KABIR KARSAN

نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه

هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه
20
January
2024
فهرست محتوا
هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه
January 20, 2024

نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه

مهم نیست چه نوع غرفه و یا شغلی دارید، اما ضروری است که اقدامات ایمنی لازم را برای امنیت غرفه و کارکنان خود انجام دهید. یکی از مسائلی که رعایت آن بسیار مهم است نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه است، باید یک سری نکات را تحت عنوان قوانین ایمنی نظافت غرفه رعایت کرد.

در این مقاله چند دستور العمل ساده برای شما توضیح می دهیم تا کار نظافت با مشکل مواجه نشود و از آسیب دیدن بدن جلو گیری به عمل آید و از بروز حوادثی نظیر آتش سوزی و صدمه به فرآورده ها و محصولات پیش گیری شود.

خطرات در هنگام نظافت غرفه 

استفاده از وسایل غیر ایمنی برای دسترسی به محل هایی با ارتفاع بالا مثل نردبان های غیر ایمن و جعبه ها و وسایل لغزنده مثل صندلی چرخ دار چون احتمال سقوط از بلندی را افزایش می‌دهد.

هنگام تمیز کردن وسایل الکترونیکی آن وسیله را از برق جدا کنید و از ریختن آب روی کلید و پریز پرهیز کنید، هم چنین سعی کنید در هنگام تمیز کردن وسایل برقی از دمپایی پلاستیکی استفاده کنید تا احتمال برق گرفتگی کم تر شود.

خطرات در رابطه با نظافت غرفه

یکی دیگر از نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه پوشیدن لباس مناسب است که بهتر است لباس سر همی و یک دست و دارای آستین باشد تا اگر احیانا چیزی از مواد شوینده روی بدن شما پاشید آسیبی به پوست شما نرساند.

یکی از بد ترین اتفاقاتی که معمولا در هنگام نظافت غرفه نمایشگاهی رخ می دهد کمر درد و درد های مربوط به ستون فقرات است، برای پیش گیری از این مشکلات و آسیب به کمر از جا به جا کردن اجسام سنگین خودداری کنید و اگر این اجسام قابلیت قطعه شدن دارند، باید آن ها را به قطعات کوچک تر تبدیل کنید. همین طور در هنگام تمیز کردن اشیاء روی آن ها خم نشوید بلکه نشسته این کار را انجام دهید.

در هنگام بلند کردن اجسام سنگین اگر خواستید مسیر تان را عوض کنید این کار را به یک باره انجام ندهید. ابتدا یک پا و بعد پای دیگر تان را جا به جا کنید.

اجسام سنگین را روی سطح ناهموار هل ندهید چون این کار باعث فشار مضاعف به ستون فقرات شما می شود.

بعد از تمام شدن نظافت، مواد شوینده و ابزار کار تان را دور از دسترس افراد متفرقه قرار دهید، به خصوص در محل هایی که کودکان در آن رفت و آمد دارند. رعایت این نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه برای والدینی که کودک زیر پنج سال دارند بسیار مهم است.

وسایل شکستنی را از بقیه وسایل جدا کنید تا در موقع کار دچار آسیب نشود و یا به کسی صدمه نزند.
همچنین مواد اشتعال زا را از گرما و وسایل گرمایشی دور نگه دارید زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی شود و خسارت به بار بیاورد.

عوارض مواد شوینده بدون رعایت نکات ایمنی در نظافت غرفه

برای نظافت غرفه ها از مواد شوینده زیادی استفاده می شود. در این مواد گازی به نام کلر وجود دارد که منجر به التهاب در مجرای تنفسی می شود.

استفاده همزمان از جوهر نمک و مواد سفید کننده که گاز حاصله از ترکیب این دو است، در زمان بسیار اندکی موجب تنگی نفس، درد در ناحیه قفسه سینه و سرفه می شود.

عوارض مواد شوینده در نظافت غرفه

در هنگام استفاده از این مواد باید تهویه هوای مناسبی در محیط موجود باشد. رعایت نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه می تواند از عوارض متعددی جلو گیری کند.

استفاده از مواد شوینده عوارضی را به همراه دارد، این عوارض عبارتند از:

  • کاهش بینایی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد های شکمی
  • کاهش ناگهانی فشار خون
  • مسمومیت داخلی
  • سرگیجه
  • التهاب و بثورات پوستی
  • گلودرد شدید
  • سرفه
  • تنگی نفس
  • آسیب و زخم بر روی پوست

تمام موارد مذکور برای بدن و سلامت شما ضرر دارند، بهتر است با رعایت کردن نکات ایمنی از پیش آمدن اتفاقات بد و خطر آفرین جلوگیری کنید.

