KABIR KARSAN

ابزار نقاشی غرفه

ابزار-نقاشی-غرفه
30
July
2023
فهرست محتوا
ابزار-نقاشی-غرفه
July 30, 2023

ابزار نقاشی غرفه

مهم ترین و بارزترین قسمت در زمان شرکت در نمایشگاه های بین المللی داخلی یا خارجی، غرفه آرایی جهت معرفی برند تولیدات یا خدمات می باشد. رنگ کاری و استفاده درست از ابزار نقا‌شی غرفه و امکانات آن در زمان طراحی غرفه باعث افزایش جذب مخاطبان و ترغیب آن ها به بازدید، تشویق به کسب اطلاعات محصول و خدمات وانجام معامله می گردد.

در ادامه می خواهیم بیشتر با رنگ کاری و ابزار نقاشی غرفه آشنا شویم. همراه ما باشید.

ابزار نقاشی غرفه

تاثیر رنگ کاری در جذب مخاطب

مشخصا کسی نیست که اعتراف نکند رنگ در انتخاب من اثرگذار نیست. رنگ ها، احساسات را برمی انگیزند و باعث افزایش احساسات مثبت و گاها منفی می شوند. رنگ های گرم چون قرمز، نارنجی باعث ایجاد هیجان و محرک هستند و رنگ های سرد چون آبی و خاکستری، آرامش و ایستایی را به ارمغان می آورند.

بطور کلی می توان گفت ترکیب بندی رنگ ها در غرفه نشان دهنده نوع کسب و کار،  نبوغ صاحبان مشاغل، خلق و خوی کارکنان است. در هنگام انتخاب رنگ برای غرفه باید به ویژگی های هر رنگ، میزان نور محیط، و مکمل بودن رنگ ها دقت داشته باشید.

سعی کنید از رنگ های اولیه و ثانویه استفاده کنید تا بخش های مختلف غرفه را از یکدیگر متمایز کنید.

مشخصا استفاده از تکنیک جذب مخاطب با استفاده از رنگ ها بسیار روان‌ شناسانه و حرفه ای است. این کار با در نظر گرفتن گروه مخاطب از نظر سن، جنس و فرهنگ و سایر موارد انجام می شود.  علاوه بر آن انتخاب اصولی هنگام استفاده از ابزار نقاشی در غرفه می ‌تواند تاثیرگذاری را دو چندان کند.

 

استفاده از چه نوع رنگ و ابزار نقاشی غرفه می ‌تواند امکانات دیداری بیشتری ایجاد کند؟

گفتیم که رنگ ها حس زندگی دارند و می ‌توانند احساسات مخاطبان را ترغیب کنند،  ترکیب بندی رنگ ها و ایجاد هارمونی متناسب با معرفی برند شرکت یکی از رموز حرفه ای شرکت غرفه سازی هنگام رنگ آمیزی سازه است.

نوع رنگ آمیزی، جنس رنگ ها، مات یا براق بودن آن ها، استفاده از رنگ های شب تاب در نقاشی آرم شرکت، رنگ کاری دیوار پیش زمینه غرفه، دیوارهای کناری و رنگ سکوها، سقف، همه و همه باید با برنامه و حساب شده انتخاب شود.

انتخاب درست و استفاده به جا از رنگ ها در نقاشی غرفه آنقدر مهم هست که می ‌تواند در صورت عدم توجه به ان یک غرفه با تجهیزات گران قیمت و درجه یک  را با شکست مواجه کند.

بصورت کلی نمی توان گفت چه ترکیب رنگی برای سازه شما مناسب است زیرا این امر بستگی به توجه به سایر پارامترهای دخیل در پروسه ساخت سازه دارد. در طراحی و رنگ کاری غرفه ها سعی می شود به رنگ المان برند توجه ویژه ای گردد و حال و هوای طراحی غرفه به شعار ان برند و اهداف آن نزدیک باشد.

اما انچه ضروری به نظر می رسد ان است که به ترکیب مناسبی از رنگ، ابزارهای رنگ کاری و تیم حرفه ای رنگ کار برسید.

ابزار نقاشی

بطور کلی باید گفت دنیای هنر و نقاشی آنقدر وسیع است که نمی‌ توان آن را محدود به یکسری ابزار خاص کرد اما می‌ دانیم برای انجام هر کاری به ابزار و وسایل نیاز است.

ابزار نقاشی به یک طراح یا هنرمند کمک می ‌کند تا شکل‌ های مورد نظر خود را بطور دقیق ترسیم کند و خروجی کار به آنچه که در ذهن طراح است شباهت بسیاری داشته باشد. همچنین به کمک ابزار نقاشی غرفه می ‌توان کار نقاشی های پیچیده را راحت و ساده ‌تر کرد.

از ابزارهای نقاشی عموما برای مراحل مختلفی استفاده می ‌شوند. برخی از ان ها برای رنگ کاری یا طراحی ‌های ساده و ابتدایی است و برخی دیگر برای تکمیل مراحل طراحی هستند. از دسته سوم هم برای رنگ ‌آمیزی و رنگ و لعاب بخشیدن به نقاشی استفاده می شود.

برخی از انواع ابزار نقاشی غرفه و کاربرد آن ها

برای طراحی نقاشی سازه ابتدا طراح باید با ابزار و کاربرد آن ها آشنایی داشته باشد.

از مهم ترین ابزارآلات می توان به موارد زیر اشاره کرد که برای برنامه ریزی ابتدایی رنگ آمیزی یا نقاشی غرفه کاربرد دارند.

