KABIR KARSAN

آشنایی با نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران
8
January
2024
فهرست محتوا
نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران
January 8, 2024

آشنایی با نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه ها بستر مناسبی برای تجارت و داد و ستد هستند، محل بر پایی نمایشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چقدر کیفیت محل برپایی اکسپو بیشتر باشد تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه نیز افزایش خواهد یافت. با ما همراه باشید تا در ادامه یکی از بهترین محل های نمایشگاهی ایران و شهر تهران یعنی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را به شما معرفی کنیم.

مساحت زیر بنای شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ۴۰۰ هکتار مساحت دارد و یکی از عظیم ترین پروژه های شهر تهران محسوب می شود. این سالن بین المللی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب عبارتند از:

فضای دائمی نمایشگاه

این بخش اصلی نمایشگاه است، که با توجه به اینکه برخی از نمایشگاه ها ممکن است در زمستان برگزار شوند این فضای مسقف طراحی شده است، تا در هنگام بارش باران و برف نیز نمایشگاه ها بتوانند به کار خود ادامه دهند. مساحت این بخش ۲۵۰۰۰ متر مربع است که شامل سه سالن می شود. این بخش در قلب نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب قرار دارد همچنین می توان غرفه سازی را در فضای مسقف نیم دایره سقفی آن انجام داد.

فضای موقت

این فضا به طور موقت و در محدوده ی زمانی معیینی با بر پایی چادر ساخته می شود، فضای موقت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با مساحت ۲۸۰۰۰ متر مربع بستر فوق العاده ای برای برپایی نمایشگاه های بهاره است.

سالن ملل و دفاتر تجاری

همان طور که از نام نمایشگاه مشخص است، این سایت محل برگزاری اکسپو ها در چند سطوح بین المللی و داخلی است. برای همین بخشی از این نمایشگاه به سالن ملل با طراحی برگرفته از صد ستون تخت جمشید ساخته شده است. مساحت این بخش با دفاتر تجاری ۷۰۰۰ متر مربع است.

رستوران و کافه ها

در این سایت رستوران ها و کافه های متعددی برای رفع نیاز غرفه داران و بازدید کنندگان تعبیه دید شده است. فضایی که در اختیار این بخش قرار گرفته است ۲ هزار متر مربع است. این بخش از امکانات رفاهی متعددی برخوردار است.

سالن همایش

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در کنار محل برگزاری نمایشگاه ها یک سالن مجزا برای برپایی همایش های بزرگ بین المللی و داخلی نیز دارد. سعی شده است این سالن با بروز ترین امکانات پوشش داده شود. مساحت این سالن ۳۲ هزار متر مربع است.

فضای سبز

بیشترین مساحت این سایت به فضای سبز آن مربوط می شود. این نمایشگاه ۴۰ هکتار فضای سبز دارد که در خود امکانات رفاهی مختلفی جای داده است.

سالن فرهنگی

بخش کوچکی از شهر آفتاب به سالن فرهنگی اختصاص داده شده است، تا در کنار بازدید از غرفه ها از خدمات فرهنگی این سایت نیز بهره مند شوید.

محور باغ ایرانی

این بخش یک مسیر برای وارد شدن افراد به سالن های اصلی است، رد شدن از این مسیر بر گرفته از طراحی های اصیل ایرانی حال شما را چند برابر خوب می کند. البته محور باغ ایرانی یک مسیر فرعی در نمایشگاه محسوب می شود.

مهم ترین بخش های نمایشگاه شهر آفتاب موارد ذکر شده خواهد بود، شهرداری تهران سعی کرده شهر آفتاب را به یک سایت بزرگ و پیشرفته تبدیل کند، هم چنین این نهاد هر سال در پی گسترش این پروژه ی بین المللی است.

تاریخچه شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب یکی از پروژه های نوساز شهرداری تهران محسوب می شود، این سایت اولین بار در سال ۱۳۸۴ کلنگ خورد، اما با توجه به مشکلاتی ساخت و بهر برداری این پروژه به تعویق افتاد، تا اینکه بعد از گذشت چند سال مجددا ساخت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ادامه پیدا کرد.

اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این سایت در حضور رییس جمهور و شهردار تهران شروع به کار کرد. شعار این نمایشگاه بین المللی تجارت در آرامش است، باید افزود نیرو های مردم نهاد نیز در برپایی این پروژه نقش به سزای داشتند.

شهر آفتاب توانسته است با تطابق پذیری با استاندارهای یوفی (UFI سازمان بین المللی ناظر بر سالن های نمایشگاهی) به سازمان بین المللی پیوندد. قرار است فاز ۲ و ۳ این سایت نیز به بهره برداری برسد. شهر داری تهران قصد دارد این نمایشگاه را به شهر نمایشگاه تبدیل کند و نمایشگاه بین المللی تهران نیز به این سایت انتقال پیدا کند.

