KABIR KARSAN

استفاده بهینه از کاغذ دیواری در غرفه نمایشکاهی

نمایشگاه-مواد-آزمایشگاهی
5
October
2023
فهرست محتوا
نمایشگاه-مواد-آزمایشگاهی
October 5, 2023

استفاده بهینه از کاغذ دیواری در غرفه نمایشکاهی

دکوراسیون غرفه توسط طراحان غرفه انجام‌ می گیرد. یکی از اقلامی که طراحان در بیشتر دکوراسیون های خود از آن بهره می برند، کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون غرفه ی شما دارد. قبل از نصب کاغذ دیواری در غرفه بهتر است ابتدا با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید و بعد اقدام به نصب آن کنید.

کاغذ دیواری نسبت به رنگ ‌آمیزی در سرعت بیشتری انجام می شود. و این سرعت در نصب، برای فرصت محدود طراحی غرفه نمایشگاهی، بسیار مناسب است. همچنین کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ‌ آمیزی کمتر دچار آلودگی و گرد و غبار می شود.

نحوه نصب کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری غرفه

اساس این دسته بندی جنس کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری از لحاظ جنس به ۷ نوع تقسیم‌ می شود.

که این انواع عبارتند از:

۱_ کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری نسبت به سایر انواع آن، مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. از کاغذ دیواری کاغذی به دلیل قیمت پایینی که دارد، برای غرفه نمایشگاهی بیشتر استفاده می شود. زیرا زمان کوتاهی نیاز به مقاومت کاغذ دیواری داریم.

جنس این کاغذ دیواری بسیار نازک است و در صورت عدم مراقبت کافی، از بین می رود و دچار پارگی می شود. کاغذ های دیواری کاغذی مناسب شست و شو نیستند و راهی برای تمیز کردن آن ها نیست‌. بنابراین باید در تمیز نگه داشتن آن نیز کوشا باشید.

۲_ کاغذ دیواری pvc  با روکش وینل

این جنس کاغذ دیواری ضد آب است‌ و یکی از رایج ترین نوع کاغذ دیواری به شمار می آید. کاغذ دیواری pvc  به کاغذ دیواری ضد آب معروف است. از مزایای آن می توان به قابل شست و شو بودن آن اشاره کرد. به راحتی می توان لک ها و کثیفی های این کاغذ دیواری را از بین برد و آن را تمیز کرد.

کاغذ دیواری ضد آب، ضد خش و خط نیز است. این نوع کاغذ دیواری تا آخرین روز نمایشگاه زیبایی خود را حفظ می کند و هزینه ی بالایی نسبت به کاغذ دیواری کاغذی دارد. ابعاد این کاغذ دیواری ها پنج متر در پنج متر است و از لحاظ ابعادی می توان‌ گفت مناسب غرفه است.

۳_ کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو، عایق صدا و گرما است. ضد آب و ضد خش و خط نیز است. بنابر این می توان ویژگی قابل شست و شو بودن آن را نام برد. علاوه بر همه ی این ها، کاغذ دیواری نانو ضد کثیفی و گرد و غبار نیز است.

کاغذ دیواری نانو ضد آلرژی و حساسیت است و با طبیعت سازگار است. کاغذ دیواری نانو به دلیل عایق گرما و صدا بودنش و سایر ویژگی ها قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر کاغذ دیواری دارد و به دلیل این قیمت بالا کمتر در غرفه به کار گرفته می شود.

۴_ کاغد دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن، سه بعدی است. از این نوع کاغذ دیواری معمولا برای دکوراسیون های مدرن غرفه استفاده می شود. طرح و نقش های کاغذ دیواری مدرن با سایه ها تلفیق شده و به آن ظاهری سه بعدی داده اند. طرح های متنوعی دارند. این طرح ها شامل طرح های طبیعی چوب، سنگ و آجر هستند. بسیاری از طراحان با تلفیق کاغذ دیواری مدرن و نور پردازی حرفه ای دکوراسیونی بسیار زیبا طراحی می کنند.

۵_ کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی

کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی مناسب دکوراسیون کلاسیک هستند. مخمل این نوع کاغذ دیواری در دو جنس پلاستیکی و پارچه ای تولید می شود. همچنین زمینه ی اصلی کاغد دیواری بافت دار در دو جنس پارچه ای و pvc  در بازار ارائه می شود. کاغد دیواری مخملی قابل شست و شو و ضد آب نیست.

همچنین این نوع کاغذ دیواری تنوع رنگی بالایی ندارد و بیشتر در رنگ‌های تیره در بازار عرضه می شود. کاغذ دیواری مخملی از گران قیمت ترین کاغد دیواری ها است و برای نمایشگاه پیشنهاد نمی شود.

