای غرفه اهمیت دارد.

این مورد به این معنی است که ممکن است در هر کشوری یکی از رنگ ها محبوبیت بیشتری داشته باشد مثلا در کشور چین رنگ قرمز محبوب است. با استفاده از همین نکته شما احتمالا خواهید توانست با انتخاب رنگ محبوب کشورتان ، افراد بیشتری را جذب غرفه خود کنید.

نکته طلایی دیگر این است که استفاده از چند رنگ در کنار هم، می تواند تاثیر بسزایی در دیده شدن کارتان داشته باشد. جالب است بدانید، رنگ ها می توانند نشان دهنده خلق و خو و روحیه صاحبان مشاغل و همینطور کارکنان باشند.

به همین دلیل اکثر موسسات مالی از رنگ آبی در طراحی لوگو یا ساختمان خود استفاده می کنند تا یادآور ارامش و اطمینان به مجموعه آن ها باشند.

نماد رنگ ها و ترکیب رنگ مناسب برای غرفه شما

با توجه به این که رنگ های گوناگون نشان از نماد های مختلف هستند، باید گفت که هر کدام از آن ها برای انجام کاری مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال:

رنگ مشکی ‌

اگر به دنبال این هستید که غرفه شما تاثیر زیادی بر روی بازدید کنندگان بگذارد می توانید از تاثیر رنگ مشکی استفاده کنید. رنگ مشکی تاثیر زیادی بر روحیه افراد می‌ گذارد و در فرهنگ نامه رنگ ها به عنوان یک رنگ پیچیده معرفی شده است.

برند هایی که در بین افراد مشهور هستند اغلب از رنگ مشکی برای طراحی غرفه خود استفاده می کنند تا بتوانند محصولات خود را متمایز و جذاب تر نشان دهند.

ترکیب رنگ مشکی و سفید می تواند سبب به وجود آمدن یک نمای بسیار شیک و زیبا شود. علاوه بر این رنگ مشکی را می توان با اغلب رنگ ها ترکیب کرد. اگر دوست دارید که گرافیک غرفه تان به گونه‌ ای باشد که بتواند اقتدار و موقعیت شما را به بازدید کنندگان منتقل کند، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً از ترکیب رنگ مشکی استفاده کنید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از جمله رنگ هایی بوده که در بین افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از رنگ نارنجی می تواند سبب ایجاد انرژی در بازدید کنندگان و فروشنده شود. رنگ نارنجی به معنای سرگرمی شور و اشتیاق و انرژی است.

اگر غرفه شما در نمایشگاه مربوط به کالا های کودک و نوجوان می شود، حتما از رنگ نارنجی استفاده کنید. زیرا استفاده از رنگ نارنجی در برند های مخصوص کودک و نوجوان سبب القای شادی و نشاط در شرکت کنندگان به ویژه کودکان می شود.

علاوه بر این می توانید به کارکنان غرفه خود سفارش کنید که یونیفرم های نارنجی رنگ بپوشند. این کار سبب می‌شود که کارکنان غرفه شما قابل اعتماد تر به نظر برسند.

رنگ قرمز

غرفه داران نمایشگاه‌ های مختلف معمولاً برای ایجاد حس شادابی در غرفه شان، از رنگ قرمز استفاده می کنند. رنگ قرمز تاثیر مستقیمی بر روح و روان افراد دارد و سبب تحریک حواس بازدید کنندگان می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ قرمز برای رنگ آمیزی دیواره ها یا زمینه اصلی غرفه خود استفاده نکنید زیرا این کار ممکن است چشم افراد را اذیت کند.

به شما پیشنهاد می کنیم برای تزیین غرفه خود از بنر های قرمز آویزان استفاده کنید تا غرفه شما برای افرادی که در سراسر نمایشگاه هستند، قابل دید باشد.‌ همچنین رنگ قرمز به خوبی قابلیت جذب نوجوانان و جوانان را دارد.

رنگ زرد

رنگ زرد از دیگر رنگ هایی است که از آن برای رنگ آمیزی غرفه نمایشگاهی استفاده می کنند‌. رنگ زرد به خوبی می تواند نگاه و تفکر بازدید کنندگان را به خود جلب کند. به همین دلیل اغلب برند ها، از رنگ زرد برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند‌.

