KABIR KARSAN

راز های نجاری موفق برای غرفه

نجاری برای غرفه نمایشگاهی
23
December
2023
فهرست محتوا
نجاری برای غرفه نمایشگاهی
December 23, 2023

راز های نجاری موفق برای غرفه

غرفه نمایشگاهی جهت فروش بهتر محصولات خود باید به ظاهر غرفه خود اهمیت بدهند. قوانین خاصی در ساخت غرفه ها حاکم است که باید به آن ها توجه کرد. غرفه های چوبی، مدولار و اسپیس فریم، ۳ نوع غرفه نمایشگاهی می باشند. غرفه ‌های چوبی بالاترین قدرت طراحی را دارند. جهت بالا بردن قدرت طراحی، کسب آگاهی در مورد راز های نجاری موفق الزامی است.

یکی از مشاغل مربوط به صنایع چوب، نجاری است. فردی که می تواند محصولات چوبی متنوعی را بسازد، توانایی کنده کاری دارند و در و پنجره چوبی می سازد را نجار می گویند. هرچه تجربه و مهارت فرد نجار بیشتر باشد، در کار خود موفق تر است. یک نجار موفق باید انواع چوب و ویژگی های آن ها را بشناسد.

نجاری موفق برای غرفه

وظایف نجار موفق

وسایل مورد استفاده در نجاری عبارت اند از: اره، رنده دستی، میخ، سوهان، مته و فرز و گیره نجاری. خطراتی مانند آسیب های جسمی، وجود گرد و غبار و آسیب های ناشی از اشتعال متوجه نجار می باشد. مهم دانستن نکات ایمنی هنگام نجاری و پوشیدن عینک و لباس ایمنی از وظایف یک نجار ماهر و متخصص می باشد.

جهت یک نجاری موفق برای غرفه ‌های نمایشگاهی، نجار باید بتواند چوب مناسب را بشناسد و به خوبی آن را برش دهد، تجهیزات چوبی را ساخته و نصب کند. همچنین دکور داخلی را به گونه‌ ای بسازد که هم نظر مراجعه کنندگان را جلب کرده و هم استحکام لازم را داشته باشد. ساختار های چوبی نیز باید با یکدیگر متناسب باشند.

راز هایی نجاری موفق برای غرفه

جهت داشتن یک نجاری موفق برای غرفه نمایشگاهی، نجار باید  ماهر باشد، خلاق باشد، بتواند بر اساس نقشه‌ ها کار انجام دهد. به جزئیات توجه و دقت بالایی داشته باشد، قدرت محاسبه خوبی داشته باشد. دارای قدرت بدنی بالایی باشد. در انجام کار های تیمی و گروهی توانایی داشته باشد و به نکات ایمنی هنگام کار توجه کند.

یک نجار موفق معمولاً در رشته صنایع چوبی فنی حرفه‌ ای در هنرستان و دانشگاه تحصیل می ‌کند. یا در دوره‌ های آموزشی تخصصی آموزش می بیند. میزان رضایت مشتریان هنگامی که با یک نجار موفق کار می ‌کنند بسیار بالاست. یک نجار موفق برای کارش برنامه‌ ریزی درستی دارد. او نقاط قدرت و ضعف خود را می ‌شناسد.

نجاری موفق برای غرفه با ذوق و سلیقه کار می‌ کند و مخاطبان خود را به خوبی  می ‌شناسد. از آموختن اطلاعات جدید فرار نمی ‌کند. نیاز است تا حدودی ریاضی یک فرد نجار خوب باشد تا بتواند محاسبات عددی را به درستی انجام دهد. وی باید از مهارت های مکانیکی خوبی برخوردار باشد و نقشه‌ های فنی را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

همانطور که می ‌دانید در دنیای امروز از ابزار آلات جدید استفاده می کنند. یک نجار موفق باید بداند که چگونه می‌ توان از ابزار آلات قدیمی استفاده کرد و کار اصولی با آن ها را بداند؛ مانند رنده دستی که در بازار به صورت برقی نیز موجود است اما کار کردن با آن نیاز به مهارت خاصی دارد که فرد باید کار با آن را بلد باشد و از آن درست استفاده کند‌.

رنگ آمیزی روی چوب یکی دیگر از راز هایی است که یک نجاری را موفقیّت آمیز می‌ کند‌. اکثر نجار ها توانایی انجام این کار را دارند. برخی از نجار ها این کار را بر عهده دیگران می‌ گذارند؛ زیرا حجم کارشان بالاست. در هنگام کار نجاری باید صبور بود و استقامت بالایی داشت و سعی کرد مطابق برنامه پیش رفت. یک نجار موفق باید دارای مهارت ‌های زیر باشد:

۱. مهارت اندازه گیری

به دست آوردن ابعاد تکه‌ های چوب، اولین قدم برای ساخت وسایل چوبی می ‌باشد. همانند پازل که از قسمت ‌های گوناگونی ساخته شده است، هر ابزار چوبی نیز با توجه به نقش و طرح مورد نظر خود از بخش ‌های گوناگونی ساخته شده است. یک نجار باید به درستی و با دقت اندازه ‌گیری کند و این قطعات را کنار یکدیگر قرار دهد.

