KABIR KARSAN

چه نردبانی بخریم

نردبان-نمایشگاه
30
June
2023
فهرست محتوا
نردبان-نمایشگاه
June 30, 2023

چه نردبانی بخریم

چه نردبانی بخریم؟ این سوالی است که تجهیز کنندگان غرفه با آن روبرو خواهند شد. در نظر داشته باشید جنس، سبکی آن و تاشو بودن از پارامترهای ضروری خرید نردبان است.

تا زمانی که به چیزی نیاز پیدا نکنیم، کاربرد و مزیت های آن را نادیده می گیریم. نردبان یکی از ابزار آلات واجب در هر خانه، نمایشگاه، انبار و کارخانه است. وقتی اسم نردبان به گوش شما می خورد، احتمالا تصویری از نردبان های قدیمی در ذهن شما مجسم می شود.

اولین نردبان ها آن هایی بودند که از دوپایه چوبی ساخته شده بودند که بین این دوپایه پله برای بالا رفتن وجود داشت. پله های این نردبان ها نیز از جنس چوب بودند و بالا رفتن از آن به تعادل و تمرکز زیادی نیاز داشت. این مدل از نردبان بسیار خطرناک است زیرا احتمال دارد پایه های آن بلغزد، یا فرد پای خود را روی پله ها قرار ندهد و با نردبان به زمین بخورد.

با گذشت زمان معایب نردبان های قدیمی برطرف و ویژگی های مثبتی به آن ها اضافه شد. در این مقاله قصد داریم ویژگی های بهترین نردبان ها را برای شما شرح دهیم تا بتوانید یک انتخاب امن داشته باشید. اولین نکته در انتخاب نردبان این است که شما از آن در چه مکانی و برای چه کاری استفاده خواهید کرد؟

نردبانی که برای ساخت غرفه نمایشگاهی از آن استفاده می شود متفاوت با نردبانی است که در منزل کاربرد دارد. به همین جهت مجموعه کبیرسازان تلاش کرده است در این مطلب انواع مدل های نردبان را برای شما به طور دقیق توضیح دهد. سپس به این سوال پاسخ دهد که چه نردبانی بخریم.

با خواندن این مقاله، انتخاب نردبانی که متناسب با شرایط شما باشد، تبدیل به یک کار راحت خواهد شد.

نردبان نمایشگاه

از نردبان چه استفاده هایی می شود؟

همان طور که گفته شد کارایی نردبان ها بستگی به مکانی دارد که شما قصد استفاده از آن را دارید. در منازل معمولا از نردبانی استفاده می شود که علاوه بر وزن سبک، استحکام نسبتا بالایی داشته باشد تا بتواند وزن افراد برای عوض کردن لامپ، تمیز کردن پنجره ها و رفتن به پشت بام را تحمل کند.

اما در ساخت منازل، یک کارگر بنایی از نردبان هایی استفاده خواهد کرد که علاوه بر استحکام بالا، بتواند تا ارتفاع بیشتری فرد را بالا ببرد. اما اگر شما از صاحبان کسب و کار هستید که می خواهید یک غرفه نمایشگاهی بسازید نیاز به نردبانی دارید که مجموعه ای از ویژگی های مثبت سایر نردبان ها را داشته باشد.

برای ساخت غرفه ارزان نمایشگاهی به ابزار آلات متنوعی نیاز دارید که یکی از آن ها، نردبان است. سازندگان غرفه ها معمولا برای نصب نئوپان و سایر قسمت های دکور غرفه به نردبان نیاز دارند.

یک نردبان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در مجموع یک نردبان باید دارای وزن و ابعاد استاندارد باشد که فضای زیادی را اشغال نکند و حمل و نقل آن راحت باشد.

بیشترین وزنی که یک نردبان تحمل خواهد کرد

بر اساس استاندارد های بین المللی، یک نردبان باید تا حدود وزن 130 کیلوگرم را تحمل کند که این به عوامل گوناگونی بستگی دارد. البته حداکثر تحمل وزن نردبان ها به مواد استفاده شده در ساخت آن ها بستگی دارد.

ارتفاعی که نردبان دارد

این ویژگی کاملا به نحوه کاربری نردبان بستگی دارد. نردبانی که برای منزل خریداری می کنید باید حدود 2 متر ارتفاع داشته باشد. اما نردبانی در ساخت غرفه ارزان نمایشگاهی به کارتان می آید، که تا حدود 4متر ارتفاع داشته باشد. در غیر این صورت برای غرفه سازی با مشکل مواجه می شوید.

