KABIR KARSAN

سالن نمایشگاه

سالن-نمایشگاه-1
30
July
2023
فهرست محتوا
سالن-نمایشگاه-1
July 30, 2023

سالن نمایشگاه

سالن نمایشگاه مکانی است که عرضه کنندگان و ارائه دهندگان می توانند به عرضه ، داد و ستد اطلاعات و خدمات بپردازند.

نمایشگاه جایگاهی است که بازدید کنندگان و ارائه دهندگان با هم روبرو و متقابل می شوند و اختراعات،  نوآوری ها، ایده های نوین و نو آفرینی ها در این مکان به بازدید کنندگان ارائه داده می شود.

افزایش سرمایه ملی کشور باعث افزایش قدرت در خرید شده و باید تولیدات جدید به مصرف کنندگان معرفی و عرضه شوند که این کار در غرفه های نمایشگاهی انجام می شود.

برگزاری نمایشگاه بسیار مهم و حیاتی بوده و حضور در غرفه های نمایشگاهی دارای اهمیتی بیشتر برای هر شرکت، شخص، تولیدی و سازمان ها است. چون که می توانیم تمام تهدید ها و فرصت های پیش رویمان بهتر از قبل بشناسيم  و تصمیمات کارا و موثر را به موقع بگیریم.

در ادامه بیشتر با سالن نمایشگاه آشنا می شویم.

 

نمایشگاه ها از نظر محل برگزاری

  1. نمایشگاه جهانی: نمایشگاهی که با مشارکت و حضور چند کشور مختلف برگزار می شود.
  1. نمایشگاه داخلی: نمایشگاهی در داخل کشور خاصی که افراد  حاضر در آن جا مردم همان کشور هستند.
  1. نمایشگاه خارجی: نمایشگاهی است که کشوری در کشور دیگری برپا و برگزار می کند.

هدف از برگزاری نمايشگاه

می دانیم که غرفه سالن نمایشگاه نشانگر برند کسب و کار هر غرفه دار است؛ بدون شک یکی از مهمترین بخش های نمایشگاه ساخت غرفه  و آرایش آن است.

شما به عنوان برند یا صاحب کسب و کار به منظور ارائه خدمات و محصول به دنبال شرکتی قابل اعتماد و معتبر با تعرفه مناسب می گردید و این امری طبیعی برای افزایش سود و فروش بوده؛ تخصص این شرکت ها طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی است.

در این اثنا انتخاب شرکت مناسب با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها بی شک گزینه ای عالی برای آماده سازی تخصصی غرفه شماست.

هدف از برگزاری نمایشگاه در معرض دید قرار دادن و معرفی خدمات، محصولات و برند بوده که در نتیجه باعث سودهی بالاتر و فروش بیشتر محصول مربوطه می شود.

یکی ديگر از مهمترین ضروریت های برگزاری نمایشگاه، به منظور عرضه‌ و ارائه بهتر محصولات به بازدید کنندگان در غالب غرفه سازی؛ رقابت سالم بین تولیدی ها، بیان ویژگی و خصوصیات اقتصادی و صنعتی کشور ها است.

شرکت در نمایشگاه فرصتی مناسب برای کسب و کار های جدید و کوچک بازدید کنندگان است. گسترش مبادله های خارجی  و بستن قرارداد جدید  باعث  فروش داخلی و گسترش بازار های صادراتی شده.

دسترسی پیدا کردن به تکنولوژی های  به روز دنیا برای برنامه ریزان و صاحبان صنایع از اهداف برگزاری نمایشگاه ها است.

چند مورد مهم از اهداف برگزاری نمایشگاه

  • شناسایی و جذب مشتری های جدید.
  • ایجاد رقابت سالم بین تولیدی ها و واحد های صنعتی و تجاری در غرفه های نمایشگاهی.
  • آزمایش کردن بازار نسبت به محصولات و تولیدات جدید طی برگزاری نمایشگاه.
  • می توان از طریق شناساندن امتیاز های خاص به سرمایه گذاران خارجی سرمایه های خارجی به دست آورد.
  • پذیرش نمایندگی های جدید برای صاحب غرفه
  • تاثیر ماندگار روی ذهن رقبا، همکاران و مشتری ها
  • ایجاد فرصتی برای کسب و کار های کوچک و جدید
  • فروش مستقیم؛ بیشتر فروش های بزرگ و کلی با قرارداد سالیانه در نمایشگاه در این مدت شکل می گیرند.

شرکت در نمایشگاه مزایای زیادی برای افراد بازدید کننده و ارائه دهنده دارد. نمایشگاه جایی است که از تمام قشر های جامعه در آن حضور می یابند و می توانند خیلی جامع و کامل محصول یا خدمات خود را تبلیغ کرده و به فروش برسانند.

