KABIR KARSAN

قرنیز در کف سازی غرفه

نمایشگاه-محصولات-نواورانه-و-دانش-بنیان1
23
November
2023
فهرست محتوا
نمایشگاه-محصولات-نواورانه-و-دانش-بنیان1
November 23, 2023

قرنیز در کف سازی غرفه

قرنیز در کف سازی غرفه بخش مهمی از معماری غرفه را شکل می دهد. به صورت پایه ای، شرکت در نمایشگاه ها این امکان را برای یک کسب و کار نوپا و کمتر شناخته شده ایجاد می کند تا با معرفی کامل کسب و کار خود و خدماتی که ارائه می دهد مخاطبین بیشتر را جذب نماید. یکی از مواردی که تاثیر ویژه در جذب مخاطب در نمایشگاه دارد، بهره گیری از معماری و دکور اصولی غرفه سازی می باشد. در مبحث غرفه سازی استفاده از قرنیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه برای آشنایی بیشتر قرنیز در غرفه با ما همراه باشید.

 

قرنیز غرفه چیست؟

اگر به غرفه هایی مخصوص نمایشگاهی که به صورت اصولی ساخته می شوند توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد لبه های اطراف غرفه ها ( دور تا دور هر غرفه) از نواری با جنس های مختلف به نام قرنیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر موارد گفته شده در صورتی که در غرفه با اختلاف ارتفاع مواجه شویم از قرنیز برای حل این مورد استفاده می شود.

در صورتی که بخواهیم تعریفی اصولی تر از قرنیز داشته باشیم باید بگوییم، قرنیز در واقع قابی به عمق 3 سانتی متر و ارتفاع 8 سانتی متر می باشد که با جنس های مختلف، فواصل بین لبه غرفه تا فاصله زمین اصلی نمایشگاه را می پوشاند.

مزایای استفاده از قرنیز در غرفه

مزایای قابل توجه قرنیز سبب شده تا استفاده از آن در غرفه های نمایشگاهی ضرورت بسیار بالایی داشته باشد، مزایای استفاده از قرنیز در غرفه به شرح زیر می باشد:

  • نقش نوعی ضربه گیر برای پا در هنگام برخورد را ایفا می کند.
  • جذابیت و جلوه بخشیدن بیشتر به غرفه نمایشگاهی خواهد شد.
  • حفاظت از لبه های غرفه در برابر عواملی همچون رطوبت

معایب استفاده از قرنیز غرفه

معایب استفاده از قرنیز به شرح زیر می باشد.

  • برای نصب قرنیز در غرفه و یا حتی خانه به افراد ماهر در این راستا نیاز دارید.
  • تنوع بسیار بالای قرنیزها ممکن است در هنگام انتخاب موجب سردرگمی شما گردند.
  • فرآیند نصب سخت و پیچیده

انواع قرنیزها بر اساس مدل

قرنیز های طرح دار، سبب زیبایی هر چه بیشتر محیط مد نظر شما خواهند شد. در صورتی که می خواهید با کوچکترین کار محیط دلخواه خود را از سادگی اولیه خارج نمایید استفاده از قرنیز های طرح دار گزینه مناسبی می باشند.

قرنیز طرح دار معمولی

این نوع قرنیز ها که به نام قرنیز طرح دار معمولی شناخته می شوند به طور معمول به شکل پلکانی و یا حلزونی می باشند. قرنیز های طرح دار معمولی در مقایسه با قرنیز های صاف از طراحی شکیل تر و پیچیده تری برخوردار می باشند. این نوع قرنیز ها به طور معمول با ارتفاع 10 الی 12 سانتی متر با بازار عرضه می گردند.

قرنیز طرح دار بلند

قرنیز های طرح دار بلند با دارا بودن ارتفاع 18 سانتی متری سبب بخشیدن جلوه بسیار زیبا و جذاب به محیط خواهند شد. این نوع مدل از قرنیز ها دارای سبک پیچیده ای از معماری می باشند که در قسمت فوقانی آن از طراحی اشکال مختلف به ویژه طرح حلزونی مانند استفاده شده است.

انواع قرنیز در غرفه براساس جنس

قرنیز عموما از جنس فلزات مختلف می باشد، تنوع بسیار بالا در انواع قرنیزهای مورد استفاده در غرفه های نمایشگاهی سبب شده تا افرادی که به طور اصولی با آن آشنا نباشند، نتوانند بهترین قرنیز را با توجه به نیاز و غرفه نمایشگاهی خود انتخاب نمایند، انواع قرنیز در غرفه به شرح زیر می باشد.

