KABIR KARSAN

12 نکته طراحی غرفه نمایشگاهی شما

غرفه-نمایشگاهی
11
April
2022
فهرست محتوا
غرفه-نمایشگاهی
April 11, 2022

12 نکته طراحی غرفه نمایشگاهی شما

غرفه نمایشگاهی گل سرسبد شرکت شماست. تأثیر آن بر بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری می تواند تصمیم بگیرد که آیا شما تعداد زیادی مشتری حضوری دارید یا خیر؟

بنابراین، هنگام آماده شدن برای نمایشگاه تجاری نباید از طراحی غرفه غافل شوید. حداقل پنج ماه قبل از تاریخ نمایشگاه، وقت آن است که برنامه ریزی و آماده سازی طرح غرفه نمایشگاهی خود را آغاز کنید تا غرفه شما در نمایشگاه چشم نواز باشد.

بر اساس گزارش انجمن صنعت نمایشگاه های تجاری آلمان، شرکت های نمایشگاهی آلمانی به طور متوسط ​​چهار شرکت در نمایشگاه های تجاری در آلمان در سال 2016 برنامه ریزی می کنند. این نتیجه یک نظرسنجی نماینده از 500 شرکت آلمانی است که در نمایشگاه های تخصصی تجاری شرکت می کنند. برنامه ریزی بودجه مشخص برای هر نمایشگاه تجاری مهم است. طراحی غرفه نمایشگاهی جذاب نیز بخشی از آن است. اما چگونه می توان یک مفهوم فردی برای هر نمایشگاه تجاری بدون تلاش اضافی ایجاد کرد؟

غرفه نمایشگاه 2

نکات برتر برای طراحی غرفه نمایشگاهی

چه کسی غرفه ای را در یک نمایشگاه ندیده است که از بقیه متمایز باشد و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند؟ این یک شاهکار بزرگ نیست. شما باید هدف خود را با یک غرفه معرفی کنید که واقعاً بازدیدکنندگان را جذب کند. می توانید مفاهیم خسته کننده و ناخوشایند را به رقبای خود بسپارید. با این 12 نکته برتر برای طراحی غرفه نمایشگاهی شما، ظاهر شما برجسته خواهد بود.

1. مکان مناسب

هیچ شرکت کننده ای در نمایشگاه تجاری نمی خواهد در دورترین گوشه سالن بنشیند. البته بیشتر بازدیدکنندگان در راهروهای اصلی یا محورهای مرکزی سالن‌های نمایشگاه هستند، به همین دلیل است که در این مکان‌ها غرفه توصیه می‌شود. البته، پیش نیاز تصمیم گیری در مورد مکان “در ردیف اول” این است که شما در انتخاب مکان نظر داشته باشید. همچنین بسیار مهم است که آیا زمینه های موضوعی خاصی وجود دارد که می توانید مفهوم خود را بر اساس آنها قرار دهید یا اینکه مکان های جداگانه ای برای شرکت های قدیمی و سنتی بیشتر وجود دارد. شما باید انتخاب کنید که شرکت خود را به طور واقعی ارائه دهید. همیشه محیط را با شرکت کنندگان همسایه در نظر بگیرید. از نظر تاکتیکی عاقلانه است که مکانی را در کنار سایر آهنرباها برای بازدیدکنندگان انتخاب کنید، در حالی که از داشتن جایگاه در کنار رقابت مستقیم اجتناب کنید.

در صورت امکان، قبل از رویداد از سالن های نمایشگاه بازدید کنید تا بتوانید طراحی غرفه نمایشگاهی خود را با شرایط نور محلی تطبیق دهید. علاوه بر این، مکان اغلب به این بستگی دارد که آیا یک پایه ردیفی، پایه گوشه، پایه شبه جزیره یا پایه جزیره را انتخاب می کنید. اگر فرصت انتخاب به شما داده شد، غرفه ای را در سمت راست برنامه های سفر اصلی انتخاب کنید، زیرا بیشتر بازدیدکنندگان به طور خودکار تمایل دارند به سمت راست نگاه کنند. اما می توانید با استراتژی درست توجه را در مکان های دیگر نیز جلب کنید.

2. کیفیت بالا نتیجه می دهد

غرفه را به عنوان کارت ویزیت خود در نظر بگیرید. در هر صورت، باید تصویر شرکت شما را منعکس کند. برای یک شرکت مهندسی متوسط، توصیه می شود که طراحی غرفه نمایشگاهی با طراحی حرفه ای و متناسب با اندازه شرکت داشته باشد. از ساخت استند باید خودداری شود، زیرا این کار به وضوح در دست متخصصان است.

