KABIR KARSAN

موکت مناسب غرفه / انواع موکت غرفه و مقایسه برندها

شیشه-غرفه
28
July
2023
فهرست محتوا
شیشه-غرفه
July 28, 2023

موکت مناسب غرفه / انواع موکت غرفه و مقایسه برندها

موکت غرفه یکی از مواردی است که هنگام تجهیز کردن غرفه باید به مدل، رنگ و حتی برند آن دقت شود. عموما رنگ موکت بر اساس ساختار کلی غرفه و سلیقه مشتری انتخاب می شود.

هنگام برپایی نمایشگاه چه در سطح کشوری و چه در سطح بین المللی آماده سازی غرفه ها و غرفه سازی به بهترین شکل همیشه یکی از مواردی بوده است که در اولویت قرار داشته است. اما صرفا ساخت یا تهیه یک سازه نمایشگاهی کافی نیست بلکه باید به جزیی ترین نکات نیز توجه داشت.

می توان به این نکته نیز اشاره کرد که جذابیت بصری یکی از نکات مهمی است که موجب می شود افراد زیادی برای بازید از غرفه های نمایشگاه ترغیب شوند و موجب توجه اقشار مختلف و در نهایت فروش بیشتر می شود.

از مواردی که منجر به منحصر به فرد بودن غرفه نمایشگاهی می شود می توان به طراحی و متریال های مورد استفاده اشاره کرد.

طراحی منحصر بفرد با برنامه منظم می تواند در برپایی بهتر نمایشگاه کمک شایانی کند. در کنار آن استفاده درست و اصولی از وسایلی که برای تجهیز غرفه ها استفاده می شود نیز می تواند به اندازه مورد اول اثربخش باشد.

در ادامه به تجهیز کردن مناسب غرفه با استفاده از موکت با یک هزینه معقول می پردازیم و سعی می کنیم با معرفی انواع برندهای موکت غرفه و مقایسه آن ها باهم دغدغه های شما را در این زمینه برطرف می کنیم.

 

برای داشتن یک غرفه مناسب باید از چه تجهیزاتی استفاده نمود؟

 در نگاه اول پاسخ به این سوال ساده به نظر می آید ولی اگر برای شما کیفیت، قیمت مناسب و بازدید بیشتر افراد اولویت دارد باید دقیق بررسی کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

اگر در زمینه غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی تازه کار هستید بهتر است از شرکت هایی که در برپایی نمایشگاه و ساخت غرفه به افراد کمک کنند استفاده کنید. عموما داشتن همراه مناسب در این راستا تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نکته بعد این که باید بدانید متناسب با کسب و کار خود به چه وسایلی برای تجهیز غرفه نیاز دارید. در نظر داشته باشید که تجهیز غرفه ها در تبلیغ کار شما موثر می باشد و اگر طراحی و گرافیک کار برای شما با اهمیت می باشد حتما در انتخاب وسایل دقت داشته باشید.

بعد این که به طراحی و چیدمان وسایل فکر کردید و طرح نهایی مشخص شد، وقت آن رسیده ببینید به چه چیزهایی نیاز دارید.

از وسایل و تجهیزات احتمالی مورد نیاز شما می توان به میز و صندلی، مبلمان برای نشتن، موکت برای کف غرفه ها، وسایل صوتی یا تصویری مورد نیاز( LED, LCD)،  برای شخصی که قرار است به بازدیدکنندگان توضیح دهد، استند بروشور، پوستر و غیره برای تبلیغات اشاره کرد.

در کنار تجهیزات گفته شده می توان به وسایل رفاهی مانند وسایل سرمایشی و گرمایشی و هر نوع وسایلی که به بهتر دیده شدن غرفه شما کمک کند نیز اشاره کرد. نکته مهم که در این بخش باید اشاره نمود این است که از کیفیت و سلامت وسایلی که تهیه می کنید اطمینان لازم را داشته باشید.

ویژگی یک موکت غرفه خوب برای سازه نمایشگاهی چیست؟

بعد از معرفی وسایلی که در بخش قبل گفته شد بررسی ویژگی های آن ها می تواند انتخاب را برای شما راحت تر نمایید تا در غرفه داری موفق تر عمل کنید.

امروزه برای کاهش هزینه ها در عین مرتب بودن، کف سازه های نمایشگاهی را با موکت می پوشانند هر چند می توان از پارکت هم برای پوشاندن کف نمایشگاه استفاده نمود اما قطعا موکت غرفه مناسب ویژگی هایی دارد که در زیر به آن می پردازیم:

1. سادگی طرح هایی که موکت غرفه ها دارند: یکی از ویژگی هایی است که موجب می شود افراد زیادی از موکت برای غرفه سازی استفاده کنند. ساده بودن آن فضا را کاملا رسمی و تخصصی نشان می دهد.

