KABIR KARSAN

دلر و کاربرد آن در غرفه سازی

نمایشگاه-صنعت-چاپ-و-بسته-بندی1
4
October
2023
فهرست محتوا
نمایشگاه-صنعت-چاپ-و-بسته-بندی1
October 4, 2023

دلر و کاربرد آن در غرفه سازی

دلر یکی از پر کار برد ترین ابزار آلات در صنعت غرفه سازی و ساختمان سازی است، این وسیله کاربردی در اکثر مراحل غرفه سازی حضور پر رنگی دارد. دلر ها با توجه به کاربرد های خود  انواع مختلفی دارند، برخی از دلر ها برای کار های سبک و برخی برای کار های سنگین طراحی شده اند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با موضوع دلر و کاربرد آن در غرفه آشنا شوید.

دلر و کاربرد ان در غرفه

دلر چیست؟

دریل یا به اصطلاح عامیانه دلر ابزاری برای ایجاد سوراخ در متریال مختلفی مانند، چوب، سنگ و فلزات است. امروزه با اضافه کردن ابزارآلات جانبی  یا گجت های دیگری به دریل به کارایی این محصول افزوده شده است. شاید برای تان جالب باشد یکی از قدیمی ترین اختراعات قبل از میلاد مسیح دریل است، قبل از به وجود آمدن دلر دستی   افراد یک سازه ی مقاوم استوانه ای را بر روی دیوار سنگی قرار می دادند و آنقدر این استوانه را به کمک دست می چرخاندن تا یک سوراخ ایجاد شود، بعد ها این کار برای ساخت دلر های دستی الگو قرار داده شد.

 

انواع دلر و کاربرد آن در غرفه

دلر و کاربرد آن در غرفه بسیار متنوع است، یکی از بیش ترین کاربرد های این محصول پیچ و مهره کردن ویترین و سقف های کاذب و…. خواهد بود. اما، انواع دلر در غرفه سازی عبارت اند از:

  • دریل چکشی: این دریل با چرخش همزمان مته و زدن ضربات مکرری به محلی که قصد دارید در آن سوراخ ایجاد کنید، هم چون چکش به فرو رفتن بیشتر مته در متریال کمک شایانی می کند.
  • دلر برقی: این دلر بیشتر برای پیچ و مهره کردن استفاده می شود و نسبت به دیگر دریل ها از وزن کمتری بر خوردار است، تا در هنگام کار با آن دست اذیت نشود.
  • دلر شارژی: دریل شارژی بیشتر برای کار های سبک مثل؛ ‌نصب پرده و کار های سبک از این دسته طراحی شده اما در برخی از موقعیت هایی که وجود کابل و سیم باعث اختلال در کار می شود نیز استفاده از دریل شارژی مؤثر است.

این سه نوع دلر پر کاربرد ترین ابزارآلات در صنعت غرفه سازی است. البته دیگر دریل ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند مانند، دلر استوانه ای.

اجزای تشکیل دهنده دریل

هر دلر از اجزای مختلف تشکیل شده است مانند؛ موتور، مته، سیم برق، کلید روشن خاموش، تراز، عمق سنج، دسته و سه نظام کاربرد اکثر این قطعات از نامشان مشخص است، اما در مورد مته و سه نظام چند نکته وجود دارد؛

مته یک میله ساخته شده از آلیاژ فلز است که با توجه به نیازهای استاد کار و متریالی که قرار است مته در آن سوراخ ایجاد کند، برش های مارپیچی بر روی خود دارد تا به ایجاد سوراخ سرعت بدهند. مته های دلر عموما سایز های مختلفی تولید می شوند.

سه نظام: یک قطعه رابط بین مته و دریل سه نظام است، انواع سه نظام دریل در دو طرح دستی که با پیچ گوشتی مخصوص باز و بسته می شود اصطلاحا آچار خور است  و یا حالت اتوماتیک که با چرخاندن چند مرتبه سه نظام طبق چرخش عقربه های ساعت تا آرواره هایی که مته را نگه می دارند ساخته می شود.

اکثر استاد کار ها با توجه به دلر و کاربرد آن در غرفه از دلر هایی با سه نظام اتوماتیک استفاده می کنند تا به کار خود سرعت بدهند.

انواع مته دریل

همان طور که قبلا گفته ایم برای هر متریالی یک نوع مته استفاده می شود، مته ها جزء ابزار هایی هستند که در مدت استفاده معینی کند شده و باید تعویض شوند، در این بخش مته مناسب با هر متریالی معرفی خواهند شد.