تاریخچه نمایشگاه شهر آفتاب

امکانات نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

یکی از بارزترین شاخصه ها برای سالن های نمایشگاهی امکانات رفاهی سایت است، در شهر آفتاب سعی شده تا بیشترین امکانات رفاهی در دسترس غرفه داران و بازدید کنندگان قرار بگیرد، برخی از این امکانات به شرح ذیل هستند:

ایستگاه اختصاصی مترو

برای سهولت در رفت و آمد افراد به شهر آفتاب یک ایستگاه اختصاصی مترو به این نمایشگاه تعلق گرفته است تا در کنار کم کردن هزینه رفت و آمد به سایت افراد به راحتی بتوانند در رویداد های شهر آفتاب حضور پیدا کنند.

پارکینگ

یکی از بزرگ ترین پارکینگ های شهر تهران مربوط به این نمایشگاه است که ۱۱ هزار خودرو شخصی در خود جای می دهد، هم چنین با توجه به موقعیت مکانی نمایشگاه شهر آفتاب می توانید از پارکینگ فرودگاه امام نیز استفاده کنید.

سالن فرهنگی

سعی شده است با افتتاح و بهره گیری از سالن فرهنگی با بازدید از نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بازدید کنندگان یک تجربه ی متفاوت از حضور در اکسپو های مختلف را کسب کنند.

فروشگاه

یکی دیگر از امکانات رفاهی این مکان فروشگاه های شهروند است، اگر شما بنا به هر دلیلی به چیزی نیاز پیدا کنید، به راحتی می توانید نیاز خود را در فروشگاه شهروند رفع کنید.

عابر بانک و خدمات بانکی

یکی دیگر از امکانات نمایشگاه شهر آفتاب عابر بانک و ارائه دهندگان خدمات بانکی در سرتاسر سایت است، سعی شده با قرار دادن عابر بانک ها متعدد در نمایشگاه یکی دیگر از نیاز های غرفه داران و دیگر افراد حاضر در نمایشگاه را رفع شود.

تمام موارد عنوان شده بخش کوچکی از امکانات نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب است، در ضمن این مکان با توجه به موقعیت مکانی نزدیک به فرودگاه رفت و آمد غرفه داران و بازدید کنندگان خارجی را آسان نموده است.

اقامتگاه شهر آفتاب

با در نظر داشتن برپایی نمایشگاه های بین المللی در شهر آفتاب باید گفت یکی از مهم ترین دغدغه های افراد خارجی و هموطنانی که از دیگر استان ها به این محل می آیند، اقامتگاه است. در مورد اقامتگاه باید گفت این نمایشگاه در نزدیکی چند هتل قرار دارد و هم چنین در فاز های جدید نمایشگاه سعی شده است، اقامتگاه را به این سایت اضافه کنند.

یکی از هتل های با کیفیت نزدیک به نمایشگاه هتل آفتاب است. بجز هتل آفتاب دو هتل دیگر نیز در نزذیکی این سایت قرار دارند.

آدرس نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

آدرس نمایشگاه شهر آفتاب تهران  به شرح ذیل است؛

تهران کیلومتر۱۰ بزرگراه خلیج فارس، روبروی حرم امام خمینی. به طوری که با ورود به بزرگراه خلیج فارس تابلوی نمایشگاه شهر آفتاب را مشاهده خواهید کرد. هم چنین این سایت در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد قرار دارد. یکی از مزایای موقعیت مکانی شهر آفتاب را نزدیک بودن به هتل و فرودگاه می توان عنوان کرد.

آدرس نمایشگاه شهر آفتاب

راه های دسترسی به نمایشگاه شهر آفتاب

برای دسترسی و رفت و آمد به نمایشگاه شهر آفتاب راه های متعددی وجود دارد به طور مثال:

مترو

مترو یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای رفت و آمد است، می توانید در ابتدا سوار خط ۱ مترو تهران ( کهریزک به تجریش یا خط قرمز) شده و به راحتی در ایستگاه اختصاصی شهر آفتاب از مترو خارج شوید. مترو شهر آفتاب می تواند یک آپشن بسیار مفید برای شهر آفتاب محسوب شود.

اتوبوس

شما به راحتی می توانید با اتوبوس به نمایشگاه بین المللی شهر افتاب بروید، برای این کار کافیست در یکی از میدان های تجریش، میدان صنعت، میدان راه آهن، میدان ترمینال جنوب، پایانه های خاوران، نعمت آباد و شاهد سوار اتوبوس شوید در ایستگاه اتوبوس شهر آفتاب اتوبوس را ترک کنید، ایستگاه اتوبوس در روبروی درب ورودی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب قرار دارد.

