KABIR KARSAN

مقایسه نئوپان و لترون

مقایسه-نئوپان-و-لترون
20
June
2023
فهرست محتوا
مقایسه-نئوپان-و-لترون
June 20, 2023

مقایسه نئوپان و لترون

مقایسه نئوپان و لترون می تواند دید گسترده تری برایتان ایجاد کند تا با آگاهی بیشتری به انتخاب متریال مناسب جهت ساخت سازه های چوبی خود از جمله غرفه سازی بپردازید. جهان امروز و دیدگاه انسان ها به نحوی گسترش پیدا کرده است که توجه به جزئیات یکی از عواملی محسوب می شود که در موفقیت کسب و کار ها نقش دارد.

نئوپان با لترون چه تفاوتی دارد؟ شاید این سوال چندان صحیح به نظر نرسد اما در این مطلب ما قصد داریم به طور مفصل به مقایسه نئوپان و لترون بپردازیم. نئوپان و لترون از مواد اولیه در صنعت غرفه سازی و ساخت کابینت محسوب می شوند که کاربرد هر یک، جلوه خاصی به پروژه شما خواهد داد.

بر همین اساس با مطالعه مطلب زیر به مقایسه نئوپان و لترون پی خواهید برد. در ادامه مطلب را همراه ما باشید.

نئوپان چیست و چه کاربردی دارد؟

از آن جایی که استفاده از الوار چوب در صنایع برای مصرف کننده گران تمام می شود، مقایسه نئوپان و لترون از منظر مالی به عنوان متریال های ساخت سازه می تواند اثر گذار باشد.

امروزه تولید کنندگان جهت کاهش هزینه ها، از براده های چوب، محصولات دیگری آماده کرده اند. یکی از این محصولات نئوپان است که کاربرد بسیاری دارد. همانطور که گفته شد نئوپان از خرده چوب یا براده های چوب ساخته می شود.

آیا طرز ساخت نئوپان را می دانید؟ chipboard یا تخته خرده چوب که نام دیگر نئوپان است یکی از کمک های ذهن خلاق بشر به صنعت چوب بوده است. در کارخانه، خرده چوب ها به شکل MDF  و نئوپان تولید می شوند اما این دو تفاوت هایی دارند.

خرده چوب های استفاده شده در نئوپان از نظر اندازه درشت تر هستند. این خرده چوب ها را در مرحله اول رطوبت گیری می کنند، سپس با استفاده از یک نوع چسب مخصوص یا رزین مصنوعی این خرده چوب ها مخلوط می شوند. مخلوط به دست آمده، فشرده سازی و سپس با حرارت بالا خشک می شود.

در نهایت ورق نئوپان، به وجود می آید که به سمباده کشی نیاز دارد. نئوپان بدون هیچگونه طرح و رنگ خاصی ساخته می شود و معمولا به این شکل، کاربردی در نمای پروژه های غرفه سازی ندارد.

چرا از نئوپان در صنعت غرفه سازی نمایشگاه استفاده می شود؟

نئوپان ها در قطر های مختلفی تولید می شوند که این ویژگی، آن ها را از نظر استحکام متفاوت می کند. قطورترین نئوپان ها از استحکام متوسطی برخوردار هستند و برای مصارفی که تحت فشار و نیروی زیادی قرار می گیرند مناسب نخواهند بود. یکی از ویژگی های مثبت نئوپان، قیمت مناسب آن نسبت به MDF است.

 در ساخت غرفه نمایشگاهی از نئوپان به شکل گسترده استفاده می شود، البته این مورد به طرحی که شما برای غرفه خود انتخاب می کنید بستگی دارد. از نئوپان برای زیر ساخت پروژه ها استفاده می شود.

ساخت غرفه ارزان نمایشگاهی که منحصر به یک برند خاص باشد، نیازمند یک مجموعه طراحان حرفه ای است.

هلدینگ کبیرسازان که یک مجموعه متخصص و حرفه ای هست شما را برای رسیدن به یک غرفه ارزان نمایشگاهی راهنمایی خواهد کرد.

ورق های نئوپان که در غرفه نمایشگاهی استفاده می شود، به خاطر ساختار ظاهری و منعطفی که دارند معمولا در پشت قفسه ها یا دکور، ساختن طبقه های داخلی طرح و غیره به کار می روند. از نئوپان باید در محیطی استفاده شود که رطوبت کمی دارد و همچنین نباید در تماس مستقیم با آب قرار گیرد.

