KABIR KARSAN

انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه

48
23
November
2023
فهرست محتوا
48
November 23, 2023

انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه

یکی از کارهایی که صاحبان مشاغل برای معرفی محصولات خود انجام می دهند شرکت در نمایشگاه ها است. برای شرکت در این نمایشگاه ها هر برند برای خود غرفه مجزایی در اختیار دارد و سعی می کند تا به بهترین شکل این غرفه را دیزاین کند. غرفه خوب غرفه ای است که با محصول مورد نظر هماهنگ باشد و سازندگان آن با انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه آشنایی لازم را داشته باشند. در صنعت نجاری فقط توجه به ساخت سازه کافی نیست بلکه ظاهر آن هم اهمیت ویژه ایی دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع چوب مناسب در غرفه

شما برای نجاری و آشنایی با انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه ابتدا باید با انواع چوب آشنا شوید، انواع چوب مناسب در غرفه عبارتند از:

  • ام دی اف: نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود این محصول بعد از تولید روکش می شود و معمول ترین روکش آن ملامینه است.
  • ترموود(چوب طبیعی): نوع دیگری از چوب است که نسبت به چوب های دیگر استحکام بیشتری دارد و در ساخت آن مواد شیمیایی به کار نمی رود بلکه با گرما این مدل چوب تهیه می شود و در برابر کپک و حشرات و موریانه مقاوم است.
  • نئوپان : غرفه های چوبی از جنس نئوپان هستند. این نوع چوب از ضایعات و ریزه های چوب تشکیل شده که با چسب یا رزین ترکیب شده اند و سپس در طی چند مرحله با گرما دهی به صورت خمیر در می آید بعد فشرده شده و به شکل صفحات چوبی تبدیل می شوند. نئوپان سبک است و از نظر قیمت از دو نوع دیگر ارزانتر است. این چوب ها ظاهر زیبایی ندارند اما رنگ کردن آن ها این نقص را می پوشاند.

خوب است بدانید آشنایی با چوب های مناسب در غرفه سازی می تواند به شما در انتخاب یکی از انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه کمک کند.

آشنایی با مواد مورد استفاده در رنگ کاری چوب

ابتدا باید به جنس و نوع بافت چوب توجه کرد تا بدانیم از چه رنگی و چه موادی برای رنگ کردن این چوب ها استفاده کنیم. قبل از اینکه انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه را بشناسید باید زیر ساز مناسب رنگ کاری چوب را بشناسید زیرا عدم زیرسازی منجر به پوسته پوسته شدن و ترک خوردن چوب شده و یا بعد از رنگ شدن جلوه نازیبایی را در چوب ایجاد کند. پس بیاییم تا با برخی مواد مورد نیاز در رنگ کردن چوب آشنا شویم:

  • شاپان یکی از این زیر ساز هاست که از ماده ایی غلیظ برای تغییر رنگ چوب ودر طیف رنگی سیاه و قهوه ای تولید می شود و حلال آن بنزین است.
  • رنگ روغنی: این نوع رنگ برای رنگ آمیزی سطح و رویه کار مناسب نیست اما به جای آن می توان از جلادهنده ها استفاده کرد.
  • سیلر و کیلر: نوعی بتونه مایع برای بستن منافذ چوب است تا بعد از استفاده دچار ترک خوردگی نشود. این بتونه ماده ایی بی رنگ است که بعد از استعمال دیده نمی شود.
  • روغن گیاهی: یکی از رنگ های مخصوص چوب است که باعث تسریع رنگ کاری و خشک شدن آن می شود. ترکیبات آن موم زنبور عسل، خشک کننده های طبیعی، روغن های گیاهی آفتاب گردان کرچک و بزرک و رزین های طبیعی هستند.
  • لاک الکل: یکی از روش های پرداخت در سازه های چوبی استفاده از لاک الکل است که قابلیت جذب شدن راحت در بافت چوب را دارد و بهترین حلال آن کاتالیزور می باشد.
  • رنگ های دکوراتیو: قبل از استفاده از این رنگ باید سطح چوب را کاملا سنباده کشی نمود، سپس رنگ را اجرا کرد. این رنگ ها طیف بسیار بالایی دارند و شما می توانید هر رنگی را که بخواهید انتخاب کنید.
  • واکس چوب: نور به مرور زمان موجب رنگ پریدگی و آب موجب بالا آمدن سطح چوب می شود واکس چوب مانع این مشکلات می شود و عمر چوب را افزایش می دهد.
  • تینر: همان طور که گفته شد بعضی از مواد مورد استفاده در رنگ کاری چوب غلیظ هستند و برای رقیق کردن شان نیاز به تینر است. برای رقیق کردن رنگ فوری از تینر فوری استفاده می شود.