هنگام طراحی غرفه خود حتما از مواد با کیفیت استفاده کنید. این کار حرفه ای به نظر می رسد و حتی با استفاده مکرر، سطوح به سرعت فرسوده به نظر نمی رسند. مواد مختلفی برای مبلمان استند قابل تصور است. به عنوان مثال، می توانید الزامات نمایشگاه تجاری خود را بر روی PVC یا پارچه برای ظاهر نمایشگاه تجاری خود چاپ کنید

3. بستگی به اندازه غرفه نمایشگاه دارد

وقتی نوبت به غرفه نمایشگاهی شما می رسد، اندازه نیز اهمیت دارد. این بدان معنا نیست که غرفه ای که تا حد امکان بزرگ باشد نیز تأثیر خوبی بر بازدیدکنندگان نمایشگاه دارد. یک غرفه نمایشگاهی بزرگ را تصور کنید که تقریباً هیچ مبلمانی ندارد و بازدیدکنندگان کمی دارد. به سرعت این تصور ایجاد می شود که غرفه خالی است و چیزی برای دیدن و تجربه کردن وجود ندارد.

از سوی دیگر، غرفه‌های نمایشگاهی کوچک می‌توانند به‌گونه‌ای بیرون بیایند که انگار پولی برای نوع بزرگ‌تر در دسترس نیست. اندازه غرفه نمایشگاهی نیز باید با شرکت مطابقت داشته باشد. همچنین خود را به سمت رقابت مستقیم خود سوق دهید. با این حال، لزوماً دلیلی برای بزرگتر بودن وجود ندارد. اما داشتن یک غرفه به طور قابل توجهی کوچکتر از رقبا نیز راه حلی نیست. حتی اگر یک نوع کوچک را انتخاب کنید، ترفندها و نکاتی وجود دارد که بیشتر از رقبایتان متمایز شوید – به هر حال، اندازه همه چیز نیست.

4. هنگام برنامه ریزی اتاق روی منافع مشتری تمرکز کنید

هنگام برنامه ریزی غرفه خود، روی اهداف نمایشگاه تجاری خود تمرکز کنید. مفهوم غرفه شما باید بر اساس آنچه برای نمایشگاه تجاری برنامه ریزی کرده اید باشد. هنگام ارائه محصولات جدید، مطمئناً محصول نقطه کانونی مطلق غرفه شما است. اگر بیشتر به ساختن وجهه شرکت خود در نمایشگاه علاقه دارید، برای عناصر باز مانند بار و تعداد زیادی صندلی برنامه ریزی کنید. در هر صورت غرفه شما باید دعوت کننده باشد و بازدیدکنندگان احساس راحتی کنند. پایه ای که بیش از حد بارگذاری شده باشد به همان اندازه که یک پایه خالی توصیه نمی شود.

هنگام برنامه ریزی برای طراحی فضایی غرفه خود، بر مزایای آن برای مشتریان تمرکز کنید. مناطق فعال با ارائه محصول و سخنرانی باید به وضوح از مناطق آرام برای بحث جدا شوند. یک جلسه مهم با یک مشتری نمی تواند بین بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری دیگر برگزار شود. بنابراین هنگام تقسیم فضا، باید فضا را برای اطلاعات و مشاوره و همچنین برای ارائه ها برنامه ریزی کنید و همچنین مناطق کاربردی مانند آشپزخانه کوچک، بار یا فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید. از موادی که در دسترس دارید، مانند دیوارهای نمایشگاه یا پیشخوان های نمایشگاهی، برای مشخص کردن مشخص مناطق جداگانه استفاده کنید.

5. تمرکز بر محصول و شعار

طراحی می تواند از دور جلب توجه کند و باید به خوبی فکر شود. اصالت داشته باشید، برجسته باشید و قطعاً مانند هیچ غرفه دیگری نباشید.طراحی غرفه نمایشگاهی باید نظر بازدیدکنندگان را جلب کند و در نگاه اول مشخص باشد که در مورد چه چیزی هستید. بنابراین محصولات و خدمات باید فوراً آشکار شوند. برای رساندن پیام خود، شعار یا محصول خود را در طراحی غرفه بگنجانید، و همیشه در نظر داشته باشید که می خواهید طرح برای چه کسی جذاب باشد. از پیام های کلیدی خود در طراحی برای تولید سرنخ B2B استفاده کنید.

طراحی غرفه نمایشگاهی باید به صورت جداگانه برای شرکت شما طراحی شود و بر اساس هویت شرکت تعیین شود. رنگ‌ها و لوگوهای برند در کانون توجه قرار دارند و به طراحی غرفه شما ارزش شناسایی می‌دهند. شعار یا محصول شما همیشه باید در طراحی شما مهمتر از مثلاً نام شرکت باشد. 6. از رنگ های مناسب استفاده کنید از رنگ های روشن فقط برای جلب توجه استفاده نکنید. تنها زمانی می توانید معتبر به نظر برسید که به CI خود بدون غفلت از اصالت فکر کنید. با رنگ های فردی شرکت خود، که بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری می توانند فوراً به شرکت شما اختصاص دهند، چشم نواز باشید. جملات خنده دار و پیام های خود را به جای جلب توجه با رنگ های مختلف در طراحی غرفه نمایشگاه خود بگنجانید.