علاوه بر این، استفاده از رنگ زرد سبب می‌ شود که فضای غرفه شما بزرگ تر و باز تر به نظر برسد. اگر غرفه شما دارای محصولات خوراکی است، حتما از رنگ زرد استفاده کنید‌ زیرا رنگ زرد اشتهای افراد را باز می کند.‌ ‌

رنگ آبی ‌

رنگ آبی در رده رنگ های اصلی و مهم قرار گرفته است. رنگ آبی در دسته رنگ های سرد قرار دارد. آبی بسیار آرام بخش است. مطالعات علمی که انجام شده است، در واقع نشان می دهند که رنگ آبی باعث می شود بدن مواد شیمیایی آرام بخش تولید کند.

آبی نشان می دهد که شرکت شما، یک شرکت با ثبات و وفادار است و تقریباً مزایایی مشابه رنگ مشکی را ارائه می دهد.

ترکیب رنگ آبی و سفید برای رنگ آمیزی دیواره غرفه بسیار مناسب است. ترکیب این رنگ با سایر رنگ‌ ها، سبب به وجود آمدن آرامش در ذهن و روح بازدید کنندگان می‌ شود. رنگ آبی به افراد کمک می کند تا با آرامش از غرفه شما بازدید کنند. ناگفته نماند که رنگ آبی از جمله رنگ های مورد پسند در میان آقایان است.‌

رنگ سفید‌ ‌

در حقیقت رنگ سفید احساسات چندان قوی را در افراد بر نمی انگیزد. این یک رنگ بکر است که امنیت و راحتی را نشان می دهد. سفید، یکی از رایج‌ ترین رنگ‌ ها برای پس‌ زمینه غرفه‌ های نمایشگاهی است، زیرا هر رنگی هنگام چاپ روی آن خود نمایی می‌ کند.‌

تاثیر رنگ
طراحی غرفه بار رنگ های مختلف

تاثیر رنگ ها و استفاده از رنگ های متضاد‌ ‌

استفاده از رنگ های متضاد می تواند سبب جلب توجه افراد شود. به همین دلیل می توانید از رنگ های متضاد برای طراحی لوگوی شرکت خود استفاده کنید. همچنین به کار بردن رنگ تضاد در طراحی پس زمینه غرفه نیز می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

به عنوان مثال، اگر رنگ پس زمینه غرفه تان آبی است، از رنگ های زرد یا قرمز برای ایجاد تضاد استفاده کنید. همچنین رنگ هایی مانند طوسی و بنفش نیز در کنار یکدیگر تضاد زیبایی ایجاد می کنند.

آیا از رنگ ها برای جنبه های دیگر هم استفاده می شود؟

در پاسخ به این سوال می توانیم بیان کنیم که بله این امکان وجود دارد که از رنگ ها برای سایر جنبه ها هم استفاده  شود. مثلا لباس کارکنان داخل غرفه، از جمله مواردی است که می تواند تحت تاثیر رنگ های مختلف قرار بگیرد.

یونیفرم هایی که کارکنان بر تن دارند، اگر دارای رنگ های متناسب با غرفه باشند، می توانند بسیار مورد توجه قرار بگیرند.اگر داخل غرفه هدایایی را برای مشتریان در نظر گرفته اید، می توانید از ترکیب رنگ های گوناگون برای آن ها هم استفاده نمایید. رنگ ها فوق العاده قدرتمند هستند.

آنها نه تنها می توانند به طرز چشمگیری بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارند، بلکه می توانند بر احساسات و عواطف آنها نیز تأثیر مستقیم بگذارند.  ترکیب رنگ در طراحی غرفه نمایشگاهی واقعا اهمیت دارد. البته توجه داشته باشید که لازم نیست جایگاه خود را به رنگین کمان تبدیل کنید زیرا با این کار نه تنها افراد جذب غرفه شما نمی شوند، بلکه سردرگم می شوند. برای آگاهی از سایر نکات طراحی غرفه و رنگ روی نوشته کلیک کنید.

سخن پایانی

غرفه سازی کبیرسازان یکی از بهترین شرکت هایی است که در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی فعالیت می ‌کند. کبیرسازان با به کارگیری بهترین ترکیبات رنگی برای طراحی پس زمینه و تزیین غرفه، به شما کمک می‌ کند که مجلل ترین غرفه را در نمایشگاه داشته باشید. شما می توانید از مشاوره رایگان این شرکت برای طراحی و ساخت غرفه خود کمک بگیرید.‌ ‌

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button