KABIR KARSAN

بررسی استفاده از لامپ کم مصرف در غرفه

2
23
November
2023
فهرست محتوا
2
November 23, 2023

بررسی استفاده از لامپ کم مصرف در غرفه

استفاده از لامپ های کم مصرف در سیستم برق کشی غرفه اهمیت زیادی دارد. از بخش های مهم در طراحی غرفه ‌های نمایشگاهی می‌ توانیم به نورپردازی اشاره کنیم. که در ظاهر غرفه‌ ها نقش دارد. در این زمینه می توان از لامپ ‌های گازی و کم مصرف استفاده کرد. از کابل ‌های رشته مسی برای برق کشی غرفه استفاده می شود.

ابتدا باید غرفه نمایشگاهی را طراحی کرد و ساخت و پس از تکمیل ساخت آن برق کشی صورت خواهد گرفت. نکته مهم این است که استفاده از ترانس هنگام استفاده غرفه‌ داران از لامپ‌ های گازی الزامی است. لامپ های گازی و کم مصرف نیز مانند انواع لامپ ها دارای مزایا و معایبی هستند که جزء ویژگی های آن ها است.

 

غرفه و برق کشی‌ آن

غرفه سازی نمایشگاه یکی از روش ‌های جلب توجه مراجعه کنندگان در نمایشگاه های بین المللی و داخلی می باشد. از نظر نوع محصول، نیاز مشتری، تعداد بازدیدکنندگان و هدف غرفه نمایشگاهی انواع متفاوتی از آن وجود دارد. عوامل متعددی در غرفه های نمایشگاهی تاثیرگذار هستند یکی از مهم ‌ترین آن ها توجه به زیبایی و نورپردازی محیط ‌است.

در آغاز مجوز انشعاب برق سه فاز جهت برق کشیدن غرفه نمایشگاه صادر می ‌شود و در ادامه اقدامات لازم جهت تامین برق صورت می گیرد. با توجه به نیاز کارفرما مقادیر مناسبی از پروژکتور، نور های  ،SMDمهتابی و هالوژن و… جهت نورپردازی غرفه مورد استفاده قرار می ‌گیرد. تعداد نورها زمان نصب، متغیر است.

در حالت عادی این سیمکشی ها به صورت توکار انجام می شود اما برخی اوقات حالت روکار آن انجام می گیرد. به دلیل زیبایی، به صورت نهفته از سیم کشی روکار انجام می شود. جهت سیم کشی یک غرفه ایده‌آل، وسایل مورد نیاز آن شامل این موارد می باشد:۱. فازمتر ۲. سیم چین ۳. دریل شارژی جهت تسریع کار ۴. کابل ۵. دریل هیلتی

استفاده از لامپ های کم مصرف در غرفه

جهت کم شدن هزینه های برق مصرفی می توان از لامپ ‌های کم مصرف استفاده کرد. این لامپ ‌ها با محیط زیست سازگارتر هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند‌. با گذشت زمان و با پیشرفت علم و فناوری تلاش شده تا راندمان و کارایی اختراع لامپ افزایش پیدا کند. در مقایسه با لامپ های رشته‌ ای لامپ های کم مصرف طول عمر بیشتری نیز دارند.

به طور متوسط لامپ های کم مصرف ۸ برابر بیشتر عمر می‌ کنند. لامپ های  کم مصرف می توانند تا صدها هزار ساعت روشنایی تولید کنند و تعمیر آن ها نیز آسان است. همچنین از اتلاف انرژی به شکل گرما جلوگیری به عمل می ‌آورند. گرم شدن محیط به علت تولید زیاد انرژی الکتریکی به شکل گرما از چراغ‌ های معمولی وجود دارد.

با استفاده از لامپ ‌های کم مصرف گرمای خیلی کمتری تولید می شود. تکنولوژی های مختلفی جهت ساخت این لامپ ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. متداول‌ ترین روش ‌های ساخت لامپ ‌های کم مصرف، فلورسنت و چراغ ال ای دی هستند که مهم ترین آن ها شامل لامپ شمعی، لامپ تزیینی، لامپ حبابی ال ای دی می باشد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا جیوه ی لامپ خطری دارد؟ باید بگوییم خیر؛ هیچ خطری ندارد اما تا زمانی که حباب شیشه‌ ای لامپ سالم باشد. زمانی که حباب شیشه‌ ای لامپ آسیب ببیند حدود ۱۵ دقیقه از اتاق خارج شوید. بیش از ۳۰ دلار در هزینه برق در ایالات متحده با استفاده از یک لامپ کم مصرف به جای لامپ های دیگر صرفه جویی می شود.