  • کاغذ: یکی از مهم ترین و اصلی ‌ترین ابزار نقاشی غرفه کاغذ است‌. کاغذ‌ها دارای اندازه ‌های مختلف و ضخامت ‌های متفاوتی هستند. همچنین کاغذها انواع مختلفی دارند از جمله کاغذ کاهی، کاغذ فابریانو، اشتنباخ و بریستول و… که از هرکدام در زمینه و سبک خاصی استفاده می ‌شوند.
  • کاردک: کاردک معمولا از جنس فولاد است و خاصیت انعطاف ‌پذیری دارد‌. با کاردک به راحتی می‌ توان روی سطح بوم، فرم‌ های خاص و رنگی ایجاد کرد و همچنین برای مخلوط کردن رنگ ‌ها روی بوم کاربرد دارد.
  • ایربراش: یکی از ابزارهای نقاشی ایربراش است که از آن برای پاشیدن رنگ ‌ها به صورت دلخواه استفاده می شود. ایربراش شبیه به قلم خودنویس است که یک کمپرسور هوا به آن وصل است. به کمک این ابزار می ‌توان نقاشی بصورت سایه روشن‌ های ظریف و دقیق طراحی کرد. همچنین به کمک این ابزار می ‌توان امکانات بسیاری در گرافیک، عکاسی، نقاشی و تصویر سازی و… فراهم کرد.
  • مداد: مداد بعنوان یکی از معمولی ‌ترین و ساده ‌ترین ابزارهای نقاشی استفاده می ‌شود. مداد برند و مارک‌ های مختلفی دارد مثل hb,,h,f,b است که هر کدام ممکن است نرم، چرب، خشک و سخت باشند. مدادها بصورت شماره بندی هستند که بیانگر میزان تیرگی آن هاست.
  • زغال طراحی: زغال طراحی نسبت به مداد سابقه بیشتری دارد و برای طراحی بسیار مناسب است. متداول ترین زغال، زغال خشک و زغال چرب است.
  • قلم مو: قلم موها از جنس چوب یا پلاستیک هستند که فرچه آن از موی خرگوش یا دم اسب و یا پلاستیکی است. قلم موها انواع مختلفی دارند از جمله قلم موی گرد، نیزه ‌ای، تخت و گندمی.
  • پرایمر: پرایمر که یک نوع رنگ در نقاشی است که می‌تواند کیفیت نقاشی را بالا ببرد. از پرایمر برای آن که بتوان از رنگ اکریلیک بهتر استفاده کرد، بهره برده می شود.
  • رزین: از رزین برای اینکه عمر طراحی و آثار خود را بیشتر و ماندگار‌تر شود، استفاده می گردد
  • پیشبند: از پیشبند برای اینکه لباس ‌ها کثیف نشوند استفاده می ‌کنند. معمولا پیشبندها از جنس تترون و نخ هستند که شما ‌می ‌توانید هنگام طراحی از آن استفاده کنید.

بدون شک موارد نام برده شده تنها برخی از ابزاالاتی هستند که احتمالا شما برای نقاشی بدان نیاز خواهید داشت. اگر بخواهید صفر تا 100 مراحل رنگ آمیزی غرفه را به عهده بگیرید، لازم است فرچه در ابعاد مناسب، نردبان و رول رنگ را نیز تهیه کنید. به جز آن نیاز است حتما از سطل های رنگ در اندازه مناسب استفاده کنید.

رنگ آمیزی موفق با استفاده از ابزار نقاشی غرفه

برای این که یک غرفه نمایشگاهی روی مخاطبان تاثیر گذار باشد باید چند ویژگی را همزمان داشته باشند. به عنوان مثال از طراحی مناسب با محصول یا خدمات کسب و کار بهره برده باشد. همچنین از رنگ آمیزی مناسب و جذاب و تاثیرگذار در پروسه غرفه سازی استفاده شود که بتواند پیام محصول را به مخاطب برساند.

گفته می شود بهتر است، برای آن که بتوانید مرحله رنگ امیزی غرفه را به خوبی پیش ببرید برای ان برنامه ریزی کنید و از قبل ابزار نقاشی غرفه مناسب را اماده کنید. با توجه به  رونق استفاده از نرم افزارهای طراحی دیگر نیاز به طراحی با مداد و کاغذ همانند سابق حس نمی شود و شما تنها باید خروجی های مطلوب خود را با استفاده از نرم افزار طراحی کنید.

اگاه باشید برای ان که بتوانید اسوده کار را جلو ببرید، لازم است از گروه های حرفه ای غرفه سازی کمک بگیرید.

نتیجه گیری

نمایشگاه سکوی پرتاب برای هر کسب و کار است. بهترین معرفی محصولات و خدمات هنوز هم به وسیله ارتباط چشم در چشم می باشد و این همان نقطه عطف برگزاری نمایشگاه است. برای ان که بتوانید یکه تاز میدان باشید باید هنگام ساخت سازه خود به نکاتی توجه ویژه داشته باشید.

یکی از مواردی که لازم است به آن دقت کنید، رنگ کاری مناسب غرفه است. برای این منظور از تیم حرفه ای کبیرسازان بهره ببرید تا علاوه بر برنامه ریزی و مشاوره، بتوانید از کیفیت نهایی کار خود با استفاده از ابزار نقاشی غرفه مناسب اطمینان حاصل کنید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button