2. به جهت جنس موکت غرفه ها که از الیاف هستند، این کالاها عایق صدا هستند و از ورود گردو غبار جلوگیری می کنند و به جهت این که محیط نمایشگاه ها و غرفه ها یک مکان شلوغ و پررفت و آمد می باشد استفاده از موکت گزینه بسیار مناسبی به دلیل کاهش مقدار نظافت است.

3. به دلیل ازدحام جمعیت در نمایشگاه ها اصولا گرما زیادی وجود دارد که می تواند روی مراجعه بازدیدکنندگان تاثیر بدی داشته باشد. استفاده از موکت غرفه به جهت این که در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، بسیار مفید می باشد.

4. ویژگی دیگری که بسیار قابل توجه است، تنوع رنگی است که در موکت های نمایشگاهی وجود دارد. این نکته دست طراح غرفه ها را برای ساخت غرفه ارزان باز می گذارد.

5. همچنین شرکت های غرفه سازی معتبر عموما از موکت غرفه با رنگ های مناس با لوگو شرکت مورد نظر در کف پوش کردن استفاده می کنند که موجب می شود افراد زیادی برای بازدید از غرفه شما ترغیب شوند.

6. در کنار عوامل گفته شده قیمت مناسب موکت غرفه نسبت به انواع کف پوش های دیگری که در نمایشگاه استفاده می شود، یکی دیگر از دلایلی است که موجب می شود افرادی که قصد ساخت غرفه ارزان دارند از موکت غرفه بهره ببرند.

 

انتخاب و وجود ویژگی های مختلف در موکت غرفه

از موکت ها به عنوان یک وسیله برای پوشش کف ها در خانه ها و مکان های مختلف استفاده می شود و جنس، کیفیت و برند آن ها نیز از جمله نکاتی است که افراد باید هنگام خرید به آن توجه کنند.

 

اگر برای زیبا تر شدن غرفه نمایشگاهی خود تصمیم به استفاده از موکت های با کیفیت دارید باید بدانید که برندهای مختلف دارای ویژگی های متفاوتی هستند که شما می توانید با توجه به نیاز خود از بین آن ها انتخاب خوبی داشته باشید.

 

موکت های ایرانی دارای برندهای مختلفی هستند که در آن ها میزان پرز، قیمت و طرح های مختلف وجود دارد. همچنین موادی که در تولید موکت ها استفاده شده است نیز هر موکت را متفاوت می سازد. باید در نظر داشته باشید که رنگ موکت های نمایشگاهی را با توجه به طرح غرفه خود و همچنین کسب و کار خود انتخاب نمایید.

 

از جمله دسته بندی موکت های ایرانی می توان به پرزبلند، نمدی، فانتزی، چاپی و غیره اشاره کرد که شما با توجه به نیاز و بررسی تمام ویژگی هایی که به ساخت غرفه ارزان کمک می کند، می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

 

علاوه بر برندهای ایرانی، از موکت نمونه های خارجی نیز استفاده می شود که می توان گفت از ویژگی آن ها ثبات رنگ موکت ها و جنس بهتر الیاف آن ها است که از خرابی زود هنگام موکت جلوگیری می کند.

 

کلام آخر

اگر به دنبال زیبایی غرفه ها و داشتن غرفه نمایشگاهی ایده آل هستید و ساخت غرفه ارزان یکی از اولویت های شما است، می توان گفت استفاده از موکت ها به جهت ویژگی هایی که دارند و قیمت مناسب، انتخاب ایده آلی برایتان محسوب می شود.

امروزه با توجه به تعدد برندهایی که موکت های متفاوت تولید می کنند، می توانید متناسب با خواست خود از انواع سبک این کالا بهره ببرید. موکت پرز بلند, موکت مخملی و دیگر انواع آن ها می توانند با توجه به طراحی غرفه شما انتخاب خوبی برایتان باشند.

جالب است بدانید حتی می توان برای استفاده در نمایشگاه از موکت های اجاره ای و یا دست دوم استفاده نمود تا در هزینه غرفه سازی کاهش معقولی به وجود آید.

برای تجهیز غرفه ها می توانید از مشاوره شرکت غرفه سازی کبیرسازان بهره ببرید تا غرفه و محصولات شما در ذهن بازدیدکنندگان ماندگار شده و فروش شما افزایش یابد.

 

 

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button