ابزار مورد نیاز در انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه چیست؟

برای انجام هر کاری شما نیاز به در دست داشتن ابزار دارید. رنگ کاری چوب نیز از این قانون پیروی می کند، ابزار مورد نیاز در انواع روش های  رنگ کاری چوب در غرفه به شرح ذیل است:

  • سنباده: از ترکیب تکه ایی کاغذ یا پارچه مخصوص و دانه های ساینده که با چسب مخصوص چسبانده می شود، سنباده به وجود می آید. روی این سنباده ها اعدادی نوشته شده که میزان سختی آن را مشخص می کند. نوع دیگری از سنباده ها وجود دارد که با نیروی برق کار می کند. ااین سنباده ها از لحاظ زمان کار فرد را پیش انداخته و باعث تسریع کار می شود.
  • قلم مو: اولین قلم مو از موی حیوانات ساخته شده اما امروزه قلم مو های مدرن با جنس واشکال مختلفی ساخته می شود و به دو نوع زبر ونرم تقسیم می شود و از نظر ظاهری به انواع سرتخت، زبان گربه ای، گرد وزاویه دار تقسیم می شود.
  • پیستوله رنگ کاری: امروزه برای تسریع روند رنگ کاری و جلوگیری از خستگی کاربر از پیستوله استفاده می شود که دارای دو نوع برقی وپنوماتیک است.
  • کمپرسور هوا: دستگاه مکانیکی است که هوای حجیم را فشرده می کند و مانند شش برای انسان است.
  • کاردک : نوعی ابزار به حالت مثلث است و دسته آن هم از جنس چوب یا پلاستیک ساخته می شود و دسته و تیغه بلندی دارد. به دلیل تیز بودن تیغه آن به عنوان کاتر هم استفاده می شود.
  • لیسه: فولاد نرم و قابل انعطافی به شکل مستطیل یا منحنی است و ضخامت آن بین 7/0تا 3 میلی متر است.

قدم به قدم با انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه

در این بخش قصد داریم تا با شما قدم به قدم همراه باشیم  تا با انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه آشنا شوید. مراحل این کار عبارت اند از:

  1. سنباده زنی: برای بهتر ماندن رنگ روی چوب و ایجاد سطح نرم وجهت جذب بهتر رنگ و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ است. برای تمیز کردن رنگ پیشین از روی چوب از سنباده گریت08 و001استفاده کنید.
  2. تمیز کردن سطح چوب: بعد از سنباده زنی نوبت تمیز کردن گرده های حاصله از سنباده زنی است ابتدا گرده ها را جمع کرده و سپس با پارچه آغشته به تینر یا آب سطح کار را کاملا تمیز نمائید. اگر از آب استفاده کردید سعی کنید بلا فاصله با پارچه نخی سطح کار را خشک نمائید.
  3. اجرای رنگ: برای اجرای رنگ اولین و پرطرفدارترین روش، استفاده از رنگ فوری است که غالبا دارای غلظت بالایی هستند و باید رقیق شوند. البته از رنگ های روغنی هم می توان استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با ابزار وانواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه آشنا شدید و دانستید که دکوراسیون و ظاهر یک غرفه باعث می شود نسبت به دیگر رقبای تجاری خود مراجعه کننده بیشتری جذب نمایید. ما در کبیرسازان معتقدیم برای زیبا شدن ظاهر یک غرفه نیاز است تا به انواع روش های رنگ کاری چوب در غرفه آگاهی داشته باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button