مزایای استفاده از لامپ های کم مصرف در غرفه ها

جهت روشنایی و نورپردازی غرفه‌ ها می‌ توان از لامپ‌ های کم مصرف استفاده کرد. البته این نور پردازی باید به گونه ای باشد که چشم را نزند و توجه مراجعه کنندگان را به غرفه جلب کند. بر کسی پوشیده نیست که نورپردازی در بهبود ظاهر غرفه ها نقش مهمی دارا می باشد. این لامپ ها دارای مزایا و معایبی هستند. ابتدا با مزایای آن آشنا می‌ شویم.

به علت اینکه لامپ‌ های کم مصرف انرژی کمتری را مصرف می ‌کنند از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی دارند. افراد با استفاده از این لامپ‌ ها می ‌توانند در هزینه ‌ها صرفه‌ جویی کنند. این لامپ ‌ها نسبت به لامپ ‌های رشته ‌ای یک پنجم آن ها انرژی مصرف می‌ کنند. طول عمر لامپ ‌های کم مصرف حدود ۸ برابر بیشتر از طول عمر لامپ ‌های رشته ‌ای است.

علاوه بر اینکه لامپ‌ های کم مصرف  دوام بیشتری دارند، گرمای کمتری نسبت به لامپ ‌های رشته ‌ای تولید می‌ کنند. آن ها همچنین مقاوم در برابر برخی عوامل خارجی هستند. در ساختار آن ها از گازهای سمی استفاده نمی ‌شود به همین دلیل می گوییم که سازگاری بیشتر با محیط زیست دارند. حال می ‌خواهیم با معایب آن ها آشنا شویم.

معایب استفاده از لامپ‌ های کم مصرف در غرفه‌ ها

این لامپ ها نسبت به دمای محیط حساسیت دارند و این مولفه می ‌تواند عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد. همچنین دمای سرد محیط نیز موجب حساسیت آن ها می‌ شود. در محیط‌ های سربسته مشکلی برای آن ها پیش نمی ‌آید. از معایب دیگر این لامپ ها این است که گران قیمت‌ تر از لامپ‌ های رشته ‌ای هستند.

وقتی که این لامپ‌ ها را در غرفه خود روشن می ‌کنید از همان ابتدا نمی‌ شود از نهایت نور آن استفاده کرد بلکه باید مدت زمانی بگذارید تا گرم شود. اگر می‌ خواهید دائماً از کلید روشن خاموش استفاده کنید این لامپ ها برای غرفه شما مناسب نیستند. این لامپ‌ ها دارای دمای رنگ محدودی هستند و دیمر نمی ‌شوند.

منظور ما از دیمر یک کلید است که با آن نور لامپ را تنظیم می‌ کنند که در لامپ‌ های رشته‌ ای وجود دارد. در اثر استفاده از سوئیچ دیمر امکان دارد لامپ های کم مصرف سوخته شوند. درست است که لامپ ‌های کم مصرف طول عمر طولانی دارند اما اگر زیاد آن را روشن خاموش کنید عمرشان کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر می ‌خواهید غرفه ‌تان را برای مدت زمان کوتاهی روشن نگه دارید  و پیوسته آن را روشن خاموش کنید، این لامپ ‌ها را استفاده نکنید زیرا لامپ ‌های کم مصرف برای استفاده در مدت زمان طولانی مناسب هستند. جهت استفاده از لامپ‌ های کم مصرف در غرفه خود به بسته ‌بندی آن ها دقت کنید و دمای درج  شده روی آن را مد نظر قرار دهید.

استفاده از لامپ ‌های فلورسنت در زمان ‌های طولانی امکان دارد موجب خستگی زودرس، ضعف،  افسردگی، نداشتن تمرکز ذهنی، زیاد شدن تنش‌ های روانی و پایین آمدن راندمان کاری شود. استفاده از این لامپ ‌ها همچنین می ‌تواند موجب سرطان سینه شود. به خصوص در اواخر شب استفاده از آن ها این احتمال را افزایش می‌ دهد.

 

سخن پایانی

مزایا و معایب استفاده از لامپ های کم مصرف در غرفه ‌ها گفته شد. با توجه به موارد ذکر شده استفاده از این لامپ‌ ها مستلزم رعایت نکاتی می ‌باشد از جمله: استفاده از کرم ضد آفتاب هنگامی که در معرض آن ها قرار می ‌گیرید کمک کننده است. جهت کاسته شدن از خطر آن و روشنایی مطلوب‌ تر برای غرفه‌ تان آن ها را با نور لامپ ‌های عادی ترکیب کنید.

جهت کاسته شدن از عوارض ناخوشایند آن می ‌توان آن ‌ها را در ارتفاع بلندتری نصب کرد. سعی کنید در مکان ‌های مرطوب از لامپ های کم مصرف استفاده نکنید.

درست است که ظاهر غرفه‌ تان اهمیت زیادی دارد اما تلاش کنید تا موارد ذکر شده را رعایت کنید تا از عوارض نامطلوب آن در امان باشید و از مزایای آن ها بیشترین استفاده را ببرید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت کبیر سازان در ارتباط باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button