KABIR KARSAN

بروزترین انواع برق کشی در غرفه نمایشگاهی

8 (1)
23
November
2023
فهرست محتوا
8 (1)
November 23, 2023

بروزترین انواع برق کشی در غرفه نمایشگاهی

پس از ساخت نهایی غرفه، غرفه سازان باید به فکر برق  غرفه نمایشگاهی باشند. ابتدا لازم است برای برق کشی بهینه در غرفه از سمت  مدیریت نمایشگاه مجوز انشعاب برق سه فاز صادر شود. در مرحله ی بعدی برق کار می تواند از جعبه فیوز های واقع در اطراف غرفه برای تامین برق غرفه استفاده کند.

به طور کلی برای برق کشی بهینه غرفه، سیم کشی غرفه ها به صورت تو کار انجام می شود. البته در موارد استثنا، سیم کشی رو کار نیز انجام می گیرد. در سیم کشی رو کار به دلیل بر هم نزدن زیبایی غرفه، از سیم ها به صورت پنهان استفاده می شود.

موارد مورد نیاز جهت برق کشی در غرفه

برای سیم کشی برف غرفه از ابزاری مثل سیم چین، کابل، دریل شارژی، گرد بر و دریل هیلتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که استفاده از دریل شارژی، به منظور سرعت بخشیدن به کار انجام می شود. برای برق کشی در غرفه و همچنین زیبایی غرفه از هالوژن، ریسه، چراغ نما، مهتابی، لوستر، پرژکتور و انواعی از چراغ های تزئینی استفاده می شود. انتخاب چراغ تزئینی توسط طراحان غرفه انجام می شود.

انواع برق کشی در غرفه و معرفی بروز ترین روش های آن

در صورت کلی برق کشی در غرفه، با توجه به نوع پروژه، کاربرد و دکوراسیون غرفه در دو روش تو کار و رو کار انجام می شود. باید بدانید که سیم کشی غرفه یکی از مسائل اساسی و حائز اهمیت در ساخت و برق کشی غرفه است.

1.سیم کشی رو کار غرفه

در راستای برق کشی در غرفه در روش سیم کشی رو کار، تمامی اتصالات و سیم ها، بر سطح دیوار عبور می کنند. به منظور بر هم نخوردن زیبایی ظاهری غرفه، برای پنهان کردن سیم ها از انواع  داکت ها بهره می برند. این روش نسبت به سیم کشی تو کار هزینه بالا تری دارد. امروزه برای سیم کشی غرفه استفاده از روش رو کار، به ندرت انجام می شود. استفاده از سیم کشی رو کار بیشتر در غرفه هایی که مخصوص ارائه خدمات هستند و دکوراسیون اداری را دارا می باشند، دیده می شود.

در این روش سیم کشی، اتصالات و سیم های غرفه به دلیل در دید بودن، در دسترس تر هستند. به همین دلیل، در هنگام بروز نقوص فنی، عیب یابی و حل مشکل سیم کشی،  در روش رو کار آسان تر از روش تو کار است.

2.سیم کشی تو کار غرفه

روشی دیگر که هنگام برق کشی در غرفه از ان استفاده می شود، سیم کشی تو کار است. در روش سیم کشی تو کار، تمامی سیم‌ ها و اتصالات، درون مجرا های خاصی واقع در دیوار قرار گرفته اند یا در زیر سیمان و گچ، سیم و کابل را عبور می دهند. این روش سیم کشی، انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین دلیل توجه برق کاران را به خود جلب کرده است و در بسیاری از غرفه ها اجرا می شود. با انجام این روش در هزینه ها صرفه جویی می شود.

روش سیم کشی تو کار، از آن جایی که در معرض تماس با انسان نیست، خطرات احتمالی را کاهش می دهد. همچنین این روش سیم کشی، زیبایی محیط غرفه را بر هم‌ نمی زند و محیط غرفه را مرتب تر و با نظم تر نشان می دهد.