جنس نردبان

نردبان ها با جنس های متفاوتی در بازار عرضه شده که شامل پلاستیک فشرده، استیل، آهنی و آلومینیومی است. همان طور که گفته شد یک نردبان باید بتواند وزن فرد و تجهیزاتی که با خود بالا می برد را تحمل کند. به همین دلیل نردبان آهنی بیشترین استحکام و نردبان ساخته شده از پلاستیک فشرده کمترین تحمل را در برابر فشار دارد.

عرض پله های نردبان

یکی از ویژگی های منفی نردبان های چوبی قدیمی، باریک بودن عرض پله ها بود که فرد روی آن احساس ایمنی نداشت و حفظ تعادل کار سختی بود. بنابراین در هنگام خرید نردبان توجه داشته باشید که عرض پله نردبان به شکلی باشد که روی آن متعادل و ایمن باشید.

سازندگان غرفه ها به این علت که مدت طولانی روی نردبان می ایستند، پس باید نردبانی با عرض پله استاندارد در اختیارشان قرار داده شود که پاهای آن ها درد نگیرد. حتی اگر شما غرفه دو طبقه داشته باشید و برای رفتن به طبقه بالا به نردبان نیاز داشته باشید نیز باید نردبان استانداردی تهیه کنید.

تعداد پله های نردبان چگونه باشد؟

نردبانی که تعداد زیادی پله داشته باشد شما  را خیلی زود خسته خواهد کرد. بهتر است نردبانی را انتخاب کنید که تعداد پله های آن کم باشد. البته در نظر داشته باشید کم بودن تعداد پله ها منوط به زیاد شدن ارتفاع پله ها از یکدیگر نباشد.

نردبان ها را از لحاظ کاربرد چند دسته هستند؟

نردبان ها از لحاظ کاربرد به دو دسته خانگی و مخابراتی تقسیم می شوند. شاید برایتان سوال پیش آید که چرا این نوع از نردبان را مخابراتی نام گذاری کرده اند؟ در گذشته کارکنان شرکت مخابرات از این مدل نردبان استفاده می کردند به همین خاطر به این نام شهرت پیدا کرده است.

نردبان های مخابراتی انواع متفاوتی دارند ولی معروف ترین و پر کاربردترین آن ها از نوع کشویی و چند تیکه است. این مدل از نردبان ها هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی به طراحان کمک می کنند تا ارتفاع را به هر شکلی که میخواهند تنظیم کنند و پروژه را به بهترین شکل پیاده سازی کنند.

نردبان های آهنی از لحاظ جوش خوردن عالی هستند زیرا با یک خال جوش کوچک می توانند تا وزن یک تن را تحمل کنند. همچنین آهن نسبت به سایر موادی که در ساخت نردبان از آن ها استفاده می شود قیمت ارزان تری دارد. اما نقطه ضعف نردبان های آهنی سنگینی بیش از حد و حمل و نقل سخت آن است که گاهی خریداران را منصرف می کند.

البته در نردبان های خانگی استفاده از آلومینیوم یا آهن تفاوت زیادی در وزن نردبان ایجاد نمی کند. اما در نردبان های مخابراتی که گاهی تا ارتفاع 4 متر می رسند این تفاوت در جنس اهمیت بسیاری دارد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با ویژگی های یک نردبان استاندارد بیشتر آشنا کنیم. اکنون شما هستید که تصمیم می گیرید از نردبان خود در چه مکانی و به چه شکل استفاده کنید و چه پاسخی به سوال چه نردبانی بخریم بدهید. اگر می خواهید از نردبان در طراحی یا ساخت غرفه نمایشگاهی استفاده کنید متخصصان کبیرسازان می توانند شما را در انتخاب مناسب ترین نوع نردبان یاری کنند.

نمایشگاه ها عرصه رقابت صاحبان کسب و کار است. اگر شما خواهان این هستید که در نمایشگاه خوش بدرخشید باید بتوانید از بهترین ابزار آلات در ساخت غرفه نمایشگاهی کمک بگیرید. از جمله ابزار ضروری برای ساخت غرفه نردبان است که باید پاسخگوی نیاز شما و بازدید کنندگان غرفه باشد.

بهتر است با دانش و آگاهی برای حضور در نمایشگاه اقدام کنید. پس زمان را از دست ندهید، مشاورین هلدینگ کبیرسازان آماده هستند تا به پیچیده ترین سوالات شما پاسخ دهند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button