KABIR KARSAN

طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

zz
19
November
2022
فهرست محتوا
zz
November 19, 2022

طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه ،طراحی جدیدی است که در سال های اخیر در غرفه سازی بسیار مورد توجه بوده است .هر ساله غرفه داران ، برای جذب مشتری های بیشتر از طرح های مختلف و مدرنی استفاده می کنند که در جلب توجه آنها بسیار موثر بوده است.از سال 2020 و یا حتی قبل تر از آن طرح های چشم نواز و در عین حال ساده و همچنین پیچیده برای غرفه نمایشگاه استفاده شده است.چند نمونه از طراحی های بکار رفته در نمایشگاه ها به خصوص طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه را توضیح می دهیم.

طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

در فضای مینیمالیستی که برای غرفه های نمایشگاهی در نظر می گیرند می توان به صورت حداکثری محصولات غرفه را به صورت لوکس به نمایش گذاشت . زمانی که بازدیدکنندگان وارد غرفه با طراحی مینیمالیستی می شوند ، در آن تمام محصولات به نمایش گذاشته شده در غرفه را مشاهده می کنند .پس این طرح برای محصولاتی که فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند مناسب می باشد و به دلیل فضای بازی که به غرفه می دهد می تواند بازدید کنندگان بیشتری را جذب کند.

معرفی طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

ساخت غرفه نمایشگاهی مینیمال از سبک های طراحی مدرن است .همانطور که از مکتب مینیمالیسم می دانیم ، این مکتب بر پایه ساده نگاری و همچنین حذف تزیین و اجزا بدون استفاده است . به طور مثال در این طرح به جای حجم از فرم و به جای تقارن از تناسب استفاده می کنند .از طرفی در این نوع طراحی برای غرفه  از اجزا و لوازم غیر ضروری به طور کلی استفاده نمی کنند و به صورت خیلی ساده به غرفه ها فرم می دهند .همچنین در این غرفه ها برای نورپردازی از چراغ های آویز یا هالوژن ها و به طور کلی لوازم نورپردازی مدرن استفاده می کنند .

استفاده از رنگ در طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

به صورت کلی توجه به سادگی در رنگ آمیزی برای غرفه های نمایشگاهی مینیمال اهمیت بسیار زیادی دارد .همچنین برای رنگ آمیزی غرفه نمایشگاهی بیشتر از رنگ های سفید استفاده می کنند و برای ایجاد نقطه کانونی در نمایشگاه از چند رنگ هارمونیک در بخش های مختلف استفاده می کنند.از طرفی استفاده از فرم ها با تناسبات مناسب مانند ویترین، کانتر ، کتیبه و سایر اجزا با رنگ های مناسب استفاده می کنند .

نکته حائذ اهمیت در طراحی غرفه های مینیمال ،طراحی تمامی اجزا در ساده ترین حالت ممکن است که تناسبات بصری مناسب و هماهنگی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم به سبک موردنظر خود دست پیدا کنیم .در این بین استفاده از متریال مدرن مانند فلز و شیشه هم در طراحی این طرح های مینیمال تاثیرگذار است .

مزایای طراحی مینیمالیستی غرفه نمایشگاه

مانند هر طرح دیگری که برای ساخت غرفه نمایشگاه در نظر می گیرند ، طرح مینیمال هم از مزایا و معایبی برخوردار است ، تنها عیب این روش سادگی بسیار زیاد آن است .در زیر به مزایای زیادی که این طرح در غرفه ها دارد اشاره شده است.