۲. خلاقیت نجار

یکی از مشاغلی که بیشتر از بقیه مشاغل به  خلاقیت نیاز دارد، نجاری می‌ باشد. زیرا شخص باید این هنر را با وسایل محدودی بیاموزد و هنر خود را به نمایش بگذارد.  در حین کار هم باید مشکلاتی که پیش می‌ آید را با تلاش و کوشش رفع کند. همچنین از حداقل وسایل حداکثر استفاده را ببرد. این کار مستلزم دارا بودن خلاقیت بالایی است.

۳. برش دادن

یکی از مهارت ‌هایی که با تمرین زیاد به دست می ‌آید، برش در کار نجاری می ‌باشد. علاوه بر این، در ظاهر نهایی کار نیز تاثیر دارد. اگر کسی تمام مراحل را رعایت کند ولی برش را با بی ‌نظمی انجام دهد در هنگام اتصال کردن قطعات دچار مشکل می ‌شود. بنابراین، یکی از اصول یک نجاری موفق غرفه،  برش درست و اصولی می‌ باشد.

۴. اتصال قطعات

روش ‌های مختلفی وجود دارد که می ‌توان قطعات چوبی را به یکدیگر متصل کرد تا در نهایت آن شکلی که از وسیله مورد نظر داریم را به ما بدهد. گاهی بجای استفاده از ابزار الات سنتی، لازم است نجار از ابزارآلات مجهزتری استفاده کند که هم در ظاهر و هم در دوام سازه اثرگذار است.

با توجه به چهار مهارت ذکر شده، جهت داشتن یک نجاری موفق برای غرفه ابتدا یک طرح را انتخاب می ‌کنید و سپس مشخص می کنید از چه نوع ابزار ها و متریالی قصد استفاده دارید. سپس نجار، کار اندازه ‌گیری را انجام می دهد. سپس کار برش را انجام می ‌دهد و بعد قطعات را به یکدیگر متصل می‌ کند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی مانند علوم کامپیوتر علاوه بر ابزار های دستی و سنتی جهت داشتن یک نجاری موفق برای غرفه‌ تان، نجارها می ‌توانند از این ابزارها نیز استفاده نمایند. داشتن فهرستی الکترونیکی از کارها، نرم افزار مدیریت پروژه به نجاران کمک شایانی می ‌کند. بهتر است یک نجار موفق کار با Excel  و Word را بداند.

نجاری غرفه

نکات ایمنی نجاری موفق برای غرفه

جهت داشتن یک نجاری موفق برای غرفه، رعایت یک سری نکات ایمنی ضروریست. یک نجار باید عینک و دستکش ایمنی بپوشد. زمانی که دارد با ابزار های خطرناک کار می ‌کند دقت کند و دقت کار را فدای سرعت کار نکند. تست کردن ماشین آلات قبل از استفاده ضروریست. زمانی که دستگاه روشن است آن ها را جا به جا نکند. در محیط کار سیگار نکشد.

در هنگام کار اگر سر و صدای ابزار آلات زیاد است، نجار حتماً از گوشی حفاظتی استفاده کند. تیغه ها و آره ها را تمیز نگه دارد. از خاموش بودن دستگاه ‌ها هنگام تمیز کردن یا تعمیر آن ها اطمینان حاصل کند.  لباس‌ های آستین بلند و گشاد را انتخاب نکنبد. از سیستم هوای فشرده جهت تمیز نمودن لباس‌ ها و دستگاه ها استفاده نشود.

شاید تصور کنید که  یک نجار را خطر خاصی تهدید نمی ‌کند اما به دلیل کار با مواد نگهدارنده ممکن است نجار ها دارای مشکلات گوارشی، پوستی و تنفسی شوند. به همین دلیل باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنند. زیرا برای اینکه چوب ها از حشره ‌ها و آفت ‌ها محافظت شوند به آن ها مواد نگهدارنده که حاوی آفت کش ‌ها می باشد، می زنند.

سخن پایانی

سعی کردیم مهم ترین راز های یک نجاری موفق برای غرفه را بگوییم. از آنجایی که غرفه‌ ی شما مکانی جهت افزایش درآمدتان است پس باید تمامی مراحل ساخت آن از جمله نجاری را به درستی انجام داد. برای انجام این کار از یک نجار ماهر، با تجربه و آموزش دیده کمک بگیرید و نکات ایمنی را نیز رعایت کنید تا یک نجاری موفق برای غرفه‌ تان را، تجربه کنید. برای اینکه بتوانید نجار ماهر و نجار آماتور را شناسایی می توانید از مطالب بالا استفاده کنید تا در ساخت غرفه خود، زیبایی و ایمنی را هم زمان داشته باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button