KABIR KARSAN

نکات مهم در طراحی و انتخاب رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی

pic-1
9
March
2023
فهرست محتوا
pic-1
March 9, 2023

نکات مهم در طراحی و انتخاب رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی

نمایشگاه ها، مکان های بسیار مهمی از نظر ارتقای محصولات و خدمات کسب و کار هستند. هر نمایشگاه یک منطقه تبلیغاتی مهم برای کسب و کار بوده و ملاقات و گردهمایی با مشتریان بالقوه در این مکان بسیار آسان است. لذا برای جلب توجه مشتریان، باید مراقب بود که غرفه نمایشگاه از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار باشد. یکی از این استاندارد ها طراحی و انتخاب رنگ در غرفه سازی است.

اصول ترکیب و تاثیر رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی

هرچه غرفه نمایشگاهی بهتر طراحی شود، شرکت می تواند شانس بیشتری برای معرفی خود داشته باشد. پس بسیار مهم است که شرکت ها به ساخت غرفه از نظر وجهه شرکت اهمیت لازم را بدهند. با این حال، غرفه سازی با کیفیت آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست و نکات مهمی را باید برای غرفه سازی ارزان در نظر گرفت که در این مقاله به آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و انتخاب رنگ در غرفه سازی

هنگام تعیین رنگ برای طراحی غرفه سازی، باید مراقب استفاده از رنگ های شرکتی خود باشید. به یاد داشته باشید که در واقع غرفه، کارت ویزیت شماست. در عین حال هنگام استفاده از رنگ های سازمانی خود باید با توجه به رنگ ها و چیدمان محل نمایشگاه از رنگ های خود استفاده کنید. شما باید تحقیق کرده و رنگ هایی را که با رنگ های شرکتی شما سازگار است تعیین نمایید.

ترفندهای ساخت غرفه نمایشگاه

برای ایجاد جلوه های مطلوب در نمایشگاه ها باید به ترفندهای کوچکی در غرفه سازی توجه کرد. این نکات مهم شامل موارد زیر می گردد؛

  • ساخت غرفه باید طوری باشد که محصولات را برجسته کند؛
  • از چیدمان پیچیده باید اجتناب شود؛
  • طراحی غرفه نمایشگاه در عین زیبایی باید ساده باشد؛
  • جزئیات مهمی که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند باید گنجانده گردد.

جدای از این موارد، افزایش کارایی در غرفه ها از جمله جزئیات مهم است. اندازه استند، مساحتی که پوشش خواهد داد، طراحی، گزینه های محصول و موارد فنی از دیگر جمله جزئیات مهم در ساخت غرفه نمایشگاه هستند.

چالش های پیش روی غرفه سازی

هنگام ساخت غرفه، کاملاً ضروری است که از قبل تصمیم بگیرید که چه نوع غرفه ای را می خواهید. طراحی استندهای دارای آپشن های مختلف مانند چوبی و مدولار، سخت تر و زمان برتر است. زیرا نکات کوچک بسیار مهمی وجود دارد که باید در غرفه نمایشگاه وجود داشته باشد. علاوه بر اینها، رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی مهم است.
روشنایی و برق کاری از جمله جزئیاتی است که ساخت غرفه نمایشگاهی را پیچیده می کند. اینکه چه نوع متریالی در طراحی کف استفاده خواهد شد نیز از جزئیات مهم است. گزینه های مختلفی مانند پارکت و فرش جزییات مهم در این فرآیند محسوب می‌شوند و کاربران باید برای غرفه سازی ارزان با افراد حرفه‌ای همکاری کنند.

روشنایی در طراحی ساخت غرفه

بدون شک، یکی از نکاتی که در طراحی و اجرای یک غرفه نمایشگاه غرفه خوب باید مورد توجه قرار گیرد، ویژگی های نورپردازی است. شما باید نقشه برق را از قبل با شرکتی که غرفه سازی نمایشگاه شما را اجرا می کند تهیه کنید. نورپردازی تابلوها و تمام جلوه های بصری روی غرفه باید بسیار تکنولوژیکی و خوب باشد. به این نکته توجه کنید که روی میزها و پیشخوان پذیرایی سوکت هایی وجود دارد که در آن از رایانه استفاده خواهید کرد و باید تصمیم بگیرید که چگونه از آلودگی بصری اضافی کابل خلاص شوید. ویژگی های نورپردازی با کیفیت و تکنولوژیکی بر روی ویژگی های تشخیص غرفه تأثیر می گذارد.
بهتر است اولویت های نور را در بالای لیست ساخت غرفه قرار دهید. از نظر تثبیت سطح روشنایی، نوری که سوسو می زند بر چشم تاثیر منفی می‌گذارد. باید اطمینان حاصل شود که محصولات در غرفه نمایشگاه با سایه پوشانده نمی شوند.

