KABIR KARSAN

انواع چسب اکواریوم و کاربرد آن در سازه نمایشگاهی

12
25
September
2023
فهرست محتوا
12
September 25, 2023

انواع چسب اکواریوم و کاربرد آن در سازه نمایشگاهی

چسب ها اشیای مختلف را به یکدیگر وصل می کنند، انواع مختلفی چسب وجود دارد که انواع چسب اکواریوم یکی از محکم ترین و پر کاربرد ترین چسب ها است که در زمینه های خانگی و صنعتی کاربرد فراوان دارد.

این چسب از ذرات سیلیکون و اکسیژن ساخته شده است به دلیل مقاومت بالا چسب آکواریوم در مکان های مختلف و صنایع  کاربرد زیادی دارد.

از انواع چسب اکواریوم در غرفه ها برای متصل کردن و چسباندن یونولیت ها، نوشته های مربوط به غرفه سازی و نصب اشیای دیگر غرفه استفاده می شود، شرکت غرفه سازی کبیر سازان از این چسب که مقاومت بالایی دارد در اجرای غرفه استفاده می کند چسب آکواریوم در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی از لحاظ شیمیایی و گرمایشی دارد.

انواع چسب اکواریوم در بسته بندی های تیوپ خمیر دندانی، استوانه ای و… به بازار عرضه می شوند. مدل استوانه ای بیشترین استفاده را دارد. برای استفاده از چسب آکواریوم استوانه ای می بایست تفنگ مخصوص این چسب را تهیه کنید. رنگ های پر کاربرد این  چسب سفید، مشکی و بی رنگ است.

بسته به حجم چسب مصرفی  روی کار معمولا  تا ۲۴ ساعت طول می کشد که چسب آکواریوم خشک شود. در ادامه بیشتر با کاربرد و ویژگی های چسب آکواریوم آشنا می شویم.

ویژگی های انواع چسب اکواریوم

یکی از مهم ترين ویژگی های انواع چسب اکواریوم ضد آب بودن این نوع چسب و مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب است به همین دلیل به آن چسب ضد آب نیز می گویند و برای آب بندی تجهیزات مختلف بیشترین کاربرد را دارد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم این چسب مقاومت بالایی در برابر تغییر دما دارد. انواع چسب اکواریوم می ‌تواند  بیشینه دما تا مثبت ۲۰۰ درجه سانتیگراد و کمینه دما تا منفی ۷۵ درجه سانتیگراد را تحمل کند. بافت چسب آکواریوم ژله ای مانند است و حالت کشسانی دارد، این ویژگی نفوذ پذیری چسب را در جاهای کوچک و  درز ها ریز هم امکان پذیر می کند.

انواع چسب اکواریوم حالت شیمیایی خنثی دارد به دلیل اینکه از اکسیژن و سیلیکون ساخته شده است بنابراین با خیالی آسوده و بدون نگرانی از به خطر افتادن سلامت افراد می توانید از این چسب استفاده کنید.

همچنین چسب آکواریوم ویژگی عایق حرارتی را دارد و  به همین دلیل مانع انتقال سرما و گرما می شود این چسب به دلیل مقاومت در برابر آتش سوزی به عنوان چسب نسوز هم معرفی می شود.

سیلیکون و اکسیژن جریان الکتریکی را انتقال نمی دهند پس چسب آکواریوم می تواند به عنوان یک  عایق الکتریکی هم عمل کند این خاصیت چسب آکواریوم باعث شده است انتخاب چسب آکواریوم  در  صنایع مختلف بیشتر شود و استفاده از این چسب کار  را  در صنعت بسیار راحت تر کرده است.

انواع چسب آکواریوم کدامند؟

چسب آکواریوم مشکی: چسب سیاه یکی از انواع چسب اکواریوم است، از چسب آکواریوم سیاه اغلب در ساخت خودروها  و برای متصل کردن شیشه های خودرو استفاده می شود. چسب سیاه آکواریوم را در بعضی مواقع به اسم چسب شیشه خودرو می شناسند.

چسب آکواریوم بی رنگ: همانطور که از اسمش پيداست این نوع چسب آکواریوم بدون رنگ خاص و شفاف است این چسب برای سطوح مختلفی مانند آینه و شیشه کاربرد دارد، معمولا در جاهایی که می‌ خواهند چسب مشخص نباشد  و دیده نشود از چسب آکواریوم بی رنگ استفاده می کنند.

چسب آکواریوم سفید: یکی از انواع چسب اکواریوم، چسب آکواریوم سفید است که رنگ ظاهری آن سفید است. از این چسب  ضد آب بیشتر در کار های ساختمانی مانند نصب سرامیک، کاشی، رو شویی، ظرف شویی، توالت فرنگی، وان حمام و… استفاده می شود.

