KABIR KARSAN

نحوه برش یونولیت و آنچه باید از یونولیت بدانید

یونولیت
30
June
2023
فهرست محتوا
یونولیت
June 30, 2023

نحوه برش یونولیت و آنچه باید از یونولیت بدانید

نحوه برش یونولیت روش های مختلفی دارد. ساده ترین مرحله بریدن یونولیت به وسیله کاتر است. در این روش یونولیت کمتری در جریان برش از بین می رود.

یونولیت در ایران به نام های دیگری از جمله پلاستوفوم و آکاسیف شناخته می شود. در سطح جهان یونولیت را EPS می نامند. EPS  در واقع اختصار پلی استیرن انبساطی است‌. یونولیت جرم زیادی ندارد و در بیشتر مواقع به رنگ‌ سفید در بازار یافت می شود. یونولیت در بسته بندی اجسام حساس به ضربه و عایق کردن سطوح کاربرد دارد. در مواردی به این ماده فیبر سفید می گویند.

این ماده جامد هم به صورت ورق و هم به صورت اشکال هندسی در بازار ارائه می شود تا مشتریان با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنند. یونولیت در شرکت های مختلف در چگالی های متفاوتی برای کاربران و مشتریان هدف تولید می شود. از ویژگی های بارز یونولیت  می توان به وزن پایین و مقاومت بالای آن اشاره کرد.

در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با نحو برش یونولیت آشنا شویم.

موارد کاربرد یونولیت

یونولیت در فرایند عایق سازی صدا و رطوبت و دما بسیار استفاده می شود. این ماده که کاربرد زیادی در غرفه سازی دارد، حاصل فرایند های پتروشیمی است. یونولیت با وجود جرم کم می تواند مقاومت بالایی در مقابل دما، رطوبت و صدا داشته باشد.

با اطمینان می توان گفت، یونولیتی که از فوم خارجی تشکیل شده باشد، مقاومت بسیار بالایی در مقابل حریق می تواند داشته باشد.

از یونولیت برای ساخت بلوک های پلاستوفوم سقفی استفاده می شود. زیرا یونولیت عایق صوتی و حرارتی می باشد. از این ماده در سردخانه ها و یخچال های صنعتی بهره می برند.همیشه به ارتفاع مجاز غرفه سازی توجه کنید.

یونولیت به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا جایگزین مناسبی برای بلوک های سیمانی می باشد و در غرفه سازی به وفور از آن بهره می برند‌.

رده بندی ورقه های یونولیتی بر اساس دانسیته ی آن ها انجام می شود. دانسیته یکی از ویژگی های اساسی یونولیت، همان میزان فشردگی یونولیت یا واحد جرم بر روی حجم آن می باشد. یونولیت فشرده جرم بالایی دارد. به همین دلیل چگالی آن نیز بالا می باشد.

این موارد سبب این شده است که مقاومت بالایی داشته باشد  و در ساختمان سازی و ساخت غرفه به وفور از آن بهره ببرند.

نحوه برش یونولیت

برش یونولیت در بسیاری از امور اجرا می شود. بنابراین بهتر است نحوه برش آن را بدانیم. برش یونولیت به روش های مختلفی به انجام می رسد. نحوه ی برش یونولیت با توجه به پروژه ی در حال انجام متغیر می باشد.

در ادامه تعدادی از روش های برش این ماده مقاوم را بررسی می کنیم تا معایب و محاسن این روش ها آشکار شود.

ساده ترین و رایج ترین روش برش یونولیت با کاتر دستی صورت می گیرد. در مواردی که یونولیت را برای مصرف عمومی نیاز دارید، می توانید از این روش برای برش آن بهره ببرید. از این روش برای برش های ریز و ثبت طرح های زینتی بر روی یونولیت استفاده نمی شود و ففط برای برش های کلی مناسب است.

استفاده از کاتر دستی برای برش یونولیت روشی سریع است. با این روش یونولیت کمتری در جریان برش دادن هدر می رود. بهره بردن از این روش نیاز زیادی به مهارت و تجربه ندارد و اغلب قادر به انجامش هستند. با استفاده از کاتر می توانید به راحتی یونولیت را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کنید.

این روش مانند روش های دیگر در کنار محاسنی که دارد، معایبی را نیز دارا می باشد. یکی از معایب این روش این است که کاتر ممکن است با زاویه در عمق یونولیت رود  و تیکه های برش خورده لبه های اریب داشته باشند.

دومین عیب این روش این است که ممکن است کاتر به صورت کامل در یونولیت فرو نرود. برش دوباره ی یونولیت با کاتر باعث نامنظم شدن لبه های یونولیت می شود. با دقت بیشتر می توانید از این دو عیب تا حد امکان جلوگیری نمایید.

