KABIR KARSAN

حضور در نمایشگاه

نمایشگاه-گردشگری-جهان-اسلام2
5
October
2023
فهرست محتوا
نمایشگاه-گردشگری-جهان-اسلام2
October 5, 2023

حضور در نمایشگاه

حضور در نمایشگاه و عرضه ی محصولات خود، یکی از بهترین راه های معرفی کسب و کارتان به افراد بیشتری است. شرکت در نمایشگاه ها سبب شناخت بیشتر محصولات شما توسط شرکت ها و مردم عادی می شود. حضور در نمایشگاه برای شما عزیزان می تواند گام نخست برای همکاری های طولانی مدت باشد.

شرکت یافتن در نمایشگاه و عرضه ی محصولاتتان می تواند یک‌ فرصت عالی برای بیشتر شناخته شدن کسب و کارتان باشد و یک سکوی پرتاب در زندگی شغلیتان به شمار آید. پس نباید بیخیال شرکت و حضور در نمایشگاه شوید و از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرید تا در زندگی کاری خود موفق تر واقع شوید.

چگونه در نمایشگاه بدرخشیم؟

برای شناخته شدن بیشتر شما و محصولاتتان باید در نمایشگاه و در میان سایر کسب و کارها بدرخشد و به چشم عموم پر رنگ ‌تر باشد. یکی از راه های درخشش غرفه ی شما، استفاده از رنگ ها است. بهتر است در صورت امکان طراحی غرفه ی خود را به دست طراحان کار بلد بسپارید تا غرفه ای چشم نواز برای شما طراحی کنند.

غرفه ی شما نباید چیزی از زیبایی کم داشته باشد و طرحی جذاب و چشم‌ نواز برای عموم ‌داشته باشد. در طراحی غرفه نمایشگاه به کارگیری رنگ‌ ها و طرح هایی که جلب توجه می کنند بسیار مهم است.

یکی دیگر از نکات مهم برای حضور در نمایشگاه، لباس و یونیفرم کارکنان غرفه ی شما است. بهتر است لباس کارکنان غرفه ی شما خوش رنگ‌ باشد و علاوه بر طرح جذابی که دارد ست باشد. یعنی لباس تمامی کارکنان یک دست و یک‌ طرح باشند.

کار کنان غرفه ی شما باید مهارت بالایی در روابط اجتماعی داشته باشند. کارکنان انتخابی شما، اگر به زبان انگلیسی مسلط باشند، بهتر است. زیرا این افراد می توانند با مراجعه کنندگان خارجی ارتباط بگیرند و محصولات را به آن ها معرفی کنند و حتی فروش بین المللی داشته باشند.

بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود را در غرفه قرار دهید. زیرا محصولات شما در غرفه ی نمایشگاهیتان، در واقع معرف شما است. مشتری ها به ظاهر غرفه بسیار توجه می کنند و سبب جذب بالای مشتری می شود. بنابراین از محصولات زیبا و با کیفیت استفاده کنید.

با مشتریان و مراجعه کنندگان با صداقت رفتار کنید و نکات مورد توجه را به آن ها بگویید. برای جذب بیشتر مشتری می توانید از گیفت و اشانتیون و یا هدایای کوچک بهره ببرید. اگر محصولات شما خوراکی هستند می توانید تست داشته باشید. گیفت ها و هدایایی که به مشتری می دهید بی کیفیت نباشند و ظاهر جذابی را دارا باشند. زیرا معرف کیفیت محصولات شما هستند.

بنر و بروشور برای مشتری جذاب نیست؛ در واقع مراجعه کنندگان به دنبال کالای با کیفیت هستند که به کیفیت محصولات با لمس و مشاهده پی می برند. بنابر این بهتر است بجای اینکه مانند دیگران به پخش بروشور بپردازید، برای جذب مشتری از گیفت های تبلیغاتی کمک بگیرید.

برای حضور در نمایشگاه روابط اجتماعی بالای کارکنان بیشترین جذب مشتری را دارد. تا حد امکان قابلیت های محصولات خود را در نمایشگاه به نمایش بگزارید. در نمایشگاه سعی کنید از بهترین طراحان غرفه استفاده کنید و یا اگر خودتان غرفه را طراحی می کنید، ایده ی خود را عملی کنید تا غرفه ی تک و بی مثال داشته باشید.

طراحی حرفه ای غرفه یکی از مهم ترین عوامل درخشش غرفه ی شما در نمایشگاه است. طراحان حرفه ای با به کارگیری بجا و درست رنگ ها و طرح ها و همچنین بازی با نور و لامپ ها می توانند سبب جلب توجه بیشتر غرفه ی شما شوند.

