KABIR KARSAN

سیم کشی غرفه نمایشگاهی

20
23
November
2023
فهرست محتوا
20
November 23, 2023

سیم کشی غرفه نمایشگاهی

از مهم ترین عواملی که باید در هنگام ساخت غرفه نمایشگاهی به آن توجه بسزایی داشته باشید، سیم کشی و برقکاری است. البته برای سیم کشی غرفه باید نکات ضروری و کلیدی را به بهترین شکل رعایت کنید. در این بخش قصد داریم به شرح نکات کلیدی سیم کشی غرفه نمایشگاهی، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سیم کشی غرفه نمایشگاهی

سیم کشی غرفه های نمایشگاهی به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. در برخی از مواقع، متخصصان لوله های مخصوص را جهت عبور کابل های برق درون دیواره ها قرار می دهند. این امر موجب می شود تا آن ها بتوانند سیم های برق را از درون دیواره ها بدون هیچ مشکلی عبور دهند و به مقصد برسانند. (جهت خواندن راهکارهای بهینه سازی مصرف برق غرفه نمایشگاهی روی نوشته کلیک کنید)

البته در برخی از مواقع برای سهولت در سیم کشی غرفه های نمایشگاهی، باکس های مخصوصی بر روی دیواره نصب می شوند و کابل های برق درون آن ها قرار می گیرند. لازم به ذکر است که هزینه سیم کشی توکار نسبت به روکار گران تر است.

نکات ضروری سیم کشی غرفه نمایشگاهی

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، برای سیم کشی غرفه نمایشگاهی باید نکات ضروری را مد نظر داشته باشید تا بتوانید این فرآیند را بدون هیچ مشکلی به پایان برسانید. در نظر داشته باشید که اگر کوچک ترین خطایی در سیم کشی غرفه به وجود آید، ممکن است حوادثی نظیر آتش سوزی و برق گرفتگی پدید آیند.

1-استفاده از چسب برق در سیم کشی غرفه نمایشگاهی ممنوع است

از مهم ترین نکات کلیدی سیم کشی غرفه های نمایشگاهی که با شنیدن آن شگفت زده می شوید، می توان به ممنوعیت استفاده از چسب برق اشاره نمود. متخصصان برای متصل نمودن دو یا چند رشته سیم، از نوار چسب برق استفاده می نمایند. استفاده از چسب برق، ریسک اتصالی و آتش سوزی سیم کشی ها را افزایش می دهد.

از این رو، نمی توان برای سیم کشی غرفه ها از چسب برق استفاده نمود. البته هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از رابط های پلاتینی، چندین رشته سیم برق را به بهترین شکل به یکدیگر متصل کنید.

2-کابل های برق باید به همراه عایق نصب شوند

اسکلت و بدنه برخی از غرفه های نمایشگاهی از فلزاتی نظیر استنلس، آهن و فولاد ساخته می شوند و قادر به عبور جریان الکتریکی از خود هستند. به همین دلیل متخصصان باید در هنگام سیم کشی، عایق هایی را به منظور جلوگیری از اتصال بر روی کابل یا دیواره ها قرار دهند.

لوله یا باکس های پلی اتیلن، بهترین عایق برای کابل های برق محسوب می شوند. لازم به ذکر است که استفاده از عایق کابل برق، موجب افزایش مقاومت آن در برابر حرارت و رطوبت بسیار بالا می گردد.

3-استفاده از کابل های برق مناسب سیم کشی غرفه نمایشگاهی

از دیگر نکات کلیدی سیم کشی غرفه های نمایشگاهی که با شنیدن آن شگفت زده می شوید، می توان به استفاده از کابل های برق مناسب اشاره نمود. حال ممکن است بسیاری از کاربران با این سوال مواجه شوند که منظور از کابل برق مناسب چیست؟ کابل برق مناسب، باید قادر به عبور آسان جریان الکتریکی با کمترین مقاومت باشد.

بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که هر چقدر کابل ضخیم تر باشد، برق به شیوه بهتری به اجزای الکتریکی غرفه می رسد اما فراموش نکنید که هر چقدر سیم ضخیم تر باشد، افت جریان نیز به همان مقدار بیشتر خواهد شد. طبق نظر متخصصان و کارشناسان، کابل های دو رشته ای با قطر حداقل 4.5 و حداکثر 7، بهترین گزینه برای سیم کشی غرفه های نمایشگاهی محسوب می شوند.

