KABIR KARSAN

چندین ابزار برق کشی غرفه که باید آن ها را بشناسید

16
23
November
2023
فهرست محتوا
16
November 23, 2023

چندین ابزار برق کشی غرفه که باید آن ها را بشناسید

یکی از مهم ترین بخش های غرفه سازی، برق کشی است. برای  سیم کشی برق غرفه نمایشگاهی، علاوه بر وسایل و مواد اولیه نظیر کلید و پریز و کابل، نیاز به ابزارهای مخصوص نیز خواهید داشت. ابزار های مخصوص، به شما کمک می کنند تا بتوانید فرآیند برق کشی غرفه نمایشگاهی را به بهترین شکل به پایان برسانید. البته ابزارهای برق کشی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها، ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارند.

لازم به ذکر است که در هنگام کار با ابزارهای برق کشی، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. در این بخش، قصد داریم به شرح مشخصات چندین ابزار برق کشی غرفه که باید آن ها را بشناسید بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ابزارهای مورد نیاز برق کشی غرفه

از چندین ابزار برق کشی غرفه که باید آن ها را بشناسید می توان به متر، انبردست، سیم چین، مولتی متر، پیچ گوشتی و غیره استفاده نمایید. لازم به ذکر است که استفاده از ابزارهای مخصوص و پرکاربرد، سبب سهولت در برق کشی غرفه می گردد.

1- متر

یکی از مهم ترین ابزارهای برق کشی غرفه، متر است. حال سوال اینجاست که متر در برق کشی چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟ برای آن که بتوانید محل عبور و نصب کابل ها و اجزای الکتریکی را به بهترین شکل مشخص کنید، باید از متر استفاده نمایید.

شما می توانید با استفاده از متر، محل عبور و نصب قطعات الکتریکی را با توجه به ابعاد و اندازه های به دست آمده مشخص کنید. امروزه مدل های متنوع و گوناگونی از مترها در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند.

2-انبردست، سیم چین و انبر دم باریک

از دیگر ابزارهای مهم برق کشی غرفه می توان به انبردست، سیم چین و انبر دم باریک اشاره نمود. برای آن که بتوانید روکش کابل های برق را جدا کنید، باید از سیم چین و انبر بوبین استفاده نمایید.

علاوه بر آن، برای رد کردن کابل ها از یک سوراخ کوچک باید از انبر دم باریک استفاده کنید. جالب است بدانید که برخی از انبردست های جدید، مجهز به سیم چین هستند. از این رو، شما می توانید برای برق کشی غرفه نمایشگاهی، انبردست های چند منظوره را مورد استفاده قرار دهید.

3-مولتی متر

مولتی متر نیز جزو ابزار برق کشی غرفه محسوب می شود. این ابزار، نقش پر رنگی را در برق کشی ایفا می کند. بدون مولتی متر، اندازه گیری ولتاژ اجزای الکتریکی نصب شده و مقاومت آن ها امری ناممکن است.

متخصصان می توانند با استفاده از مولتی مترهای دیجیتالی جدید، مقاومت و ولتاژ سیستم های الکتریکی را به بهترین شکل اندازه گیری کنند. علاوه بر آن مولتی متر های جدید، دارای قابلیت آشکار زیادی بخش های معیوب سیستم الکتریکی هستند.

 

4-تراز

شاید این مسئله کمی برایتان عجیب باشد، اما جالب است بدانید که تراز ها نیز در برق کشی غرفه نمایشگاهی کاربرد دارند. بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که تراز چه نقشی در برق کشی غرفه دارد؟

متخصصان برای برق کشی اصولی و دقیق غرفه و مشخص نمودن مسیر صاف عبور کابل ها، از تراز استفاده می نمایند. فراموش نکنید که تراز ها به دو صورت لوله ای و لیزری به بازار عرضه می شوند. ناگفته نماند که از تراز ها برای نصب تابلو برق های بزرگ نیز استفاده می شود.

5-پیچ گوشتی دو و چهار پهلو

پیچ گوشتی دو و چهار پهلو، از مهم ترین ابزار ها در دنیای مدرن امروزی محسوب می شوند که در تمامی محیط ها کاربرد دارند. بسیاری از اجزای برق کشی غرفه نظیر باکس ها، کلید پریز ها، کلیدهای مینیاتوری و غیره دارای پیچ های بزرگ و کوچک دو و چهار سو هستند.