بهتر است برای نمایش بهتر کالاها از نور پردازی قوی استفاده نمایید. زیرا در نور کم کیفیت محصولات به درستی دیده نمی شود و همچنین باعث خطای دید در رنگ‌ کالا می شود.

در نمایشگاه ها تولیده کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان، همگی در زمان و مکان یکسان هستند و می توانند به صورت مستقیم باهم در ارتباط باشند. بنابر این حضور در نمایشگاه می توان ‌گفت یک روش بی نظیر و همچنین یک‌ پل عالی برای موفقیت در بازاریابی است.

در واقع حضور در نمایشگاه همان تبلیغ زنده است. برای جذب مشتری بالا تر باید نیاز های مشتری را بشناسید و متناسب با آن محصولات خود را در غرفه عرضه نمایید. رضایت بالای مشتری ها سبب معرفی شما به افراد بیشتری می شود و همچنین باعث خرید مجدد مشتریان و جذب مشتری ثابت می گردد.

نکات حضور در نمایشگاه

بعد از حضور در نمایشگاه، چیزی که سبب می شود برند و نام تجاری شما در ذهن مراجعین ثبت شود، رضایت آن ها از ظاهر و کیفیت کالاهای شماست. تمامی کار کنان و افراد مجموعه ی غرفه باید در جهت جلب توجه و رضایت مشتریان تلاش نمایند. نیروی غرفه دار می تواند با استفاده ی درست از زبان بدن و آداب معاشرت بالا بیشترین فروش را انجام دهد.

اطلاعات بالای نیروی غرفه دار بسیار کمک کننده است. زیرا تنها فرد دارای ارتباط مستقیم  با مشتریان غرفه دار است. غرفه دار باید از اصول بازرگانی، حمل و نقل کالا، تعرفه گمرک، بسته بندی کالا و شرایط فروش آگاه باشد.

یکی از کارکنان باید تمام حواسش به نظافت غرفه باشد تا در صورت کوچک ترین کثیفی، در جهت پاک کردن آن اقدام‌ نماید. غرفه داران باید پر انرژی و خوش رو باشند و مشتریان را بدون خستگی در جهت خرید محصولات غرفه راهنمایی نمایند. غرفه دارانی که نیاز مراجعین را بهتر بشناسند فروش بیشتری را تجربه می کنند.

نحوه ی رفتار با دعوتی ها

در هر دوره نمایشگاهی بهتر است اطلاعات مشتریان خود را نظیر شماره تلفن و نام خانوادگی ثبت کنید. با این کار می توانید در دوره ی بعدی از مشتریان خود دعوت به عمل آورید. در هنگام ورود مشتریان سابق به درون غرفه باید با خوشرویی خوش آمد بگویید و استقبال گرمی از او به عمل آورید.

هم‌ پای مهمان (مشتری سابق) قدم بردارید و جلوتر یا عقب تر از آن ها قدم برندارید. با گرمی با آن ها سخن گویید. بلافاصله بعد از ورود مشتری بهتر است به معرفی خدمات و کالاها و بحث کاری نپردازید.

سخن گفتن در باره ی هزینه های نمایشگاه و نصب غرفه برای مشتری جالب نیست. قبل از مشتری از نشستن خود داری کنید. زمان ترک غرفه توسط مشتری، از کمبود امکانات و پذیرایی به هیچ وجه چیزی نگویید. اما اگر واقعا مشکلی در میان بوده است، معذرت خواهی کنید. معذرت خواهی متواضعانه باشد و حس ضعف نداشته باشد.

برای بدرقه ی مهمان بهتر است تا آخر غرفه همراهش شوید و بدون توجه به قبول همکاری یا عدم همکاری با خوش رویی از او خداحافظی کنید. تا آخرین لحظه گرم و صمیمی رفتار کنید. زیرا علاوه بر ظاهر غرفه و کیفیت محصولات و خدمات، ارتباط با مشتری خیلی مهم است و یکی از راه های جذب مشتری است.

کلام آخر

حضور در نمایشگاه و درخشش در ان مستلزم رعایت یک سری اصول است که به تفضیل در مورد ان صحبت کردیم.

شما عزیزانی که قصد عرضه ی محصولات خود در نمایشگاه و حضور در نمایشگاه را دارید، می توانید با کارشناسان شرکت کبیرسازان در ارتباط باشید و در خصوص نصب و طراحی غرفه کمک زیادی بگیرید. کارشناسان شرکت کبیر به بهترین نحو شما را راهنمایی می کنند تا جذاب ترین غرفه نمایشگاهی را داشته باشید و فروش بالایی را تجربه کنید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button