برق کاران برای برق کشی در غرفه نمایشگاهی، هم از سیم های چند لایه و به صورت مستقیم در زیر گچ و سیمان استفاده می کنند و هم از سیم های عادی بهره می برند و برای محافظت از سیم، آن را از درون لوله و مجرا های به خصوصی عبور می دهند. سیم کشی تو کار به دلایلی که پیش تر ذکر شد، امروزه به وفور استفاده می شود. سیم کشی تو کار امروزه به سه روش کلی توسط برق کاران غرفه انجام می گیرد.

 

 

۱_سیم کشی تو کار به روش جعبه تقسیم:

در این روش سیم کشی، ابتدا برق کار سیم ها را از بخش بالای دیوار و از داخل جعبه قرار داده شده، عبور می دهد. در این روش، جعبه تقسیم در نقاطی به خصوص و مشخص شده مانند بالای کلید (پریز) و در فاصله ی ۳۰ سانتی متری سقف جای گذاری می شود. انشعاباتی که برای برق کشی غرفه نیاز است از این جعبه عبور می کنند. این روش سیم کشی، امروزه به ندرت انجام می گیرد. زیرا ابزار سیم کشی پیشرفت کرده است و روش های جدیدی وارد عرصه ی برق کشی شده اند.

۲_ سیم کشی تو کار با جعبه فیوز:

در این روش، برای جریان برق و توزیع آن از جعبه فیوز بهره می برند. به صورت کلی ممکن است بخش های مختلف غرفه جریان برق متغیری را نیاز داشته باشند. جعبه فیوز در همین نقطه به کار می آید. جعبه فیوز برق را به صورت مناسب و مورد نیاز توزیع می کند.

در این روش سیم کشی، سیم ها ابتدا از جعبه فیوز عبور می کنند و در حد نیاز بخش های مختلف غرفه، برق را به جریان می اندازند. امروزه بیشتر برق کاران از این روش استفاده می کنند. زیرا برق را بسیار بهتر کنترل می کند و از هدر رفتن برق جلوگیری می شود اما این روش هزینه ی بیشتری صرف می کند و برخی به همین علت از این روش برای غرفه ی خود استفاده نمی کنند.

۳_سیم کشی تو کار با استفاده از کلید(پریز):

در این روش از سیم کشی، جایگزین جعبه تقسیم، کلید و پریز می شود. امروزه این روش به وفور انجام می گیرد زیرا نسبت به سایر روش ها آسان تر و ساده تر است. در این روش برای برق کشی در غرفه، تنها با باز کردن پیچ پریز، می توان سیم کشی را بررسی نمود. در این روش، بررسی سیم کشی به زیبایی غرفه لطمه نمی زند. در این روش سیم های روشنایی(لامپ) از سیم های متصل به پریز به طور کامل، جدا قرار دارند.

می توان گفت جدیدترین و بروز ترین سیم کشی غرفه، همین روش سیم کشی تو کار متصل به پریز است. به طور کلی در سیم کشی برق غرفه، از سیم های مفتولی، سیم افشان، سیم نیمه افشان و سیم دو زوج فویل دار استفاده می شود. در میان آن ها سیم‌ مفتولی دوام بالایی دارد و به صرفه تر از سایر انواع سیم ها است.

مراحل سیم کشی غرفه در این روش عبارتند از: طراحی نقشه سیم کشی غرفه توسط برق کار، تراز بندی، کنده کاری( در صورت نیاز) و لوله گذاری و سیم کشی، نصب کلید ها.

در سیم کشی غرفه از ابزار با کیفیت استفاده کنید زیرا علاوه بر همرسانی بهتر برق، امنیت غرفه را بالاتر می برند.

سخن پایانی

فرایند سیم کشی و برق کشی در غرفه پیچیده است و بهتر است این کار را به افرادی با تجربه و دارای دانش لازم بسپارید. عدم رعایت این نکته ممکن است باعث بروز مشکل برای فرد انجام دهنده شود. همچنین اگر فرد دانش کافی نداشته باشد، سیم کشی غرفه شما امن نبوده و ممکن است خطر انسانی به همراه داشته باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سیم کشی غرفه ی خود، از کارشناسان شرکت کبیرسازان بهره ببرید و سوالات خود را در این باره جویا شوید. کارشناسان ما به بهترین نحو آماده ی خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی هستند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4 / 5 – تعداد رای 4

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button