نئوپان بعد از تماس با آب یا رطوبت، شکل ظاهری خود را از دست می دهد، متورم شده و رنگ آن تغییر می کند.

روکش لترون چگونه تولید می شود؟

در مقایسه نئوپان با لترون باید گفت، لترون مانند نئوپان یک نوع چوب نیست به همین دلیل در ابتدای مطلب گفته شد که مقایسه نئوپان و لترون، امر منطقی نخواهد بود. در واقع لترون به زیبایی و افزایش کاربرد نئوپان در ظاهر پروژه ها کمک می کند.

لترون ها به شکل ورق هایی با طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که بر روی نئوپان یا MDF می چسبند که ظاهر آن را زیبا و کاربرد آن را بیشتر می کنند.

در جنبه دیگر مقایسه نئوپان با لترون می توان گفت، روکش های لترون از جنس کاغذ هستند، همانطور که قابل پیش بینی است این روکش ها کیفیت نسبتا ضعیفی دارند. پوسته هایی که بر روی نئوپان و MDF قرار می گیرند جنس ها و کیفیت های مختلفی دارند که لترون یکی از آن ها محسوب می شود.

پوسته ملامینه، همانطور که از اسمش مشخص است از ملامین ساخته شده و نیز در صنعت چوب بسیار کاربرد دارد که کیفیت بالاتری از روکش لترون دارد.

قطعا نئوپان با روکش لترون از استحکام کمتری برخوردار است و در موقعیت هایی که فشار و نیروی کمتری وارد می شود کاربرد دارد. نمایشگاه هایی که در ایران برگزار می شود 3 تا 7 روز زمان می برند. به همین جهت استفاده از نئوپان با روکش لترون می تواند گزینه مقرون به صرفه برای ساختن غرفه ارزان باشد.

اما در صنعت کابینت سازی و ساخت پروژه هایی که زمان طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند از MDF با روکش لترون یا ملامینه استفاده خواهد شد.

 

مزایای روکش لترون چیست؟

این نوع از روکش قیمت بسیار مناسبی دارد، در عین حال استفاده از آن باعث می شود غرفه نمایشگاهی شما جذابیت و زیبایی به خصوصی داشته باشد.

تنوع طرح و رنگ در روکش های لترون بسیار بالاست و همین امر باعث می شود که سازندگان غرفه نمایشگاهی، از این محصول بسیار استفاده کنند. مجموعه کبیرسازان با توجه به سلیقه مشتری یک غرفه نمایشگاهی ارزان با بهترین مواد اولیه آماده خواهد کرد.

نئوپان با روکش لترون یا روکش ملامینه؟

پاسخ این سوال بستگی به کاربرد آن دارد. کاملا بدیهی است که روکش ملامینه مزایای بیشتری نسبت به روکش لترون دارد اما در بعضی موارد استفاده از نئوپان با پوسته لترون گزینه مناسب تری است. روکش ملامینه نسبت به لترون در مقابل مخدوش شدن، رطوبت، حرارت و فشار، مقاومت بیشتری دارد.

همانطور که می دانید چون نئوپان نسبت به رطوبت مقاومت کمی دارد، پس استفاده از روکش ملامینه برای آن مناسب تر است.

هلدینگ غرفه سازی کبیرسازان مشتریان خود را در انتخاب مواد اولیه کاملا راهنمایی خواهد کرد. مجموعه ما با در نظر گرفتن سلیقه کارفرما، محصولی که در نمایشگاه ارائه خواهد شد و هزینه ای که صرف غرفه سازی خواهد کرد، بهترین طراحی برای غرفه را آماده و اجرا می کند.

کلام آخر

در این مطلب ما به مقایسه نئوپان با لترون پرداختیم. اکنون شما باید با ذهن خلاق خود تصمیم بگیرید که برای غرفه نمایشگاهی شغل خود از چه موادی استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که در این زمینه با مجموعه کبیر سازان که دارای طراحان و سازندگان حرفه ای است مشورت کنید.

هلدینگ کبیرسازان با بیش از هزار و چهارصد غرفه ساخته شده در نمایشگاه های مهم کشور، با بهترین و دانا ترین متخصصان در این زمینه در خدمت شماست تا در نمایشگاه درخشان عمل کنید.

مجموعه ما برای شما با هر سلیقه و هزینه ای که قصد دارید صرف کنید، طراحی های شیک و منحصر به فردی در نظر دارد. مشورت با متخصصان مجموعه ما به شما کمک خواهد کرد، آگاهانه و با ذهنی باز درباره غرفه نمایشگاهی شغلتان تصمیم بگیرید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button