نمایشگاه در مدت زمان کوتاهی برگزار می شود و افراد زیادی با شور و هیجان به این مکان می آیند، شما می توانید به طور مستقیم و روبه رو با مشتری صحبت و ارتباط برقرار کنید؛ نظرات ، انتقادات و پیشنهادات آنها را بشنوید تا بتوانید در آینده محصول بهتری تولید و ارائه دهید.

با این کار رضایت مشتری ها را به خود جلب کرده ؛ باعث می شود مشتریان بیشتری سراغ شما آمده  و از شما خرید کنند. حضور رقبا و همکاران در نمایشگاه و دیدن محصولات آنها باعث می شود ایرادات و اشکالات کار خود را برطرف کرده و محصولات آنها را شناخته و خودتان تولید کنید.

قیمت ها را ببینید و با روش ها تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید؛ تا بتوانید رشد چشمگیری از نظر اقتصادی و صنعتی داشته باشید. یکی دیگر از مهمترین مزایای شرکت در غرفه های نمایشگاهی پیدا کردن سرمایه گذار و اسپانسر برای کار خود است.

بعضی اوقات افراد سرمایه دار که مهارت خاصی برای تولید محصول خود ندارد برای بازدید به این مکان ها می آیند؛ که فرصت خوبی برای خود پیدا کنند و بتوانند محصول مورد علاقه خود را در میان غرفه ها بيابند و به عنوان سرمایه گذار به رشد و ترقی شما کمک زیادی کنند.

فضای نمایشگاه را غرفه های زیادی تشکیل می دهند، که ساخت و طراحی غرفه و اجزای آن نقش بسیار مهمی دارند و اگر ساخت غرفه ها به بهترین شکل ممکن توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود می تواند به طور چشمگیری بازدهی غرفه را افزایش دهد و باعث فروش هر چه بیشتر محصول شما شود.

یک شرکت ایده ال، با بکار گیری افراد متخصص و کارشناسان خبره می تواند در ساخت و طراحی غرفه مهارت ویژه ای کسب کند و برای ساخت غرفه بهترین گزینه را به شما پیشنهاد و اجرا کند؛ تا بتوانید بازدهی و فروش محصولات خود را چند برابر کنید.

 

فضای سالن نمایشگاه

فضای نمایشگاه را از چند نظر می توان مورد بحث و ارزیابی قرار داد؛ که شامل قرار گیری آن در بافت شهری، عملکرد، ساخت و مقیاس اندازه می شود.

مهمترین آن ها فضای نمایشگاه و مکان در بافت شهری و منطقه است. عملکرد و نقش این مکان ها و ویژگی فضای نمایشگاهی نسبت به سایر عملکردهای دیگر شهر آن را متمایز و برگزیده می کند.

رعایت این اصول به نفع تمام افراد حاضر در نمایشگاه است که مهمترین اجزای آن بهداشت و ایمنی هستند.

بر اساس اصول غرفه سازی، غرفه ها با تجهیزات باید حداقل دوازده متر مربع، شرکت های ارزی هجده متر مربع و شرکت های ریالی بیست و چهار متر مربع در بر بگیرند؛ البته این اندازه برای غرفه هایی در فضای باز متفاوت است.

چند نکته ایمنی نیز در غرفه سازی باید رعایت شود. به منظور دسترسی آسان و هرچه سریعتر نیرو های امدادی مانند آتش نشانی نباید در پشت نمایشگاه هیچ وسیله اضافی قرار داد، کارگران باید لباس ایمنی بپوشند تا خطری جانشان را تهدید نکند.

به منظور امنیت بیشتر طراحی سالن نمایشگاه باید به صورتی باشد که تمام قسمت های غرفه مانند آبدار خانه و دفتر در معرض دید باشند.

 کلام آخر

برای غرفه سازی در سالن نمایشگاه ضوابط و مقررات خاصی در نظر گرفته شده است، این قوانین سخت نیستند و بیشتر برای رفاه حال افراد حاضر در نمایشگاه است. قبل از افتتاحیه نمایشگاه باید تمام کارها لازم مثل؛ ساخت غرفه و درخواست حضور را انجام دهید.

داخل سالن نمایشگاه شما اجازه ی ساخت و ساز ندارید و اگر چنین کاری انجام بدهید مجبور به پرداخت جریمه  سنگینی می شوید.

پیشنهاد ما برای شما شرکت  غرفه سازی کبیر سازان است، ساخت و طراحی غرفه خود را به این شرکت بسپارید و خیالتان را از همه بابت راحت کنید. با در نظر گرفتن و اجرای این قوانین در نمایشگاه بدرخشید و برند، محصول و خدمات خود را به رخ بکشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button