KABIR KARSAN

انواع مختلف غرفه نمایشگاهی

ghorfeh_sazi_arzan-scaled
29
August
2022
فهرست محتوا
ghorfeh_sazi_arzan-scaled
August 29, 2022

انواع مختلف غرفه نمایشگاهی

امروزه در شهرها و کشور های مختلف نمایشگاه های بسیاری برای فروش محصولات و خدمات و در واقع رفع نیاز های مردم برپا می شوند. در این نمایشگاه ها برای ارائه خدمات هر شرکت یا برندی در قطعه های مختلف غرفه هایی تشکیل می شوند که هر کدام با توجه به نوع شرکت و برند شکل ظاهری و معماری متفاوت و منحصر بفرد دارند .در نگاه اول مشتری ها جذب ظاهر و دکور یک غرفه نمایشگاه می شوند زیرا همیشه مردم به سمت اجناس با ظاهر شیک و لوکس کشیده می شوند.در نتیجه استفاده از انواع مختلف غرفه نمایشگاهی حائذ اهمیت است.

انواع غرفه نمایشگاه

آشنایی با انواع مختلف غرفه نمایشگاهی بر اساس طراحی ، نوع سازه و ساخت غرفه در برپایی غرفه و تصمیم گیری برای انتخاب بهترین آن بسیاراهمیت دارد . با توجه به بحث مهم تبلیغات در هر کسب و کاری و ایجاد غرفه در نمایشگاه ها به عنوان یک روش تبلیغاتی پربازده ،نوع غرفه ساخته شده مورد توجه بسیاری از کسب و کار های بزرگ و کوچک قرار گرفته است.با حضور در نمایشگاه ها می توانید به راحتی کسب و کار خود را در معرض نمایش بگذارید و به درستی آن را به مخاطبان معرفی کنید .

در این بین استفاده از بهترین نوع غرفه از نظر ساخت و طراحی و سازه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. متخصصان این حوزه با در نظر گرفتن تمام جزئیات ساختی و همچنین نوع برند شما بهترین غرفه را برای شما برپا می کنند. و به واسطه ی این غرفه در کنار ارائه خدمات و محصولات عالی می توانید مخاطبان بسیار زیادی را جذب کنید و آن ها را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید که به طور کامل از شما رضایت دارند.

غرفه ها از نظر زاویه دید و ارتباط مخاطب به چهار دسته تقسیم می شوند و با توجه به باز بودن یا محدود بودن زاویه دید متفاوت هستند .همچنین این غرفه ها از نظر نوع سازه به دو نوع تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی تک تک این موارد و معایب و محاسن آنها می پردازیم.

انواع غرفه نمایشگاه

انواع مختلف غرفه نمایشگاهی از نظر زاویه دید

زاویه دید برای هر غرفه در چهار دسته خلاصه می شود که با توجه به زاویه دید مخاطب و محدود یا باز بودن زاویه دید است.انتخاب نوع غرفه از این دید کسب و کارتان را در معرض دید مخاطب قرار می دهد و مخاطب در نگاه اول می تواند ارتباط خوبی با غرفه و در نتیجه کسب و کار شما بگیرد . برای هر کسب وکاری باید نوع خاصی از غرفه سازی را در نظر گرفت و با این کار در وقت و هزینه صرفه جویی کرد .در زیر چهار نوع مختلف غرفه از نظر زاویه دید آورده شده است.

  1. غرفه های نبشی (corner stand)
  2. غرفه های خطی یا ردیفی (linear stand)
  3. غرفه جزیره ای
  4. غرفه شبه جزیره ای

غرفه های نبشی

غرفه های نبشی از دو طرف به غرفه های دیگر محدود می شوند و از دو طرف برای ارتباط با مخاطبان و در راستای دید آنها قرار می گیرد .این غرفه برای طراحی دکوراسیون هزینه بیشتری می خواهند اما به دلیل اینکه راه های یشتری برای ارتباط با مخاطب دارند و در راستای دید بیشتری هستند بسیار موثر هستند .یکی از انواع غرفه های پرطرفدار همین غرفه ها هستند زیرا بین اجاره غرفه ،دکوراسیون آن و جذب مخاطب تناسب بسیار خوبی برقرار کرده است.

غرفه خطی یا ردیفی

غرفه های خطی از سه طرف محدود به غرفه های دیگر هستند، دو تا در اطراف و دیگری در پشت و تنها از یک راه با مخاطبان خود در ارتباطند .همچنین یکی از بیشترین انواع غرفه های موجود در نمایشگاه ها را غرفه های خطی تشکیل می دهند .تفاوتی که این غرفه های خطی با هم دارند در اندازه ی این غرفه هاست .استفاده از این غرفه  به نوع خودش بسیار به صرفه است و با داشتن خلاقیت و ایده ای نو می توانید به راحتی مخاطبان را به سمت خود بکشانید.