دومین روشی ک از قدیم برای برش یونولیت مورد استفاده قرار می گرفته، استفاده از المنت بوده است. با این روش می توانید برش های منحنی مطلوبی در یونولیت ایجاد کنید. برای انجام این کار نیاز به دستگاه المنت دارید.

از این روش برای ساخت حروف یونولیتی ضخیم بهره می برند. با این روش می توانید یونولیت را به صورت یک دست و مرتب برش دهید.

سرعت این روش برای برش یونولیت در حد متوسط است و از این رو برای انجام پروژه هایی با حجم خیلی کم و یا خیلی زیاد از آن استفاده نمی شود. از این روش نمی توان برای برش های داخلی استفاده کرد و بیشتر برای ایجاد منحنی در قسمت های بیرونی یونولیت، کاربرد دارد و صرفا افراد متخصص قادر به انجام این کار با المنت هستند.

بهترین روش برای ایجاد منحنی و ایجاد تیکه های مختلف یونولیت استفاده از لیزر می باشد. این روش علاوه بر سرعت بالایی که دارد، دارای دقت بالایی نیز می باشد. لیزر می تواند برش هایی با ابعاد بسیار بالا را در ورق یونولیت اجرا کند و اشکال بزرگی را به شما تحویل دهد.

معمولا برای تزئین غرفه نمایشگاهی از این نوع روش بهره می برند. از این حروف برای تهیه ی حروف بزرگ تبلیغاتی بهره می برند.

این روش نیز مانند دو روش قبل معایب خود را دارا می باشد. از مهم ترین عیب های این روش این است که نمی توان یونولیت های بسیار ضخیم را برش زد و در آن ها منحنی ایجاد کرد. اما از آن جایی که بیشترین کاربرد این روش در تهیه ی حروف تبلیغاتی می باشد، نیازی به برش ضخامت بالا نیست.

با استفاده از مطالب فوق می توانید برای ایجاد برش در یونولیت و یا انجام طراحی یونولیتی همگام با طراحی غرفه، با توجه به نوع و ضخامت یونولیت روش مورد نظر خود را اجرا کنید. جدیدترین روش برش لیزری و قدیمی ترین روش برش المنتی می باشد. برش لیزری دقت بالاتری دارد و برش المنتی قدرت بیشتری را دارا است.

 

ساخت غرفه نمایشگاهی با یونولیت

همواره ساخت غرفه اقتصادی برای شرکت کنندگان نمایشگاه مسئله ساز بوده است. بیشتر شرکت‌ های تجاری کوچک دغدغه ی هزینه ی بالای غرفه نمایشگاه را دارند.

انچه واضح است این است که این شرکت ها حضور یافتن در نمایشگاه را پله ی رشد خود می دانند. بنابراین بسیاری از شرکت های تجاری به دنبال کاهش هزینه ی غرفه سازی هستند. برای دانستن اهمیت شرکت در نمایشگاه روی نوشته کلیک کنید.

یونولیت می تواند یکی از متریال های ساخت غرفه با کمترین هزینه و مطلوب ترین کیفیت می باشد. امروزه بسیاری از شرکت های ساخت غرفه های نمایشگاهی از یونولیت جهت چیدمان و ساخت غرفه استفاده می کنند تا علاوه بر آن که عایق صدا خوبی ایجاد کرده باشند، هزینه ساخت غرفه را نیز کاهش دهند.

تاجرانی که قصد شرکت در نمایشگاه ها را دارند می دانند استفاده از یونولیت این مزایا را دارد که حمل راحتی در پی داشته باشد.

کبیرسازان به شرکت کنندگان محترم نمایشگاه ها این امکان را می دهد که با خیالی راحت از جانب کیفیت و مقاومت غرفه با استفاده از متریال یونولیت و برش لیزی آن، با کمترین هزینه کسب و کار خود را در نمایشگاه راه اندازی کنند.

این برند با وجود هزینه ی مناسبی که در مقابل ارائه ی خدماتش دریافت می کند، غرفه ای با بهترین کیفیت را به مشتریانش ارائه می کند.

جمع بندی

یونولیت یکی از متریال هایی است که به علت قیمت مناسب و حمل راحت، مورد استفاده در ساخت غرفه های نمایشگاهی است. انواع مختلف سبک برای برش یونولیت وجود دارد که هریک معایب و مزایای خود را به دنبال دارد.

از بین روش های برش یونولیت سریع ترین و با دقت ترین استفاده از لیزر است. در کنار تمامی خوبی های استفاده از لیزر در برش یونولیت می توان عنوان کرد، برش لیزری کمترین هدر رفت یونولیت را همراه دارد. در راستای ساخت غرفه با یونولیت و نحو برش لیزری آن کبیرسازان همراه شماست.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button