KABIR KARSAN

نکاتی در خصوص اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی

اصلاح-ضعف-نجاری-غرفه-با-نقاشی
25
September
2023
فهرست محتوا
اصلاح-ضعف-نجاری-غرفه-با-نقاشی
September 25, 2023

نکاتی در خصوص اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی

در برخی از شرایط در حین جا به جایی دکور غرفه نمایشگاهی، به طور سهوی آسیب به نما وارد می شود. ممکن است این آسیب جلب توجه نکند و یا به طور واضح قابل مشاهده باشد. آسیب هایی که به طور واضح در دید می باشند، می توانند اختلالاتی در دکور غرفه نمایشگاهی شما ایجاد نمایند که به آن ضعف نجاری غرفه می گوییم.

برای این مشکل راه حل های بسیار ساده ای وجود دارد که در کم ترین زمان ممکن می تواند سبب پوشاندن نقض های غیر عمدی وارد شده به دکورهای نجاری غرفه گردند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی را به شما معرفی نماییم.

چیست اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی

روش های اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی

دکورهای چوبی غرفه های نمایشگاهی، بسیارمستحکم می باشند؛ اما ممکن است در زمان جا به جایی تکه ای از آن ها در صورت برخورد با دیوار و یا جسم سخت از بین برود و تفاوت میان رنگ روی کار با چوب خام قابل رویت باشد.

استفاده از روش های مختلف نقاشی در دکورهای دارای ضعف نجاری و یا برخورد با جسم سخت می تواند در اصلاح ضعف ها و یا پوشاندن آن ها به شما کمک بسیاری نمایند، این روش ها به شرح زیر می باشند.

استفاده از اسپری رنگی

در صورتی که با مشکل سطح پریدگی دکور و یا وسیله های چوبی در غرفه نمایشگاه روبرو شده اید، استفاده از اسپری رنگی یک روش ساده و آسان جهت رفع مشکلات از این قبیل می باشد.

در اولین گام شما باید به کمک سمباده مناسب قسمتی از دکور و یا وسیله را که دچار آسیب شده است، سنباده بکشید، یا به عبارت دیگر سطح چوب را به کمک سنباده از رنگ قبل پاک نمایید.

پس از سنباده کشی به کمک بتونه کاری سطح کار دچار آسیب را به خوبی بپوشانید، به یاد داشته باشید برای استفاده از اسپری رنگ ابتدا باید به صورت ساکن رنگ را بر روی قسمت مد نظر به خوبی بپاشید به طوری که تمام سطح کار پوشیده شود.

( حتی الامکان رنگ آمیزی را از قسمت پایین جسم شروع نمایید و چندین بار رنگ آمیزی را به کمک اسپری انجام دهید، در نظر داشته باشید یک ساعت به هر لایه زمان دهید تا خشک شود).

رنگ آمیزی و پوشاندن ضعف نجاری غرفه به روش قدیمی

در صورتی که قصد دارید از روش سنتی و بدون کمک از اسپری رنگ جهت اصلاح ضعف نجاری در غرفه استفاده نمایید، باید 4 مرحله ی اصلی را پشت سر بگذارید، این مراحل به ترتیب به شرح زیر می باشند.

تمیز کردن سطح چوبی کار

اصلاح کردن ایرادات چوب و ناهمواری های موجود سطح کار قبل از رنگ کردن آن، امری مهم می باشد. فرو رفتگی، برجستگی و پریدگی بر روی سطح کار شایع ترین ایرادات دکورهای چوبی غرفه نمایشگاهی می باشند.

این موارد بر اثر ضربه چکش، جای ترک و برخورد با دیوار و موارد دیگر ایجاد می شوند. برای تمیز کردن و اصلاح سطح کار شما می توانید از سه روش استفاده نمایید.

  • مقداری از چوب را با چسب چوب مخلوط نمایید و بر روی محل مد نظر به کمک ابزار مناسب قرار دهید و پس از خشک شدن سنباده بکشید.
  • در صورتی که کار از شکاف و ترک برخوردار است، از ترکیب خاک اره و چسب استفاده نموده و به شکل بتونه بر روی کار قرار داده.
  • ترکیب پلی استر پوست و رزین اپوکسی یکی دیگر از راه ها می باشد. در ابتدا مقداری از رزین را به همراه هاردنر در ظرف مخلوط کرده و سپس آن را به نواحی دارای شکاف و ترک زده و در نهایت پس از خشک شدن آن را سنباده و یا لیسه بکشید.

بتونه کاری

در روش سنتی رنگ آمیزی دکورهای چوبی در غرفه استفاده از بتونه کاری قبل از مرحله رنگ آمیزی است. بتونه های در سه دسته ی اصلی ترکیب بتونه مل و سریش، روغنی و فوری طبقه بندی می شوند.