غرفه نمایشگاهی جزیره ای

غرفه های جزیره ای از هر چهار طرف به مخاطب اجازه دسترسی می دهند و در واقع یک محیط بسیار مستقل هستند .این غرفه ها در نمایشگاه ها بسیار محدود هستند و به همین جهت خاص بشمار می روند .این غرفه ها برای برپایی هزینه زیادی می خواهند و اگر در کسب و کارتان محدودیت مالی ندارید این غرفه در معرفی شما به مخاطبان بسیار کارآمد است . در این فضا می توان به راحتی فضاسازی کرد و هر بخش از غرفه را به موردی خاص اختصاص داد همچنین در این غرفه ها ورود و خروج مخاطب بسیار آسان است و مخاطب بر آن تسلط دارد .

غرفه های شبه جزیره ای

این غرفه ها از سه طرف به مخاطبان اجازه دسترسی می دهند و می توان در آن طرح های لوکس و خلاقانه ای را اجرا کرد. از طرفی این غرفه ها هزینه اجاره بالایی دارند و همچنین هزینه های بیشتری برای استفاده از سازه ها را می خواهند اما این را به خاطر داشته باشید که با داشتن آن به راحتی می توانید نقل مجلس شوید و در راستای تبلیغات برای کسب و کارتان قدم بزرگ و پر سودی را بردارید . پس با توجه به بودجه ای که دارید و با برنامه ریزی دقیق شروع به غرفه سازی کنید .

انواع مختلف غرفه نمایشگاهی براساس نوع سازه

براساس نوع سازه این غرفه ها به دو نوع ، غرفه های خود ساز و غرفه های پیش ساخته تقسیم می شوند .در غرفه های خود ساز ایده و خلاقیت داده می شود و با توجه به نیاز خود شروع به طراحی غرفه نمایشگاه می کنید و در آن هزینه بسیار کمتر است .هم چنین این غرفه ها از جنس چوب هستند و از ام دی اف ، نئوپان و در برخی موارد آهن در ساخت آنها استفاده می شود .در غرفه های پیش ساخته ،غرفه ها از قبل طراحی و ساخته شده اند و با توجه به کسب وکار خود و همچنین فضای غرفه تان از آن استفاده می کنید .برخی از این غرفه ها در زیر آورده شده است.

غرفه مدولار یا پارتیشن

غرفه سازی مدولار از به صرفه ترین و زیبا ترین روش ها است زیرا در آن یک سازه مدرن داریم که با موادی همچون پلاستیک فشرده شده ، چوب و نئوپان می توان آن را تزیین کرد.در ساخت این نوع غرفه از پایه و قید و پنل استفاده می شود و در دیوارسازی مدولار از استراکچر پروفیل آلومینیوم و پر کننده ام دی اف 6  میلی متری استفاده می شود .این نوع سازه مخصوص فضای بسته است زیرا در مقابل آب و باد مقاومتی ندارد .ابعداد این غرفه ها از 10 *10 شروع می شود و پایه آن به حداکثر240 سانتی متر می رسد.

در غرفه مدولار به راحتی می توان از تجهیزات دکوراسیون مانند میز و صندلی استفاده کرد همچنین از نظر طراحی و گرافیک طیف وسیعی را در بر می گیرد.این غرفه ها بر اساس متریال و کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. اکتانورم
  2. ماکسیما
  3. پرولایت

غرفه اسپیس فریم

غرفه اسپیس فریم از سازه های محکم است که از فلز درست می شود به همین دلیل مناسب نمایشگاهی است که نیاز به سازه با استحکام بالا دارد و در فضای باز هستند .همچنین در ساخت سقف این نوع سازه ها می توان از چادر استفاده کرد .

غرفه سازی پنل آلومینیومی

یکی از پرطرفدار ترین روش های غرفه سازی پنل آلومینیومی یا دیوارهای پیش ساخته آلومینیومی است .پنل های آلومینیومی مقاومت بالایی دارند و چند بار می توانند مورد استفاده قرار گیرند همچنین سبک و قابل حمل هستند و برای نصب آن تنها به یک نیروی انسانی نیاز است پس از این جهت هم به صرفه بشمار می رود.کاربرد این نوع غرفه در فضاسازی غرفه ، جدا کردن غرفه ها از یکدیگر و جدانمودن قسمت عقد قرارداد و ارتباط با مشتری است.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button