مته آهنی: یکی از رایج ترین مته ها در صنایع مختلف هستند، طول عمر مته های آهنی نسبت به دیگر مته ها کمتر است، از این مته ها برای ایجاد سوراخ بر روی متریال های سبک مانند گچ استفاده می شود.

مته گازور: این مته از خانواده مته هایی که برای کار با چوب طراحی شده اند است، این مته قطری بین ⅕ تا6/1 سانتی متر طراحی شده است.

مته گرد بر: این مته از فلزات مختلفی ساخته می شود تا در تمام صنایع کاربرد داشته باشد. مته های گرد بُر با توجه به وسعت کارایی شان در سایز های مختلفی نیز تولید می شوند.

مته خزینه: مته های خزینه نیز جزء خانواده بزرگ مته های کار با چوب هستند، از این مته برای ایجاد سوراخ برای گل پیچ ها استفاده می کنند.

مته الماسه: یکی از قوی ترین مته های موجود در بازار که برای متریال های سفت و مستحکم استفاده می شود مته الماسه است، این مته از جنس فولاد تهیه شده و برای سوراخ کردن سنگ و کاشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این مته ها از پر کاربرد ترین مته های موجود در بازار برای استفاده  دلر در غرفه است.

باطری دلر

باطری دلر از مهم ترین بخش های دلر است هر چقدر قدرت و ولتاژ باطری دریل بیشتر باشد، سرعت و قدرت دریل نیز بیشتر می شود. یکی از بهترین باطری ها یون لیتیوم است، این باطری وزن کمی دارد، نسبت هنگام شارژ دچار افت نمی شود، در فصول سرد قدرت باطری کاهش نمی یابد. آمپراژ باطری نیز یکی از مهم ترین پارامتر ها در در تشخیص باطری است، هر چقدر عدد آمپراژ بالاتر باشد، قدرت باطری نیز بیشتر است.

دلر و کاربرد آن در غرفه

 

 

 

طرز استفاده دلر و کاربرد آن در غرفه

در کنار استفاده دلر در غرفه بهتر است از طرز صحیح استفاده از آن نیز اطلاعاتی در دست داشته باشید، مراحل استفاده صحیح از این ابزار کاربردی به شرح ذیل است:

ابتدا محلی که قصد دارید در آن از دریل استفاده کنید را بررسی فرمایید تا پشت دیوار یا سطح غرفه لوله آب یا سیم برق قرار نگرفته باشد، برخورد مته با هر کدام از موانع مطرح شده خطرناک است. برای این کار می توانید از نقشه غرفه کمک بگیرید.

مته را با توجه به متریالی که قصد دارید سوراخ کنید تغییر دهید اگر از مته های دیگر برای این کار استفاده کنید در کنار کم شدن عمر دریل نتیجه کیفیت کار را نیز کاهش می دهد.

برای جلوگیری از لب پر شدن سطح کار می توانید از نوار چسب کمک بگیرید، به طوری که اطراف محلی که قصد دارید سوراخ کنید را کاملا با چسب بپوشانید تا سطح کار آسیب نبیند.

در دست داشتن  دستکش هنگام استفاده  دلر در غرفه را فراموش نکنید. هم چنین اگر سطحی که قصد دارید، بر روی آن سوراخ ایجاد کنید چوبی است، مراقب چشمان تان در هنگام استفاده از دریل باشید، ممکن است خرده های چوب وارد چشمان تان شود.

حتما از چفت شدن صحیح مته و سه نظام دریل به هم اطمینان حاصل فرمایید، هم چنین تیز بودن مته یا تعویض مته جدید با قدیمی به کار شما سرعت چشم گیری خواهد بخشید.

برای شروع کار با دریل بهتر است نکات بالا را رعایت فرمایید تا در پایان نتیجه دلپذیر تری از کار با دریل دریافت کنید.

سخن پایانی

در آخر باید گفت، دلر و کاربرد آن در غرفه دریل را به یک ابزار حیاتی در غرفه سازی تبدیل کرده است. کار با دلر برای شما حتما سخت است برای این کار می توانید از تیم غرفه سازی کبیر سازان کمک بگیرید، برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه استفاده  دلر در غرفه و آشنایی با دیگر نکات مهم در غرفه سازی می توانید با پشتیبان مجرب تیم کبیر سازان در تماس باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button