KABIR KARSAN

برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟

32
23
November
2023
فهرست محتوا
32
November 23, 2023

برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟

یکی از مهم ترین عناصر ساخت غرفه نمایشگاهی، برق کشی است. همانطور که می دانید، برق نقش پر رنگی را در هر محیطی ایفا می کند و از اهمیت بسزایی در دنیای مدرن امروزی برخوردار است. برق کشی غرفه نمایشگاهی، امری نسبتا آسان است؛ البته برای انجام این کار باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. در این بخش، قصد داریم به شرح پاسخ سوال برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز برق کشی غرفه

برای سیم کشی غرفه نمایشگاهی، باید پیش از انجام هر کاری وسایل مورد نیاز را تهیه کنید تا بتوانید این فرآیند را بدون وقفه به پایان برسانید. در ابتدا، شما برای برق کشی غرفه نیاز به حداقل 20 متر کابل دو رشته در سایز 6 الی 10 میلی متر خواهید داشت.

 

علاوه بر آن، برای برق کشی غرفه نمایشگاهی باید وسایل دیگری نظیر کلید، پریز های برق، کلید مینیاتوری، سیستم محافظ جان، سرپیچ برای نصب لامپ، سیستم های روشنایی و باکس نگهداری کلید و کابل را تهیه کنید. برای تهیه وسایل مورد نیاز برق کشی، بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید.

مراحل برق کشی غرفه به چه صورت است؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید، این است که برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ همانطور که در  قسمت های قبل ذکر شد، برای انجام این کار باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. البته باید برای برق کشی غرفه نمایشگاهی، باید نکات ضروری را مد نظر داشته باشید تا بتوانید این فرآیند را به بهترین شکل به پایان برسانید.

 

1-مشخص کردن محل عبور کابل و نصب پریزها

در مرحله اول، باید محل عبور کابل و پریزها را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که اگر محل عبور کابل و پریز ها دقیق مشخص نشود، ممکن است در هنگام برق کشی به مشکلات زیادی برخورد نمایید. به همین دلیل، باید پیش از ساخت دیواره های غرفه، با استفاده از یک ماژیک محل نصب باکس کابل های برق به همراه پریز ها را نمایان سازید.

 

2-نصب کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان

در مرحله دوم، باید برای نصب کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان اقدامات لازم را به عمل آورید. فراموش نکنید که نصب کلید مینیاتوری و محافظ جان، باید پیش از سیم کشی صورت گیرد. بهتر است برای زیبایی بیشتر بخش داخلی غرفه، کلیدهای ایمنی را درون باکس های فایبرگلاس مخصوص قرار دهید.

 

شما می توانید از یک کلید مینیاتوری برای برق کل غرفه استفاده کنید؛ اما اگر غرفه نمایشگاهی شما دارای چندین قسمت می باشد، بهتر است از چندین کلید مینیاتوری استفاده نمایید تا بتوانید برق بخش های مختلف را به صورت جداگانه قطع و وصل کنید.

 

برای نصب کلید مینیاتوری ها، باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا بتوانید از آسیب دیدن آن ها جلوگیری نمایید. لازم به ذکر است که باید از نصب کلیدهای ایمنی بی کیفیت و استوک در غرفه، شدیدا خودداری کنید.

 

3-عبور دادن کابل ها از محل مشخص شده در برق کشی غرفه

در مرحله سوم، باید کابل های برق را از قسمت های مشخص شده عبور دهید. البته در ابتدا، باید باکس های مخصوص عبور کابل را بر روی دیواره ها نصب کنید. برای نصب باکس نگهدارنده کابل، بهتر است از چندین میخ کوچک استفاده نمایید.

 

در نظر داشته باشید که نصب باکس کابل در هنگام برق کشی غرفه نمایشگاهی، امری ضروری است. پس از نصب باکس، باید کابل ها را با دقت درون آن قرار دهید و یک سر آن ها را به کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان متصل کنید.

 

4-نصب دقیق پریز و قطعات مربوط به سیستم روشنایی

در مرحله آخر برق کشی غرفه، باید برای نصب دقیق پریز و قطعات مربوط به سیستم روشنایی اقدامات لازم را به عمل آورید. در این مرحله، باید با استفاده از ابزارهای مخصوص نظیر پیچ گوشتی شارژی، کلید و پریزها را به دیواره ها متصل کنید.