کدام شوینده ها برای نظافت غرفه مناسب تر است؟

استفاده از شوینده های آنزیم دار آسیب کم تری به شخص وارد می کند، همچنین این مواد بهتر می تواند به شما در رعایت نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه کمک کند.

در این شوینده ها بخار سمی وجود ندارد، تا با آزاد شدن آن موجب مسمومیت فرد شود و از آن جایی که این شوینده ها از موادی ساخته می شوند که در طبیعت تجزیه می شود، برای محیط زیست نیز مخرب نیست.

در صورت مسمومیت با مواد شوینده باید سریعا به پزشک مراجعه کنید، اما تا دسترسی به امکانات درمانی می توانید مقداری شیر بنوشید و سریعا محیط را ترک کنید و جایی بروید که هوای آزاد در آن جریان دارد و از کشیدن نفس کوتاه بپرهیزید، سعی کنید نفس های عمیق بکشید.

بعضی از مواد طبیعی می توانند جایگزین مناسبی برای پاک کننده های شیمیایی باشند مانند: نمک طعام، آب لیمو ترش، گلیسیرین، سرکه سفید، جوش شیرین و… .

لیست ابزار مورد نیاز در نظافت غرفه

همه ما می دانیم برای انجام هر کاری نیازمند ابزار و لوازمی است، برای نظافت غرفه و رعایت نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه نیازمند بعضی وسایل هستیم پس با ما همراه باشید:

  • جارو برقی

برای یک نظافت خوب باید ابتدا گرده ها و غبار هایی که روی سطح زمین هستند را بزداییم، برای مصرف کم تر برق و سلامت جارو برقی، بعد از نیم ساعت کار با آن، پنج دقیقه به جارو استراحت دهید.

  • جارو دستی و خاک انداز

جارو دستی و خاک انداز برای مواردی که جارو برقی امکان تمیز کردن آن ها را ندارد و یا جمع کردن آشغال های بزرگ استفاده می شود.

  • تی

تی در انواع مختلفی است اما شما برای نظافت غرفه تان به یک تی آب جمع کن و یک تی زمین شور نیاز دارید، بهتر است این تی ها دسته تلسکوپی با قابلیت کوچک و بزرگ شدن داشته باشند تا شما به راحتی بتوانید زوایا و گوشه هایی که در دسترس نیست را تمیز کنید.

  • دستمال گرد گیر

این دستمال ها بهتر است از نوع نانو یا میکرو فایبر باشند چون در روند نظافت شما تسریع ایجاد می کنند، این دستمال ها شما را از ایجاد پرز و یا انتقال گرد و غبار به جا های دیگر راحت می کنند.

  • شیشه پاکن

یکی از نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه استفاده از شیشه پاک کن مرغوب است‌. برای تمیز کردن شیشه ها، برای تعجیل در کار می توانید از شیشه شو های مغناطیسی استفاده کنید چون این ابزار کمک می کند تا شما با تمیز کردن یک سمت شیشه سمت دیگر آن هم تمیز کنید، شما با این کار زمان کم تری را صرف خواهید کرد.

  • نردبان استاندارد

برای تمیز کردن قسمت های بالا تر که دسترسی پیدا کردن به آن راحت نیست استفاده از وسایل غیر ایمن مانند جعبه ها خطرناک است و باید از نردبان های استاندارد استفاده کرد، زیرا احتمال لغزش و سقوط را کاهش می دهد.

برخی دیگر از این لوازم عبارت اند از:سطل آب، روزنامه باطله، مواد شوینده سطوح کف پوش و…

سخن پایانی

ایمنی در هر کاری ضروری است، زیرا خطراتی با خود به همراه دارد. این خطرات گاهی مالی و گاهی جانی است و حتی گاها این خطرات غیر قابل جبران است و به قولی پیش گیری از درمان بهتر است.

با رعایت نکات و هشدار های ایمنی هنگام نظافت غرفه می توان از این خسارات جلو گیری کرد، رعایت این نکات را، باید از یک شرکت متعهد خواست. ما به شما هلدینگ کبیر سازان را معرفی می کنیم تا با پرسنل مجرب خود این خواسته شما را پاسخ گو باشند. همچنین برای دانستن قیمت غرفه سازی نمایشگاهی می توانید با کبیر سازان در ارتباط باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button