قیمت های غرفه سازی

بدون شک یکی از مهم ترین مسائل در ساخت غرفه هزینه آن است. هر چه کیفیت مصالح و طرز کار استفاده شده در غرفه نمایشگاه بالاتر باشد قیمت ها نیز بالاتر می رود. به همین دلیل در غرفه سازی باید به بودجه اختصاص یافته از سوی شرکت برای این موضوع توجه شود. بنابراین بهتر است که ابتدا روی کیفیت تمرکز کنید.
هزینه طراحی غرفه نمایشگاه هزینه ای نیست که شما دائما متحمل شوید. از این محصولات می توانید برای مدت طولانی استفاده کنید. هنگام محاسبه این هزینه که یک بار در دوره های طولانی متحمل خواهید شد، بهتر است به جای ارزان ترین ساخت غرفه، واجد شرایط ترین غرفه نمایشگاهی را انتخاب کنید.

چرا طراحی غرفه نمایشگاه مهم است؟

غرفه سازی خلاقانه و موثر می تواند از بسیاری جهات مزایایی را برای کسب و کارها فراهم کند. این مزایا را می توان به صورت زیر برشمرد؛
ساخت غرفه به کسب و کار این امکان را می دهد که پیام خود را مستقیماً به مخاطبان هدف خود حتی در محیط های شلوغ منتقل کند. این پیام گاهی می تواند اطلاعاتی در مورد یک محصول جدید بوده و گاهی اوقات می تواند در مورد موارد خدمات یا یک نوآوری باشد.
طراحی غرفه نمایشگاه می تواند به مشتریان جدید سرنخ مهمی در مورد حرفه ای بودن کسب و کارتان بدهد. ساخت غرفه موثر، که کیفیت خدمات ارائه شده توسط کسب و کار را نیز نشان می دهد، قادر است مشتریان بالقوه را جذب کند.
استندهای ایستاده که فرصت ایجاد فضای جدیدی را برای فعالیت های تبلیغاتی کوتاه و بلندمدت فراهم می کند، در جلب افراد بیشتر موثر است. به این ترتیب می توان از بودجه اختصاص داده شده برای فعالیت های تبلیغاتی بسیار موثرتر استفاده کرد. غرفه سازی جذاب جمع آوری اطلاعات توسط مشتریان بالقوه را آسان تر می کند.

نکات مهمی که در طراحی غرفه باید رعایت شود!

برای طراحی و ساخت غرفه چه چیزی باید در نظر گرفته شود؟

ابتدا تاکید می کنیم که طرح باید چشم را به خود جلب کند. به عبارت دیگر، واضح، ساده و چشمگیر بودن طرح در نگاه اول بسیار مهم است. در غیر این صورت، تمام کارهایی که کسب و کار برای ارائه ظاهر در نمایشگاه انجام داده ممکن است به اتلاف وقت تبدیل شود.
قبل از هر چیز به نفع شما خواهد بود که متون و عناصر بصری در طرح در یک سلسله مراتب خاص و در اندازه ای باشد که حتی از دور به راحتی قابل مشاهده باشد. از سوی دیگر، مهم است که هر عنصر، از فونت مورد استفاده گرفته تا مشتقات بصری آن، به تصویر و فعالیت شرکت نیز مرتبط باشد. باید بگوییم که انتخاب رنگ در غرفه نمایشگاه نیز تاثیر مثبتی در ذهن مشتریان بالقوه ایجاد می کند.
اکنون چیزهای زیادی در مورد غرفه سازی می دانید. علاوه بر این، شما به یک استند نیاز دارید که کسب و کار شما را حتی در مکان های شلوغ متمایز کند.

برنامه ریزی برای نمایش محصولات در غرفه نمایشگاه

نمایشگاه ها رویدادهایی هستند که باید از ابزارهای تبلیغاتی ویژه در آنها استفاده شود. طرح های ویژه برای این فعالیت ها باید با دقت انجام گردد. در این مرحله نه تنها کافی بودن ظرفیت تولید، بلکه مرحله طراحی محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این امکان وجود ندارد که محصولی که به درستی طراحی نشده به نتیجه اثربخشی تبلیغاتی صحیح برسد.
طراحی فرآیند برنامه ریزی محصول برای نمایش جزئیات مهم است. در این مرحله اساساً تمام خواص مواد غرفه و معیارهای مورد استفاده در تولید مشخص می شود. در نتیجه این امکان فراهم می گردد که محصول یک غرفه نمایشگاه، موثر باشد.
نمایشگاه ها که تقریباً قطار بازاریابی هر بخش هستند، رویدادهایی هستند که شرکت ها به آنها اهمیت زیادی می دهند. زیرا در این سازمان ها شرکت ها می توانند محصولات و خدمات خود را به طور موثر بازاریابی کنند؛ توجه مشتریان را به خود جلب کرده و رقبایشان را ارزیابی نمایند. ضمن دستیابی به همه این اهداف، شرکت در نمایشگاه با غرفه ای موثر بسیار حائز اهمیت است.
صدها هزار شرکت در هزاران نمایشگاهی که هر ساله برگزار می شود دارای طرح های متفاوتی از غرفه نمایشگاه هستند. در این مرحله، شرکت هایی با غرفه های جالب و کاربردی همیشه یک قدم جلوتر از سایر شرکت ها خواهند بود.

