KABIR KARSAN

شیشه در غرفه (باید و نبایدها)

اشنایی-با-شیشه-در-غرفه
28
July
2023
فهرست محتوا
اشنایی-با-شیشه-در-غرفه
July 28, 2023

شیشه در غرفه (باید و نبایدها)

امروزه افراد برای پیشرفت در کسب و کار خود و جذب مشتری و معرفی محصول خود، محصول و یا کالای خود را در نمایشگاه ها به نمایش می گذارند. اینکه شما چگونه غرفه نمایشگاهی خود را طراحی کنید که جذاب شود تاثیر بسزایی در جلب توجه مشتریان دارد. استفاده از شیشه در غرفه یکی از همین ترفندهاست.

نکته مهم دیگر اینکه یک غرفه نمایشگاهی باید کاملا اصولی و حرفه ای طراحی شود، چون در واقع نشان دهنده شخصیت برند شماست. در این مقاله اصول مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی برای اینکه در رونق کسب و کار شما تاثیر مثبتی داشته باشد را شرح می دهیم.

اشنایی با شیشه در غرفه

غرفه نمایشگاهی چیست؟

غرفه نمایشگاهی برای به نمایش گذاشتن محصولات یا کالا های صاحبان کالا می باشد. امروزه بسیاری از صاحبان محصول از غرفه در نمایشگاه برای معرفی محصولات خود استفاده میکنند.

دلیل اینکه بسیاری از شرکت ها به دنبال غرفه سازی نمایشگاه هستند این است که مدت زمان ماندگاری محصولات در ذهن بازدیدکنندگان بیشتر از دیگر شیوه های بازاریابی است.

بطور کلی برگزاری غرفه های نمایشگاهی برای صاحبان کسب وکار می تواند یک فرصت مناسبی باشد که محصولات و یا کالاهای خود را بطور دقیق تر به مشتریان معرفی کنند و از طرفی می توانند با شرکت های دیگر که با زمینه کاری آنها ارتباط مستقیم دارند از نزدیک آشنا شوند.

به بیان دیگر، غرفه نمایشگاهی محل به نمایش گذاشته شدن محصول محل عرضه مستقیم کالا به شرکت کنندگان در نمایشگاه مذبور است. از این  امر جهت ارائه مستقیم کالا به شرکت کنندگان در نمایشگاه استفاده میشود که سبب خاص شدن نمایشگاه ها و بازدید بیشتر مردم میشود.

اهمیت طراحی شیشه در غرفه(باید و نبایدها)

موضوع مهمی که در ساخت غرفه نمایشگاهی اهیمت دارد نوع طراحی غرفه نمایشگاهی است. علاوه بر اینکه باید در طراحی غرفه نمایشگاهی دقت لازم را داشته باشید، استفاده از راهکارهای خلاقانه ایده ای مناسب است، چون سبب تأثیرگذاری و جذب مشتری بیشتر در نمایشگاه های داخلی و خارجی می شود.

منظور از راهکارهای خلاقانه دادن بروشور، کاتالوگ و یا هدایای تبلیغاتی و …… در غرفه نمایشگاهی است. داشتن یک غرفه نمایشگاهی علاوه بر اینکه سبب جذب مشتری می شود باید برای اینکه بتوانند کالاها را برای مشتریان یا بازدید کنندگان به نمایش بگذارند یک فضای مناسبی فراهم کنند.

یکی دیگر از اهمیت های طراحی حرفه ای و استفاده شیشه در غرفه نمایشگاهی این است که باید به گونه ای باشد که معرف کامل شرکت، محصول یا صنعت باشد و مشتری با بازدید آن غرفه از هدف صاحب آن شرکت آگاهی های لازم را کسب کنند.

 در دنیا امروز که عصر رقابت نامیده میشود، شناساندن محصول با روش های مختلف تبلیغاتی و ارائه هدف کلی صاحبان مشاغل از راه های ارتباط موثر با مشتریان است. ارتباط مستقیم با مشتری سبب جلب اعتماد مشتری شده و شناخت هر چه دقیق تر نیاز روز بازار را نتیجه میدهد.

هدف از طراحی غرفه نمایشگاهی

صاحبان مشاغل مختلف و یا شرکت های مختلف اهداف مختلفی در طراحی غرفه نمایشگاهی دارند که شامل:

  • معرفی کردن محصول و برند مورد نظر
  • معرفی کردن ایده های جدید و کالاهای جدید برای مصرف کنندگان
  • تولید کنندگان و مصرف کنندگان یک محصول را در یک زمان و مکان گردآوری می کنند.
  • جمع آوری کردن نقدینگی
  • بالا رفتن اعتبار و شهرت شرکت تولید کننده محصول
  • افزایش آمار فروش
  • موفقیت در توسعه تجاری
  • آشنا شدن با آخرین روش های بازاریابی

اصول طراحی شیشه در غرفه(باید و نبایدها)

پنج اصول اصلی که باید هنگام طراحی شیشه در غرفه(باید و نبایدها) به آن توجه داشت عبارتند از:

  • انتخاب محل مناسب برای غرفه نمایشگاهی: بطور کلی باید گفت محل غرفه از طراحی غرفه مهمتر است.
    به بیانی دیگر اگر نتوانید یک محل مناسب و درستی برای غرفه خود انتخاب کنید، هزینه ای که برای طراحی غرفه صرف کرده اید بیهوده است. مکانی که برای غرفه خود انتخاب می کنید باید حتما از فعالیت های غرفه های مجاور اطلاعات کسب کنید.
  • مهم بودن جزئیات در طراحی غرفه نمایشگاهی: به گفته غرفه سازان خبره در صنعت غرفه سازی، بهتر است روی جزئیات غرفه توجه بیشتری شود و نقاط دید مشتریان را قوت بخشند.
  • توجه به موقت بودن غرفه نمایشگاهی: همانطور که می دانید نمایشگاه ها موقتی هستند بنابراین نباید از مصالح مقاوم استفاده کرد. بهتر است از مصالحی استفاده شود کنید که دوستدار طبیعت هستند.
  • استفاده در نورپردازی برای طراحی غرفه نمایشگاهی: بهترین نورپردازی که می تواند یک فضای آرام بخشی را در غرفه شما ایجاد کند و سبب توقف بازدیدکنندگان بیشتری شود نورپردازی به رنگ های سفید و آبی است.
  • دعوت کردن بازدیدکنندگان به غرفه نمایشگاهی خود: اگر شما مشتری را برای معرفی محصول خود به غرفه خود دعوت کنید سبب می شود مشتریان با خیال راحت با محصولات شما آشنا شوند و بیشتر از شما خرید کنند.

شیشه غرفه

نکات مهم در مدیریت غرفه نمایشگاهی

برای موفقیت شما در یک نمایشگاه و افزایش فروش تنها داشتن یک غرفه نمایشگاهی جذاب و زیبا کافی نیست. نکات مهمی هستند که با رعایت کردن آنها می توان غرفه را بخوبی مدیریت کرد، که شامل :

  • حضور صاحبان شرکت یا مشاغل در نمایشگاه:حضور صاحبان مشاغل یا نمایندگان آنها در محل ارائه محصول سبب افزایش شناخت از سلیقه روز مشتری میشود . به این دلیل که شما می توانید با بازدیدکنندگان و مشتریان از نزدیک ارتباط برقرار کنید.

زمانی که شما در نمایشگاه حضور داشته باشید می توانید به مشتریان و بازدیدکنندگان یک حس خوب و قوی منتقل کنید که همین باعث می شود مشتریان شما را فراموش نکنند و تبدیل به مشتریان بالفعل شما شوند.

  • پوشش پرسنل در غرفه نمایشگاهی: داشتن یک پوشش مناسب و یک هماهنگی بین پوشش خانم ها و آقایون می تواند تأثیری مثبتی رو نظر مشتریان و بازدیدکنندگانی که به قصد خرید وارد غرفه شما می شوند دارد.
  • نظارت بر برخورد پرسنل با بازدیدکنندگان: داشتن یک رفتار مودبانه، صمیمانه و حرفه ای می تواند در موفقیت شما در نمایشگاه تاثیر بسیاری گذارد. از طرفی دیگر باید پرسنل غرفه دانش و اطلاعات کافی و قانع کننده ای داشته باشند تا بتوانند پاسخ قانع کننده ای به سوالات مشتریان دهند.
  • مسلط بودن پرسنل به تکنیک های گفتگو: منظور از تکنیک های گفتگو این است که پرسنل غرفه نمایشگاهی باید با ورود هر مشتری یا بازدیدکننده اول خود را و بعد شرکت یا محصولات را بطور جذاب معرفی کند. داشتن یک لبخند واقعی در طول مدت ورود و خروج مشتری می تواند حس خوبی در مشتریان بوجود آورد.
  • دادن اطلاعات مفید و مختصر به بازدیدکنندگان: سعی کنید اطلاعات کافی و کامل و مختصر در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. سعی کنید اطلاعات زیادی گیج کننده ای در اختیار مشتریان قرار ندهید چون باعث از دست دادن مشتری می شود.

سخن پایانی

اگر بخواهیم از این مقاله یک جمع بندی داشته باشیم باید بگوییم داشتن یک غرفه نمایشگاهی تخصصی یک علم به شمار می آید. برای اینکه غرفه نمایشگاهی جذابی داشته باشید باید به جزییات غرفه سازی، هزینه و تأمین تجهیزات غرفه توجه داشته باشید.

امروزه در واقع ساخت یک غرفه نمایشگاهی را می توان یک شغل یا حرفه در نظر گرفت که شرکت های بسیاری هستند که در این زمینه مشغول به کار هستند اما غرفه سازان کبیرسازان یک سری اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید که غرفه نمایشگاهی جذابی داشته باشید.

اگر شما تصمیم به طراحی و یا ساخت غرفه نمایشگاهی گرفتید پیشنهاد می کنیم از شرکت غرفه سازی کبیرسازان کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین این شرکت ارتباط برقرار کنید.

 

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button