به کمک بتونه کاری شما می توانید سطح دارای ایراد خود را به سطحی صاف و هموار تبدیل نمایید و تمامی ایرادات کوچک و بزرگ اعم از ترک و فرو رفتگی را به راحتی اصلاح نمایید.

لیسه و سنباده کشی

سنباده کشی و استفاده از لیسه مرحله ای مهم پس از استفاده از بتونه کاری می باشد که به کمک یک ورق کاغذ و یا پارچه های مخصوص که از سطوح دارای دندانه بهره مند می باشند، استفاده می گردد.

هر چقدر اندازه دندانه های درشت تر و تعداد آن کم تر باشد، سنباده ریزتر بوده و همچنین شمار آن کم تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که در هر سنباده تعداد دندانه های سیلیس متفاوت می باشد، پس از خشک شدن قسمتی از سطح که بتونه کاری شده است باید سنباده کشی سطح چوبی را آغاز نمایید تا بتونه اضافی از روی سطح جدا گردیده و سطح هموار گردد.

رنگ کردن سطح چوبی

قبل از انجام رنگ آمیزی اصلی باید رنگ آستر مخصوص را بر روی سطح بزنید. در ابتدا باید آستر مد نظر خود را به کمک بنزین به خوبی رقیق نموده و سپس به کمک یک تکه پارچه بدون پرز محلول به دست آمده را بر روی سطح کار قرار دهید.

خوب است بدانید هر چه قدر میزان بنزین در آستر بیشتر باشد، رنگ آستر روشن تر خواهد بود. پس از آستر کاری باید سطح چوب را با سیلر بپوشانید، سیلر را به طور مداوم و با فاصله زمانی نیم ساعت بر روی سطح کار کشیده و اجازه دهید خشک گردد، سپس برای پوشش از کیلر استفاده نمایید.

بهترین رنگ ها جهت اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی

شاید به خوبی ندانید که مناسب ترین نوع رنگ ها جهت اصلاح ضعف نجاری غرفه نمایشگاهی چیست؟ و یا با توجه به آسیب وارد شده بر سطح کار چوبی بهترین نوع رنگ کدام می باشد.

موارد زیر سه نمونه از بهترین رنگ ها جهت استفاده در غرفه های نمایشگاهی جهت پوشاندن عیوب سطوح چوبی دکور هستند. همچنین برای آگاهی از ابزار نقاشی غرفه روی نوشته کلیک کنید.

رنگ های پولیش

با توجه به وقت گیری استفاده از رنگ پولیش در غرفه؛ اما بازدهی و نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت. رنگ های پولیش برای سطوح براق گزینه مناسبی هستند و همچنین در برابر رطوبت از مقاومت رضایت بخش و بی نظیری برخوردار می باشند.

البته خوب است بدانید هزینه بالا و شکنندگی سطح ناشی از ضربه از معایب رنگ های پولیش است.

رنگ های پلی استر

رنگ های پلی استر، رنگ هایی پرطرفدار می باشند که از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. این نوع رنگ ها از قیمت اقتصادی و مناسبی برخوردار بوده؛ اما مقاومت بسیار پایین آن ها در برابر نور و رطوبت از معایب رنگ های پلی استر در نظر گرفته می شود.

رنگ های آکریلیک

از رنگ های آکریلیک جهت استفاده بر روی سطوح براق و یا نیمه براق استفاده می شود، البته در نظر داشته باشید که از این نوع رنگ ها جهت پوشاندن عیوب سطح کار در کم ترین زمان استفاده می کنند.

در صورتی که برای اصلاح دکورها و یا وسیله های چوبی موجود در غرفه نمایشگاهی عجله دارید، استفاده از رنگ های آکریلیک را مد نظر قرار دهید. جهت آگاهی از برندهای رنگ اکریلیک روی نوشته کلیک کنید.

کلام پایانی

اصلاح ضعف نجاری غرفه با نقاشی، ممکن است در ابتدا امری زمان بر و سخت به نظر رسد؛ اما خوب است بدانید شما می توانید با بهره گیری از اسپری های رنگی و رنگ های مناسب در کوتاه ترین زمان ضعف های ناشی از نجاری و ساختاری را برطرف نمایید و دکوری بی نقص در اختیار داشته باشید.

اگر به دنبال تیمی مطمئن و با تجربه در زمینه طراحی و برپایی غرفه نمایشگاهی خود هستید، گروه غرفه سازی کبیر سازان با برخورداری از تیمی مجرب در کنار شما قرار دارد و در طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی به شما کمک می کند. با کبیر سازان متمایز بودن را در نمایشگاه های بین المللی تجربه نمایید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button