تولید غرفه نمایشگاه

غرفه سازی پس از تعیین مواد مورد استفاده، با استفاده از تجهیزات مناسب در کنار هم صورت می گیرد. از آنجایی که در این مرحله می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، تولید کننده باید توانایی استفاده از تمامی متریال های مورد استفاده در فضای تبلیغاتی را داشته باشد. هر یک از مواد مورد استفاده در این مرحله نیاز به طرز کار و فرآیند تولید متفاوتی دارد. به عنوان مثال، اگرچه پلکسی و شیشه از نظر ظاهری تفاوتی ندارند؛ اما در واقع تفاوت زیادی با هم دارند.
به همین دلیل استفاده از متریال های مختلف در ساخت غرفه بسته به درخواست، هدف و نمایش محصولات ضروری خواهد بود. به همین دلیل، داشتن سطح پیشرفته ای از تسلط در تولید باید یکی از انتخاب های لازم برای شرکت های سازنده غرفه باشد.
طراحی غرفه نمایشگاه بین المللی یک حوزه تخصصی کاملا متفاوت بوده و بهتر است با شرکت های مجرب در این زمینه اقدام شود. به این نکته توجه داشته باشید که باید در این روند انتخاب دقت زیادی کنید.

نکاتی برای ساخت غرفه خوب

بهتر است از تعریف کلی غرفه ها شروع کنیم که همه در مورد آن موافق هستند؛ اما اطلاعات کمی در مورد جزئیات دارند. غرفه نمایشگاه را باید به عنوان آینه شرکت در نظر بگیرید که دارای فضاهای داخلی و خارجی بوده و می توانید محصولات خود را تبلیغ کنید و با مشتریان در نمایشگاه ها ملاقات نمایید.
یک غرفه خوب باید مطابق با هدف آن تهیه شود. در این راستا، غرفه ای که در آن محصولات به بهترین و زیباترین شکل چیده شده باشد، در آن به بهترین نحو از مشتریان استقبال شود و پربارترین جلسات در آن برگزار گردد و محوطه آن به مؤثرترین شکل برنامه ریزی شود، بدون شک می تواند به عنوان یک غرفه خوب در به حساب آید. از طرف دیگر، می توان مناطق مصاحبه را با توجه به استراتژی فروش شرکت برنامه ریزی و طراحی کرد.

جزئیات ساخت غرفه نمایشگاه

جزئیات زیادی در طراحی داخلی و خارجی ساخت غرفه پنهان شده است. پوسترهای تبلیغاتی شرکت، بروشورها، تبلیغات ارائه شده به مشتریان، استندهای نمایشگاهی، جذابیت های بصری داخل غرفه، تجهیزاتی مانند میز و صندلی در غرفه، روشنایی و برقی، دکوراسیون و … مسائلی از این دست جزییاتی هستند که در ساخت غرفه نمایشگاه نیاز به توجه دارند و برای اعتبار برند مهم هستند.
جلب توجه مشتریان و انعکاس تفاوت خود در این زمینه با طراحی استندهای حرفه ای انتخابی بسیار آسان تر و با کیفیت تر برای شما خواهد بود. استندهایی که با متریال با کیفیت و طرح های باکیفیت خود را نشان می دهند همیشه مزیت های بیشتری را ارائه می دهند.

آماده سازی فضای تبلیغاتی غرفه نمایشگاه

ساخت غرفه مستقیماً با متر مربعی که خریداری کرده اید، کیفیت خدمات و محصولاتی که قرار است در داخل تبلیغ شوند و ارائه طرحی که مطابق با ارتباطات بازاریابی یکپارچه شما تهیه شده است، مرتبط خواهد بود. انتخاب نهایی متر مربع غرفه با طراحی موثر و چشمگیر باید در راستای استراتژی بازاریابی موسسه باشد.
یکی دیگر از مسائل مهم در غرفه نمایشگاه، پذیرایی از مشتریان است. برنامه ریزی جلسات کاری و نوشیدنی ها در یک غرفه با طراحی مناسب آسان تر خواهد بود. هر فرایندی که به درستی شروع شود، موفقیت در بسیاری از عملیات را تضمین می کند.

ویژگی استند محصولات

اگر نمایشگر محصولی قابل حمل و پرمصرف دارید، بهتر است آن را با پایه مناسب به نمایش بگذارید. به این ترتیب می توانید ویژگی های محصول را برجسته کرده و در صورت لزوم آن را جا به جا کنید.

به خصوص در نمایشگاه های مواد غذایی، تست محصولات موضوع اصلی نمایشگاه هاست. در این نمایشگاه ها از غرفه های تبلیغاتی استفاده زیادی می شود. غرفه های تبلیغاتی می توانند آماده یا به طور خاص طراحی گردند. به طور کلی، این استندها از مواد پلاستیکی یا مشتق شده از چوب تولید می شوند. برای غرفه سازی ارزان می توان از متریال های ارزان تر استفاده کرد.

برای مشاوره واتساپ اینجا کلیک کنید.

اصول ترکیب و تاثیر رنگ در غرفه سازی

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button