خودروی شخصی

در صورت استفاده از خودروی شخصی می توانید به راحتی از میدان های مختلف به بزرگراه خلیج فارس بروید از ابتدای بزرگراه بنر های تبلیغاتی شهر آفتاب را مشاهده خواهید کرد. هم چنین بعد از عوارض قم_ تهران ورودی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب قابل رویت است.

ساعت کار نمایشگاه

ساعت کار و بازدید از غرفه ها بین 8 صبح تا 17 بعد از ظهر است، این سالن بین المللی در روز های تعطیلی رسمی کشور تعطیل خواهد بود، البته ممکن است گاهی برای رویداد های مناسبتی و همایش های مختلف در تعطیلات نیز فعالیت داشته باشد. شما می توانید در یازده ساعت زمان بازدید به طور کامل نمایشگاه شهر آفتاب را سیاحت کنید.

با توجه به اینکه فعالیت نمایشگاه بین اللملی شهر آفتاب دائمی است، هر روز این سایت محل برپایی اکسپو های مختلف خواهد بود.

اکسپو های برگزار شده در شهر آفتاب

با تمام حاشیه هایی که نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از زمان افتتاح تاکنون تجربه کرده است، باز هم این سایت بر پاکننده بسیاری از اولین نمایشگاه ها و شلوغ ترین نمایشگاه های سالانه است.

برخی از نمایشگاه های سالانه ی سایت شهر آفتاب عبارتند از:

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه خودرو هر ساله در این سایت برگزار می شود، این نمایشگاه از بزرگترین رویداد های نمایشگاهی ایران شناخته شده است، افراد زیادی هر ساله به دنبال فرصت حضور در این اکسپو هستند.

نمایشگاه کتاب تهران

اولین رویداد برگزار شده در شهر آفتاب، بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران بود، با گذشت چندین سال هنوز شهر آفتاب میزبان افراد فرهیخته و علاقه مند به کتاب و کتابخوانی است. هم چنین این افراد می توانند از سالن های فرهنگی شهر آفتاب بهره ببرند.

نمایشگاه پوشاک

یکی دیگر از اکسپو های شلوغ و پر طرفدار در نمایشگاه شهر آفتاب اکسپو پوشاک است، این رویداد که هر سال در فصول مختلف الخصوص بهار برپا می شود، بازدید کنندگان بسیار زیادی را در خود جای می دهد. هم چنین در این رویداد شما شاهد حضور انواع پوشاک خواهید بود.

در کنار موارد ذکر شده هر سال نمایشگاه های فصلی که طرفداران زیادی در بین مردم دارند نیز در این سایت بر گذار خواهند شد.

غرفه سازی در شهر آفتاب

سایت های بین المللی هم چون آفتاب از قوانین خاصی برای غرفه سازی دارند، پیروی نکردن از این قوانین برای غرفه داران ممکن است عوارضی هم چون لغو غرفه در نمایشگاه را در پی داشته باشد. برخی از این قوانین عبارتند از:

در هنگام ساخت غرفه باید توجه داشته باشید؛ اگر دکوراتیو ارتفاع غرفه ش

ما بیشتر از دیگر غرفه ها باشد باید با دکور مناسب ارتفاع را پوشش دهید تا نمای غرفه های مجاور خراب نشود.

اجازه استفاده از مصالحی هم چون گچ، سیمان، چوب خام نئوپان و دیگر مصالح خام ساختمانی را در ساخت غرفه ندارید، برای استفاده فقط می توانید قطعات غرفه را در کارگاه غرفه سازی ساخته و درون نمایشگاه مونتاژ کنید.

 

استفاده از ابزار آلاتی مانند اره بر، فرز، دریل و دستگاه جوش بالا 50 آمپر ممنوع است، برای این کار باید از سازه های سبک و نیمه آماده کمک بگیرید.

برای استفاده از انشعاب آب و برق حتما باید با مسئول نمایشگاه هماهنگ کنید. استفاده بدون اجازه جرم محسوب می شود.

وارد کردن هر گونه خسارت به فضای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به عهده غرفه دار است. بهتر است هنگام انتخاب تیم غرفه سازی از کار کشته بودن پرسنل تیم اطمینان کامل پیدا کنید.

 

تمام پرسنل و افراد تیم غرفه سازی باید از فرم یک شکل استفاده کنند، استفاده از لباس یک شکل و مناسب یکی دیگر از قوانین است که تیم انتخابی شما باید رعایت کند.