۶_ کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری نانوون برای دوست داران طبیعت طراحی شده است و بیشتر برای دکوراسیون های طبیعی به کار می رود. اگر کسب و کارتان درباره ی محصولات طبیعی است، به شما این نوع کاغذ دیواری غرفه را پیشنهاد می کنیم. جنس این نوع کاغذ دیواری متشکل از کاغذ و الیاف پارچه است.

به این کاغذ دیواری، لقب کاغذ دیواری قابل تنفس را داده اند. کاغذ دیواری نانو ون سازگار با محیط و ضد آلرژی و حساسیت است. همچنین این کاغذ دیواری قیمت بالایی نیز دارد.

۷_ کاغذ دیواری پارچه ای

این نوع کاغذ دیواری، همان طور که از نامش پیداست، الیاف اصلی اش پارچه است. به همین علت دیرتر از سایر کاغذ دیواری ها پاره می شود. همچنین این نوع کاغذ دیواری ضد آب و عایق صدا می باشد.

ویژگی های کاغذ دیواری غرفه با کیفیت

ضد آب بودن کاغذ دیواری غرفه: یک ‌کاغذ دیواری خوب باید قابلیت شست و شو داشته باشد. این ویژگی سبب می شود تمامی لک ها و کثیفی های کاغذ دیواری چاره داشته باشند.

ضد خش بودن کاغذ دیواری غرفه: این ویژگی سبب می شود کاغذ دیواری مدت بیشتری عمر کند و زیبایی خود را در زمان بیشتری حفظ کند. همچنین کاغذ دیواری های ضد خش، نسبت به پارگی مقاوم هستند. ویژگی ضد خش بودن سبب می شود کاغذ دیواری تا آخرین روز نمایشگاه زیبا بماند.

عمر و دوام‌ بالا: این ویژگی کاغذ دیواری به ضخامت کاغذ دیواری مربوط می شود. کاغذ دیواری های کاغذی به دلیل نازک بودن، به سرعت دچار پوسیدگی یا پارگی می شوند و زیبایی و دوام خود را از دست می دهند.

قابل ترمیم بودن: قابلیت ترمیم شدن یکی از ویژگی های عالی کاغذ دیواری محسوب می شود. کاغذ دیواری که بعد از خرابی امکان تعمیر آن وجود داشته باشد دوام بیشتری دارد.

نصب آسان کاغذ دیواری: کاغذ دیواری که در هنگام نصب کش نیاید، نصب آسانی دارد. کاغذ دیواری مرغوب پس از نصب درز و خط آن به هیچ عنوان مشخص نمی شود. کاغذ دیواری بی کیفیت باعث می شود، ظاهری یک دست و زیبا حاصل نشود.

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

به طور کلی نصب کاغذ دیواری نیازمند اقلامی است که نبود هر کدام می تواند کیفیت کار نهایی را کاهش دهد. این اقلام شامل چسب PVA  ، قلم‌ موی کوچک  و بزرگ، مداد، قیچی، کاتر، ماله و چند رول کاغذ دیواری است.

نصب کاغذ دیواری نیز مراحلی دارد. در ابتدا باید دیوار زیر کاغذ دیواری کاملا بتونه کاری شود و صاف باشد. پس از آن باید به یک دست بودن بافت و ظاهر و رنگ‌ کاغذ دیواری توجه کنید. برای پخش کردن یک دست چسب کاغذ دیواری بهتر است به جای قلم‌ مو از خط کش استفاده کنید.

باید در غلظت و تراکم چسب و تشر کامل آن روی دیوار توجه کنید. زیرا ممکن است چسب بر ظاهر کاغذ دیواری لک ایجاد کند. اگر از چسب با کیفیت استفاده شود و چسب زیادی غلیظ نباشد احتمال ایجاد این لک پایین می آید. اما نصب کاغذ دیواری توسط افراد عادی کاری سخت است.

بهتر است نصب کاغذ دیواری را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. شما عزیزان می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان شرکت کبیر به جواب تمامی سوالات خود برسید. کارشناسان ما اطلاعات خود را در اختیار شما می گذارند  و شما را در باره ی کاغذ دیواری راهنمایی می کنند.

کلام اخر

اهمیت کاغذ دیواری در زیبایی غرفه، غیر قابل انکار است. نحوه نصب کاغذ دیواری برای از بین نرفتن کیفیت و زیبایی کار نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای بهترین نحوه نصب کاغذ دیواری، کمک گرفتن از افراد متخصص در این کار، یک ایده هوشمندانه است. کبیر سازان از بهترین تولید کنندگان غرفه نمایشگاهی در سطح کشور بوده و اماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی است.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button