  • چشم گیر بودن اجزا و لوازم غرفه
  • مورد توجه قرار گرفتن تمامی محصولات در غرفه
  • سریع بودن نصب اجزا و قرار دادن محصولات و لوازم مختلف در آن
  • مدرن و چشم نواز بودن غرفه
  • سبک و کم حجم بودن تجهیزات و در کل طراحی آسان بخش های مختلف

تاریخچه طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی در  واکنش به سبک‌های تجملی ، پر زرق و برق و قدیمی مانند هنر اکسپرسیونیسم و معماری پرزرق و برق ویکتوریایی ، در قرن بیستم ایجاد شد. بعد از جنبش هنری دی استیل ،بنیان‌گذاران این جنبش سعی در ساده‌سازی جنبه‌های هنری و آثار هنری داشتند.ایده ی این جنبش از طراحی فضای داخلی ژاپنی و همچنین آرامش و سادگی باغ‌های سنتی آن آمده است.یکی از شعار های طراحی مینیمالیستی Less is more  است که به معنای کمتر ، بیشتر است ، می باشد.

همانطور که از قبل هم گفته بودیم در معماری مینیمال هدف ساده سازی ساختار ها و همچنین شکل ها است .در این مدل طراحی بیشترین تلاش در راستای متمرکز نمودن مخاطبان به موضوعی خاص است تا از آشفته شدن ذهن آنها جلوگیری شود.از طرفی با در نظر گرفتن این سبک می توان طراحی ماندگاری را رقم زد که سالهای سال مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. در تاریخچه ی طراحی مینیمالیستی استفاده از عناصر طراحی ساده پایه اصلی و اجتناب از وسایل تزئینی جز ضروریات بوده است.

طراحی مدرن یا طراحی مینیمال

در برخی از غرفه ها از رنگ های سفید، سیاه و یا خاکستری برای ساخت غرفه و یا در وسایل موجود در غرفه استفاده می کنند و با این کار غرفه ای هر چه شیک تر و مدرن تر را می سازند .طراحی مینیمال با طراحی مدرن نه تنها در تضاد نیست بلکه با استفاده کمتر و بهینه از فضای غرفه می توان حسی مدرن را در مخاطب القا کرد و با اینکار مخاطبان بیشتری را به سمت غرفه و در نتیجه کسب و کار خود دعوت نمود.

البته بعضی اوقات استفاده از طرح های دیگر هم برای جذب مخاطب کارآمد هستند مانند استفاده از رنگ اصلی لوگو یا برند برای غرفه ، که با اینکار با نشان دادن هویت کارتان می توانید غرفه تجاری خود را در راس غرفه های پربازدید قرار دهید .

نکاتی در ارتباط با طراحی غرفه ها

اگرچه انواع مختلفی از طرح ها برای ساخت غرفه وجود دارد ، اما همیشه غرفه سازی شامل نکاتی است که رعایت آن در هر کدام از طرح ها به مخاطب و صاحب غرفه سود می رساند .در زیر به برخی نکات در رابطه با طراحی غرفه نمایشگاه اشاره می کنیم:

1-در ایتدا اگر در طراحی غرفه هیچ ایده و نظری ندارید به دنبال دیدن طرح های شرکت های رقیب بروید و با بررسی طرح مورد استفاده آنها و از طرفی میزان جذب مخاطبی که داشته اند ،درباره ی طرح انتخابی خود اطلاعات جمع آوری کنید.

2-با تیم های غرفه سازی معتبر ، خلاق و اختصاصی کار کنید تا غرفه ی منحصر به فرد و تکی را برای شما طراحی کنند که در نگاه اول مخاطب جذب آن شود.

3-حتما اطمینان حاصل کنید که از ابزار و وسایلی در ساخت غرفه استفاده می کنید که تمام و کمال ایمن هستند و همینطور با الزامات ساختار کمیته سازماندهی و الزامات ارتفاع مطابقت داشته باشد.

4-حتما بودجه ای برای ساخت و در ادامه طراحی غرفه در نظر بگیرید .

سعی کردیم در مقاله بالا توضیحاتی در ارتباط با طراحی مینیمال داده باشیم و شما را به صورت کاربردی و ساده با این طرح آشنا کرده باشیم. تیم اجرایی کبیرسازان با داشتن دانش تمام در ارتباط با طرح ها و ساخت غرفه نمایشگاهی ، می تواند شما را یاری کند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button