6. استفاده از رنگ های مناسب

از رنگ های روشن فقط برای جلب توجه استفاده نکنید. تنها زمانی می توانید معتبر به نظر برسید که به CI خود بدون غفلت از اصالت فکر کنید. با رنگ های فردی شرکت خود، که بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری می توانند بلافاصله به شرکت شما اختصاص دهند، چشم نواز باشید. جملات خنده دار و پیام های خود را به جای جلب توجه با رنگ های مختلف در طراحی غرفه نمایشگاه خود بگنجانید.

7. فضاهایی با دیوارهای نمایشگاهی ایجاد کنید

می توانید غرفه نمایشگاهی خود را با عناصر مختلف به صورت فضایی طراحی کنید. دیوارهای نمایشگاهی و پیشخوان های نمایشگاهی چارچوب اصلی طراحی غرفه نمایشگاهی شما را تشکیل می دهند و می توانند به عنوان جداکننده اتاق، عناصر کاربردی و چشم نوازهای تزئینی عمل کنند. در SAXOPRINT، می توانید دیوارهای نمایشگاه و پیشخوان های نمایشگاهی خود را به صورت جداگانه چاپ کنید – برای هدفی که می خواهید انجام شود.

8. با نور مناسب، بازدیدکنندگان شما نور را می بینند

برای اینکه بازدید از غرفه خود را به یک تجربه تبدیل کنید، نباید از نور غافل شوید. اینگونه باید نورپردازی را با اهداف غرفه نمایشگاهی خود تطبیق دهید. اگر می خواهید چیزی ارائه دهید، مطمئناً نََباید یک منبع نور روشن وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان را تحت هیچ شرایطی کور نکنند. از نور کم برای نشستن استفاده می شود و از نور طبیعی و روشن در هنگام مشاوره استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که اسناد نیز قابل خواندن هستند. با ستون های نورانی و تابلوهای نورانی شما از یک فضای مناسب و ارائه جایگزین لوگو یا پیام ها اطمینان حاصل می کنید.

9. از تکنیک های تعاملی استفاده کنید

فناوری های مختلفی برای اطلاع رسانی و سرگرمی بازدیدکنندگان استفاده می شود. بنابراین، به طراحی فعال غرفه خود با صفحه نمایش و ارائه تکیه کنید. اگر بازدیدکننده بتواند چیزی را برای خود امتحان کند و بسته به علاقه خود اطلاعات دقیق تری دریافت کند، قطعاً غرفه شما ارزش افزوده ای را ارائه می دهد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان گاهی اوقات زمانی که عناصر تعاملی را پیدا می کنند، مدت بیشتری در غرفه شما می مانند. با این حال، از بارگذاری بیش از حد پایه خود با عناصر فعال خودداری کنید.

10. اثر عالی از طریق دکوراسیون

هنگام برنامه ریزی غرفه نمایشگاهی خود، عناصر تزئینی را فراموش نکنید. نباید تاثیر گلدان های بزرگ با گل های شاداب را دست کم بگیرید. از رول آپ ها، بنرها و تابلوها برای مطابقت با طراحی غرفه خود استفاده کنید تا مورد توجه قرار بگیرید. بنرها و پرچم ها نیز به جایگاه شما بیشتر دیده می شود. دکوراسیون را همراه با دیوارهای نمایشگاهی و پیشخوان های نمایشگاهی انجام دهید تا طرحی یکدست داشته باشند.

11. مطمئن شوید که زمین نرم است

هنگام طراحی پایه خود، مطمئن شوید که زیرسطحی مناسب دارید. فرشی را انتخاب کنید که با بقیه طرح پایه هماهنگ باشد. بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری زیاد راه می‌روند و می‌ایستند، بنابراین از شما برای سطح نرم و راحت تشکر می‌کنند. این روش دیگری برای ایجاد احساس رفاه برای بازدیدکنندگان است، به طوری که آنها از ماندن طولانی‌تر در غرفه شما خوشحال می‌شوند.

12. استفاده مجدد از طراحی غرفه خود

طراحی غرفه نمایشگاه تا حد زیادی به اهداف نمایشگاه تجاری بستگی دارد. بنابراین هنگام استفاده مجدد از آن، باید مطمئن شوید که همچنان اهداف مشابهی را در نمایشگاه تجاری دنبال می کنید. مطمئن شوید که طراحی خود را مطابق با آن تطبیق دهید. با خیال راحت با سازنده آخرین غرفه نمایشگاهی خود تماس بگیرید تا طرح جدیدی را اجرا کنید یا تنظیمات فردی را انجام دهید. برای طراحی غرفه خود به تجربه متخصصان تکیه کنید. اگر عناصر طراحی ساخته شده توسط حرفه ای ها را دارید، امکان استفاده مجدد در نمایشگاه های تجاری دیگر تضمین می شود.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button