از این رو، وجود پیچ گوشتی ها در عملیات برق کشی غرفه امری ضروری است. خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری و علم، متخصصان می توانند با استفاده از پیچ گوشتی ها در کمترین زمان ممکن، بزرگترین پیچ ها را باز و بست کنند.

6-فاز متر

از چندین ابزار های برق کشی غرفه که باید آن ها را بشناسید، می توان به فاز متر اشاره نمود. همانطور که می دانید، فازمتر یکی از ابزارهای بسیار مشهور در عملیات برق کشی محسوب می شود. این ابزار، دارای ظاهری مشابه پیچ گوشتی دو سو می باشد با این تفاوت که در دسته آن یک لامپ کوچک تعبیه شده است.

فازمتر، وظیفه مشخص نمودن کابل فاز و نول را بر عهده دارد. علاوه بر آن، تکنسین ها برای بررسی جریان الکتریکی درون اجزای برق کشی نیز از این ابزار استفاده می کنند. امروزه شما می توانید در بازار انواع مختلفی از فازمتر را مشاهده نمایید.

7-چسب برق و اتصالات کابل

چسب برق و اتصالات کابل نیز در برق کشی غرفه کاربرد دارند. تکنسین ها برای متصل نمودن دو یا چند کابل برق به یکدیگر از چسب برق استفاده می کنند. البته در نظر داشته باشید که برای متصل نمودن کابل های برق ضخیم و فشار قوی، نمی توان از چسب برق استفاده نمود.

اتصالات کابل، متشکل از یک سطح پلاستیکی به همراه چندین پیچ و پلاتین مسی هستند. این نوع ابزار برای متصل نمودن چندین کابل برق ضخیم ب یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. البته خوب است بدانید که برخی از متخصصان برای بهبود کیفیت کار، برای اتصال چندین کابل نازک در برق کشی غرفه، بجای چسب برق از اتصالات مخصوص استفاده می کنند.

8-دریل و فنر عبور دهنده سیم

دریل نیز یک ابزار بسیار پر کاربرد در برق کشی غرفه به شمار می آید. متخصصان برای نصب پریز و باکس های مخصوص غرفه، از دریل استفاده می کنند. البته فراموش نکنید که از دریل های مخصوص می توان به عنوان پیچ گوشتی برقی نیز استفاده نمود.

در برخی از شرایط، سیم کشی غرفه نمایشگاهی به صورت توکار انجام می شود. در چنین مواقعی، تکنسین ها باید کابل های برق را از لوله های مخصوص درون دیواره ها عبور دهند. در این شرایط می توان با استفاده از فنر عبور دهنده سیم، کابل ها را در کمترین زمان درون دیواره ها قرار داد.

 

نکات استفاده از ابزارهای مخصوص برق کشی

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، برای برق کشی غرفه نمایشگاهی باید ابزارهای مخصوص را به همراه داشته باشید تا بتوانید این فعالیت را به بهترین شکل به پایان برسانید. البته برای استفاده از ابزار های مخصوص برق کشی، باید به نکات ایمنی نیز توجه بسزایی داشته باشید.

برای استفاده از ابزارهای مخصوص برق کشی غرفه باید از وسایل ایمنی نظیر دستکش، کلاه و عینک استفاده کنید. علاوه بر آن باید پس از اتمام کار، غبار موجود بر روی ابزار های برق کشی را به طور کامل پاک کنید تا بتوانید طول عمر آن ها را افزایش دهید.

 

جمع بندی

برای برق کشی غرفه نمایشگاهی، باید از ابزار های مخصوص همچون دریل و تراز لیزری استفاده کنید. البته اگر از نحوه استفاده از ابزارهای برق کشی اطلاعاتی در دسترس ندارید، بهتر است از افراد با تجربه کمک بگیرید. فراموش نکنید که شما می توانید با رعایت برخی از نکات ضروری، از ابزار های مخصوص برای برق کشی غرفه به بهترین شکل استفاده نمایید و طول عمر آن ها را زیاد تر کنید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button