 

بهتر است بجای استفاده از چندین کلید تک پل، از دو الی سه کلید 4 پل استفاده کنید. در هنگام نصب پریز و قطعات مربوط به سیستم روشنایی، باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید از شکستن و له شدن بخشی از پریز و کلید ها جلوگیری نمایید.

 

برای نصب قطعات مربوط به سیستم روشنایی همچون هالوژن ها، لامپ های ال ای دی خطی و تابلوهای نئون دار باید با ظرافت بسیار زیاد عمل کنید. هر چقدر که قطعات مربوط به سیستم روشنایی دقیق تر نصب شوند، غرفه نمایشگاهی شما به همان مقدار زیبا و جذابتر می شود.  (جهت خواندن راهکارهای بهینه سازی مصرف برق غرفه نمایشگاهی روی نوشته کلیک کنید)

 

پس از اتمام مراحل برق کشی، شما می توانید کابل اصلی و ورودی انرژی الکتریکی غرفه خود را به سیستم برق نمایشگاه متصل کنید و سیستم روشنایی و کلید و پریز های نصب شده را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

 

 

نکات برق کشی غرفه

برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن برای برق کشی غرفه نمایشگاهی اقدام کنید، باید به نکات ضروری و ایمنی نیز توجه بسزایی داشته باشید. ناگفته نماند که متصل نمودن برق ورودی به کلیدهای مینیاتوری پیش از اتمام مراحل برق کشی، امری نادرست و اشتباه است.

 

1-استفاده از رابط بجای چسب برق

از مهم ترین نکات برق کشی غرفه نمایشگاهی، می توان به استفاده از رابط های کابل بجای چسب برق اشاره نمود. در برخی از مواقع، باید چندین رشته سیم را به یکدیگر متصل کنید. در چنین شرایطی، بهتر است بجای چسب برق از رابط های مخصوص استفاده نمایید.

 

چسب برق، پس از مدتی چسبندگی خود را از دست می دهد. این امر می تواند موجب اتصالی کابل های برق و در نتیجه آتش سوزی شود اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از رابط های پیچ دار، چندین رشته سیم را به بهترین شکل به یکدیگر متصل کنید.

 

2-قرار دادن اجزای الکتریکی در باکس محافظ

قرار دادن کابل، کلید و پریز در باکس محافظ نیز از نکات بسیار مهم برق کشی غرفه نمایشگاهی محسوب می شود. برخی از اجزای برق کشی غرفه نظیر کلیدهای مینیاتوری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

به همین دلیل، برای جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن اجزای برق کشی غرفه نمایشگاهی، باید آن ها را درون باکس های مخصوص جای گذاری کنید. لازم به ذکر است که استفاده از باکس های محافظ، موجب افزایش زیبایی و جذابیت بخش درونی غرفه شما می گردد.

 

3-استفاده از دستکش و کلاه ایمنی

از دیگر نکات بسیار مهم برق کشی غرفه نمایشگاهی، می توان به استفاده از دستکش و کلاه ایمنی اشاره نمود. همانطور که می دانید، برق بسیار خطرناک است. از این رو، ممکن است متخصصان در هنگام سیم کشی برق، دچار برق گرفتگی شوند اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از دستکش و کلاه ایمنی مخصوص، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. به بیانی دیگر، استفاده از دستکش و کلاه ایمنی در هنگام برق کشی غرفه امری بسیار ضروری و الزامی است.

 

کلام آخر برق کشی غرفه

 

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که برق کشی غرفه را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ برای انجام این کار، باید طبق مراحل ذکر شده عمل کنید و اصول خاصی را در نظر بگیرید. اگر در زمینه برق کشی و نصب اجزای الکتریکی و نور پردازی غرفه نمایشگاهی دانش و تجربه چندانی ندارید، بهتر است از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
شغل نجاری و کارگاه نجاری اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان دارند. نجاری مراحل ساخت اشیاء...
5 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین بخش‌ های تعمیر و نوسازی غرفه های ساخته شده...
4 مارس, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
معمولاً غرفه ‌های نمایشگاهی فضاهایی هستند که افراد زیادی در آن ‌ها حضور دارند. اگر...
6 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
نمایشگاه های روسیه شهر مسکو قلب روسیه است و این باعث شده تا توجه ویژه...
3 فوریه, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button