سیم کشی غرفه نمایشگاهی

4-نصب وارنیش در تابلو برق الزامی است

همانطور که می دانید، بسیاری از تابلو برق ها از متریال آهن تولید می شوند. به همین دلیل، باید برای نصب برخی از قطعات برق کشی غرفه نظیر کلید های مینیاتوری درون تابلو برق، از عایق های مخصوص استفاده کنید. بهترین عایق برای درون تابلو برق غرفه های نمایشگاهی، وارنیش است. وارنیش همانند یک برچسب پلاستیکی به بدنه تابلو برق می چسبد و ریسک برق گرفتگی و اتصالی را کاهش می دهد.

5-نصب کلید مینیاتوری در سیم کشی غرفه نمایشگاهی

برای سیم کشی غرفه نمایشگاهی، بهتر است از کلید های مینیاتوری استفاده کنید. حال سوال اینجاست که کلید های مینیاتوری چه نقش در سیم کشی غرفه ایفا می کنند؟ این نوع کلید، در زمان اتصالی و مقاومت شدید، سریعا برق را قطع می کند.

به همین دلیل، وجود کلید مینیاتوری در مسیر سیم کشی غرفه های نمایشگاهی امری کاملا ضروری است. البته اگر غرفه شما متشکل از چندین بخش است، باید از چند کلید مینیاتوری استفاده نمایید. لازم به ذکر است که کلید های مینیاتوری باید در مسیر اصلی سیم کشی قرار گیرند.

6-نصب سیستم محافظ جان در مسیر اصلی سیم کشی

یکی از مهم ترین اجزای سیم کشی غرفه نمایشگاهی، سیستم محافظ جان است. این سیستم در زمان برق گرفتگی، سریعا جریان انرژی الکتریکی را قطع می کند. از این رو، نصب سیستم محافظ جان در مسیر اصلی سیم کشی غرفه امری ضروری و الزامی است.

سیستم های محافظ جان، در مجاورت کلید های مینیاتوری قرار می گیرند. البته برای نصب اصولی و تخصصی این قطعه، باید از افراد با تجربه و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که سیستم محافظ جان، موجب افزایش ایمنی و امنیت سیم کشی غرفه شما در حوادث گوناگون می گردد.

7-بررسی مقاومت کابل ها پس از اتمام سیم کشی

یکی دیگر نکات کلیدی سیم کشی غرفه های نمایشگاهی که با شنیدن آن شگفت زده می شوید، بررسی مقاومت کابل ها پس از اتمام سیم کشی است. در مرحله پایانی سیم کشی، باید سیم های برق ورودی اصلی را پیدا کنید و دو سر آن ها را به یک مولتی متر متصل نمایید.

شما می توانید با استفاده از مولتی متر، مقاومت کابل و اجزای سیم کشی غرفه نمایشگاهی را به بهترین شکل مورد بررسی و سنجش قرار دهید. طبق نظر متخصصان، مقاومت عادی سیم کشی غرفه های نمایشگاهی باید حدود 1.5 الی 2.75 اهم باشد.

در نظر داشته باشید که اگر مقاومت سیم کشی غرفه بیش از حد مجاز است، باید برای بررسی دقیق اجزای الکتریکی مربوط به آن اقدامات لازم را به عمل آورید. مقاومت بیش از اندازه سیم کشی غرفه، سبب افزایش مصرف انرژی الکتریکی می گردد.

سیم کشی غرفه نمایشگاهی

ابزارهای مورد نیاز جهت سیم کشی غرفه نمایشگاهی

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، برای این مورد باید به نکات و اصول خاصی توجه بسزایی داشته باشید. البته برای انجام این کار، باید از ابزارهای مناسب و استاندارد نیز استفاده نمایید.

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از کاربران به وجود می آید، این است که برای سیم کشی غرفه های نمایشگاهی به چه ابزارهایی نیاز خواهیم داشت؟ برای برق کاری غرفه باید ابزارهایی همچون مولتی متر، تراز، فنر عبور دهنده سیم، انبردست، سیم چین، دریل و پیچ گوشتی به همراه داشته باشید.

کلام آخر

برق، یکی از خطرناک ترین عناصر جهان به شمار می آید. به همین دلیل، باید برای سیم کشی برق غرفه های نمایشگاهی اصول ذکر شده را رعایت کنید تا بتوانید این فرآیند را بدون هیچ مشکلی به پایان برسانید. لازم به ذکر است که برای این مهم، باید ابتدا اقدام به تهیه وسایل مورد نیاز اولیه از طریق فروشگاه های معتبر نمایید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4 / 5 – تعداد رای 1

با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
قیمت نقاشی غرفه بدون شک یکی از مراحل مهم در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی به...
29 آوریل, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button