قرنیز از جنس آلومینیوم

در ساختار این نوع قرنیز، فلز آلومینیوم قرار دارد، بنابراین استفاده از این مدل قرنیز در غرفه و یا محیط هایی که در برابر رطوبت بالایی قرار دارند بهترین گزینه می باشد. علاوبر اینکه آلومینیوم گزینه مناسبی جهت محیط های مرطوب می باشد، از مقاومت بالا در برابر تغییر محیط برخوردار است. ضربه پذیری فوق العاده این نوع قرنیز توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب نماید و ترجیح دهند از این نوع قرنیز بیشتر استفاده نمایند.

ابعاد: 45 در 45 میلی متر

طول: 3 متر

قرنیز چوبی

این نوع قرنیز ها دارای یک لایه چوب می باشند که زیبایی غرفه را دوچندان می کند. به علت کیفیت بسیار بالا و دارا بودن ظرافت از محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد برخوردار می باشند. استفاده از قرنیز های طرح چوب علاوبر زیبایی غرفه منجر به پوشاندن فواصل میان لبه غرفه با سطح زمین می گردد.

ارتفاع: 7 الی 15 سانتی متر

قطر: 8 الی 16 میلی متر

قرنیز پی وی سی

قرنیز پی وی سی یا پلی استایرن نوع دیگر قرنیز مورد استفاده در غرفه نمایشگاهی می باشد که به علت بهره گیری از قیمت بسیار مناسب و انعطاف پذیری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع قرنیز ها در واقع متشکل از چند لایه پلاستیک فشرده می باشند که همین امر در استحکام این نوع قرنیز تاثیر گذار می باشد. قرنیز های پی وی سی بسیار سبک بوده و به راحتی می توان آن ها را تمیز نمود.

قرنیز استیل

این نوع قرنیز به صورت یک نوار باریک تزئینی در انتها و یا دور تا دور ستون ها مورد استفاده قرار می گیرند. این قرنیز ها سبب زیباتر شدن پوسته بیرونی غرفه می گردند و موجب ایجاد محیطی مدرن و زیبا خواهند شد. قرنیز های استیل انواع مختلفی دارند که با توجه به سلیقه فرد و نیاز وی به فروش می رسند. قرنیز استیل بدون هیچ گونه محدودیتی قابل استفاده می باشد و برای پایین دیوارهای داخلی و درونی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چرا باید از قرنیز در غرفه نمایشگاه استفاده نماییم؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، قرنیز یکی از بهترین راه حل هایی می باشد که می تواند سبب پوشاندن میزان ارتفاع و جلوگیری از ضربه خوردن پا گردد. علاوبر موارد گفته شده در موقعیت هایی که سیم های بسیار زیادی در غرفه نمایشگاهی شما وجود دارد به سبب آشفتگی و بهم ریختگی غرفه گردیده شما می توانید با پنهان کردن سیم های موجود در غرفه زیر قرنیز ها از آشفتگی در درون غرفه ناشی از سیم ها جلوگیری نمایید.

علاوبر موارد فوق قرنیز می تواند از جویده شدن سیم ها ناشی از موجوداتی همانند موش جلوگری نماید و ایمنی غرفه را برای شما فراهم سازد.

 

قیمت و هزینه استفاده از قرنیز در غرفه

در صورتی که قصد دراید از قرنیز در غرفه نمایشگاهی خود استفاده نمایید و از هزینه های جانبی مربوط به آن اطلاعی ندارید می توانید با مراجعه به وبسایت های معتبری که به صورت تخصصی در طراحی و ساخت غرفه تجربه دارند پس از مشاوره از قیمت دقیق قرنیز اطلاع حاصل نمایید. یکی از وبسایت هایی که به صورت کاملا تخصصی می توانند در این راستا به شما کمک نمایند، گروه صنعتی کبیرسازان می باشند.

البته باید در نظر داشت نوع قرنیز و متراژی که برای غرفه در نظر دارید می توانند سبب افزایش قیمت قرنیز گردند.

سخن پایانی

استفاده از قرنیز در غرفه های نمایشگاهی به یکی از مهم ترین پروسه طراحی، ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی تبدیل شده است. در صورتی که در نصب قرنیز تجربه کافی ندارید پیچیدگی فرآیند نصب ممکن است سبب سردرگمی شما گردد. برای اجرای بهتر آن بهتر است با شرکت هایی که در این راستا از تجربه کافی برخوردار می باشند، نظیر کبیر سازان کمک بگیرید.

کمپانی کبیرسازان با دارا بودن تجربه بسیار بالا و حرفه ای در حیطه ساخت صفر تا صد غرفه نمایشگاهی و برخورداری از تیمی باتجربه در کنار شما می باشند تا در طراحی حرفه ای و ساخت غرفه به شما کمک نمایند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button