مهم ترین قانون دریافت تاییدیه مهندس ناظر منتخب شهر آفتاب نسبت به نقشه و طرح غرفه شما است، قبل از دریافت تاییدیه شما اجازه ساخته و شروع کار را ندارید.

در ضمن آماده نشدن غرفه در زمان تعیین شده برای غرفه دار شامل پرداخت خسارت به نمایشگاه می شود.

ضوابط عمومی

برخی شرایط و ضوابط خاصی برای حضور در شهر آفتاب وجود دارد، که رعایت آن الزامی است. این شرایط به شرح زیر هستند:

برای ورود باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشید، حضور مداوم از بازگشایی و شروع به کار نمایشاه تا پایان کار الزامی است، غرفه باید سر ساعت پایان کار نمایشگاه بین المللی تعطیل شود.

محصولات ارائه شده در غرفه باید با عنوان نمایشگاه هم خوانی داشته باشد در غیر این صورت آن محصول از غرفه حذف می شود.

وارد شدن کوچک ترین خدشه ای به اعتبار کشور و نمایشگاه شهر آفتاب مستلزم هزینه ای برابر با منع از شرکت کسب و کار مربوطه در دیگر نمایشگاه ها و ضبط 50 درصد اموال غرفه مربوطه.

تمام مدارک مور نیاز برای احداث غرفه باید توسط دبیر خانه تایید شود.

در هنگام ثبت نام غرفه باید در مورد محصولاتی که برای نمایش نیازمند به ولتاژ برقی بالا یا فضای گسترده هستند به مسئولین نمایشگاه شهر آفتاب اطلاع بدهید.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد تخلیه غرفه دار است در آخرین روز نمایشگاه زمان تخلیه به همه غرفه داران اعلام می شود غرفه دار در هنگام تخلیه باید حضور داشته باشد تا از سو استفاده افراد سود جو جلوگیری کند هم چنین در صورت تخلیه نشدن غرفه محصولات به انبار انتقال داده شده و تمام هزینه های جابه جایی و مسئولیت محصولات به پای غرفه دار است.

البته در وبسایت شهر آفتاب تمام قوانین ثبت شده است، شما با مراجعه به سایت مربوطه می توانید از قوانین اطلاع پیدا کنید.

 

تماس با نمایشگاه شهر آفتاب

شماره تماس نمایشگاه شهر آفتاب به شرح زیر است:

96067359 دفتر مدیر عامل شهر آفتاب آقای تقدسی

96067335 دفتر فنی و توسعه

96067339 دفتر امور حقوقی شهر آفتاب

96067303 دفتر دبیر خانه

96067463 دفتر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب

96067680 دفتر امور مالی

96067302 دفتر اداری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

 

با هر یک از بخش های مورد نیاز در نمایشگاه شهر آفتاب ارتباط پیدا کنید، در ضمن آدرس فکس این سایت info@exhibiran.com است. بعد از افتتاح رسمی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب صفحه اینستاگرام نمایشگاه نیز به آدرس shahre_aftab_exhibition@ شروع به فعالیت و اطلاع رسانی نمود.

سخن پایانی

در آخر باید افزود حضور در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب می‌تواند یک نقطه ی عطف در تجارت و کسب و کار شما باشد، اما مهمترین نکته در مورد موفقیت شما با حضور در شهر آفتاب به ساخت خلاقانه و هوشمندانه ی غرفه بر می‌گردد. برای این کار شما می‌توانید از تیم های موفق غرفه سازی کبیر سازان کمک بگیرید.

این تیم مجرب و کار آزموده برای شرکت های زیادی در نمایشگاه شهر آفتاب غرفه سازی کرده است، در ضمن پشتیبان وب سایت کبیر سازان پاسخگوی سولات شما در مورد نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب است.

سوالات متداول

  • آدرس نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب کجاست؟
    تهران کیلومتر۱۰ بزرگراه خلیج فارس، روبروی حرم امام خمینی. به طوری که با ورود به بزرگراه خلیج فارس تابلوی نمایشگاه شهر آفتاب را مشاهده خواهید کرد.
  • شماره تماس نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب چنده؟

  • دفتر مدیر عامل————— 96067359-021 دفتر روابط عمومی———– 96067463-021 دفتر فنی و توسعه———- 96067335-021دفتر نمایشگاهی————- 96067467-021 دفتر حقوقی——————- 96067339-021 دبیرخانه———————— 96067303-021دفتر اداری ———————96067302-021 دفتر مالی ———————-96067680-021
  • غرفه ساز نمایشگاه بین المللی و پیمانکار شهر آفتاب کیست؟

  • شرکت غرفه سازی کبیرسازان

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button