چسب آکواریوم خنثی: چسب آکواریوم خنثی نوعی دیگر از چسب های آکواریوم است که این  چسب هنگام خشک شدن از خود مواد اسیدی و الکل تولید می کند. بیشترین کاربرد چسب خنثی در نصب آینه های جیوه دار است.

چسب آکواریوم استوکسی: یکی دیگر از چسب های آکواریومی، چسب آکواریوم استوکسی است، این چسب هنگام خشک شدن بویی مانند بوی سرکه دارد چسب آکواریوم استوکسی در زمینه صنعت مصارف بالایی دارد.

چسب آکواریوم قرمز: یکی از مقاوم ترین و قوی ترین انواع چسب اکواریوم، چسب آکواریوم قرمز است. این نوع چسب دارای خاصیت عايق حرارتی و عايق الکتریکی است. به طور کلی از چسب آکواریوم قرمز اغلب در زمینه  صنعت استفاده می شود.

روش تولید چسب سیلیکون (چسب آکواریوم)

مواد اولیه و اصلی ترین ماده برای ساخت انواع چسب اکواریوم مناسب سیلیس است که در مواد معدنی سنگ، ماسه، گرانيت و خاک وجود دارد. سیلیس یک چهارم پوسته زمین است، یک ترکیب طبیعی است که در تمام نقاط طبیعت پیدا می شود و به شکل های کوارتز، زمرد، شیشه و خاک رس است.

سیلیس ترکیبی از اکسیژن و سیلیکون است. ساخت انواع چسب اکواریوم با جدا کردن سیلیس از سیلیکون شروع می شود.

رایج ترین روش برای پیدا کردن سیلیس در ماسه و کوارتز است. سختی  استخراج این ماده به دلیل دمای ذوب بالای آن است. طی فرایند ای ماسه ناخالص  را غربال می کنند و  آخرین مرحله از استخراج سیلیکون حرارت دادن ماسه خالص است.

از آن جا که سیلیکون مقاومت دمایی بالایی دارد باید این ماسه باید تا ۱۸۰۰ درجه سانتیگراد حرارت ببیند و بعد از اینکه ماسه خنک شد آن را به پودر تبدیل می کنند. در این مرحله پودر سیلیکون ریز شده با متیل کلرید مخلوط شده و حرارت داده می شود.

این فرایند باعث تشکیل کلروسیلان می‌ شود این ماده با حرارت دادن در دما های مختلف تقطیر می شود و پس از تقطیر آب اضافه می شود برای ایجاد نوع مناسب، آن را پلیمریزه می کنند تا به یک چسب مبتنی بر لاستیک ساخته شود  و در نتیجه  چسب آکواریوم تشکیل می شود.

کاربرد انواع چسب اکواریوم

اولین جایی که از انواع چسب اکواریوم استفاده می شود در منازل مسکونی  برای تعميرات و ساخت است. برای مثال در عایق بندی  درب و پنجره ها برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما از این چسب استفاده می شود.

یکی ديگر از کاربرد های چسب آکواریوم استفاده آن در صنایع مختلف برای درز گیری دستگاه ها است.

دلیل انتخاب چسب آکواریوم در صنایع، درز گیری بسیار بالا و مقاوم این چسب است.  چسب آکواریوم در هوا بندی سازه ها، عایق کاری دستگاه ها، آب بندی اسپایدر، صنایع دکوراسیون از جمله دکوراسیون در غرفه سازی، مبل سازی و ساخت استخر ها کاربرد دارد.

از چسب آکواریوم مناسب در  چسباندن شیشه های دو جداره ، شیشه های خودرو،  مانع سازی بین سطوحی که نباید با هم اصطکاک داشته باشند و هر نوع درز گیری استفاده می شود.

جمع بندی

یکی از بهترین و پر کاربرد ترین نوع چسب سیلیکونی، چسب آکواریوم است. چسب آکواریوم انواع مختلفی دارد که شما می ‌توانید چسب آکواریوم مناسب با کار خود را استفاده کنید. این چسب معمولا برای چسباندن وسایل مختلف و تعمیرات واحد ها مسکونی استفاده می شود.

یکی ديگر از کابرد های انواع چسب اکواریوم نصب تجهیزات در غرفه ها است. بیشترین استفاده چسب آکواریوم در غرفه برای چسباندن نوشته های یونولیت روی سطوح مختلف غرفه است.

در صنعت غرفه سازی و دکوراسیون  شرکت کبیر سازان با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان  در عرصه دکوراسیون داخلی منازل و شرکت ها،  طراحی و ساخت سازه های نمایشگاهی و یکی از معتبر ترین  شرکت های غرفه سازی در ایران می باشد.

تمام متریال به کار رفته در سازه های این شرکت از بهترین نوع  و طبق  استانداردهای روز دنیا است . تمام تلاش شرکت کبیر سازان طراحی و ساخت سازه ای با توجه به بودجه و نظر مشتری است.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button