KABIR KARSAN

نظافت غرفه نمایشگاهی

10
23
November
2023
فهرست محتوا
10
November 23, 2023

نظافت غرفه نمایشگاهی

نظافت غرفه ‌ها یکی از کارهای مهم و لازم جهت استفاده از فضای غرفه نمایشگاهی است. پاکیزگی  محیط، یکی از اصول کار است‌. برای اینکه از پاکیزگی و سازمان یافتگی محیط مطمئن باشیم، ایجاد یک چک لیست نظافت راهی مناسب است. قسمت ‌های مختلف غرفه را از نظر نظافت به بخش های گوناگون تقسیم می کنند.

تقسیم بندی موجب می شود که مسئولان نظافت بتوانند به راحتی در هر قسمت کارشان را انجام دهند. پس از ساختن غرفه، چک لیست نظافتی که تهیه می کنیم باید دارای یک راهنما جهت راهنمایی کارگران باشد. تمام قسمت‌ های غرفه شامل: پنجره‌ ها، سقف ها و کف ها و… در آن گنجانده شود. در ادامه در باب چک لیست و نکات مهم آن توضیحات بیش تری خواهیم داد.

 

ورودی و خروجی غرفه

بررسی و پاکیزه کردن در های غرفه ضروری  است. زیرا افرادی که وارد غرفه می‌ شوند، اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌ کند، در های آن است. باید اطمینان حاصل کرد که تمامی چراغ‌ ها به درستی کار می ‌کنند. همین طور باید گرد و غبار چراغ ‌های بیرونی را زدود. پاک کردن پنجره‌ ها را نباید فراموش کرد و علاوه بر در ها، دستگیره و چهارچوب آن ها را نیز باید پاکیزه نگه داشت.

نکاتی جهت پاکیزه نگه داشتن کف

کف غرفه را از لکه، قطره مایعات ریخته شده، آدامس و هر گونه مواد خارجی دیگر حذف کنید. در قسمت‌ های فرش یا موکت  شده جاروبرقی بکشید. تمیز نگهداری کردن کف پوش ‌های سنگی، مرمر، کاشی و سرامیک  الزامی است. هر شب پایه‌ های کاشی وینیل تمیز گردد. اگر غرفه دارای راه پله است، در پاکیزه نگه داشتن آن جا نیز کوشا باشید.

گرد گیری غرفه

طبق دستور مدیر غرفه یک بار در ماه، سطل های زباله شستشو داده شوند. ماهی یک بار قاب عکس ‌ها، نمودار ها و دیوارپوش ‌ها را گرد گیری کنید. همچنین با کمک پارچه ‌های نم دار نظافت این مناطق را انجام دهید. با کمک جاروبرقی می ‌توانید سطوح عمودی مانند دیوار ها و قالب های بلند را تمیز کنید. مناطق مرتفع و مجرا های تهویه را نیز گرد گیری کنید.

نظافت سرویس بهداشتی غرفه

با کمک شوینده‌ های میکروب کش کف پوش ‌های سرویس بهداشتی را بشویید. لکه ‌های ناشی از رد پا و آثار خراشیدگی را از بین ببرید. جهت جلوگیری از صدمه دیدن وسایل کروم یا فولاد زنگ نزن، با مواد غیر ساینده شستشو را انجام دهید. تمامی آینه‌ ها، قاب ها  و قفسه های موجود در سرویس بهداشتی را تمیز کنید.

توسط محلول شوینده میکروب کش دو طرف صندلی توالت را بشویید. دستمال کاغذی را از ظرفش خالی و تمیز کنید. خارج کردن کاغذ های زباله و کثیف از محل الزامیست. سطل کاغذ زباله را تمیز کنید. نگهدارنده دستمال توالت، دستگاه پخش حوله و دستگاه‌ های صابون پاش را پر کنید و عملکرد مکانیکی آن ها را چک کنید.

 

نظافت شیشه های غرفه

جهت نظافت شیشه های غرفه از کاغذ باطله و شیشه پاک کن کمک بگیرید. سعی کنید به خوبی و دقیق شیشه ها را پاک کنید به گونه ای که به راحتی بتوان آن طرف آن را دید و هیچ گونه لکه یا قطره ای روی آن وجود نداشته باشد. همچنین اگر کار نظافت را با نظافت شیشه های غرفه شروع کنید، بهتر است.

ابزارآلات نظافت غرفه

جهت راندمان کاری بهتر و صرفه جویی در زمان، مناسب ترین تجهیزات و وسایل را جهت نظافت غرفه انتخاب می کنند. در ادامه تا حدودی با این تجهیزات آشنا خواهیم شد. ۲ نوع تجهیزات در زمینه نظافت غرفه ها وجود دارد که عبارت اند از: ۱. تجهیزات مکانیکی و ۲. تجهیزات دستی. بهتر است اندکی با این تجهیزات آشنا گردیم.

تجهیزات مکانیکی

انرژی الکتریکی یا باتری جهت کار با وسایل الکتریکی مصرف می شود. یکی از مزایای کار با تجهیزات مکانیکی، صرفه جویی در زمان است. شما می توانید با کمک گرفتن از تجهیزات مکانیکی در مدت زمان کمتری غرفه تان را تمیز کنید. از تجهیزاتی مانند جاروبرقی، دستگاه بخار شوی کف، اسکرابر صنعتی و ماشین پولیش در این زمینه استفاده می گردد.

دستگاه بخار شوی کف، وسیله ای است که به طور عمیق سطوح را پاکیزه می کند. دمایی که به سطوح می دهد به راحتی میکروب ها را از بین می برد. اسکرابر صنعتی نقش مهمی در تمیز کردن کف غرفه دارد. با کمک ماشین پولیش، می توانید کف غرفه تان را تا حدی تمیز کنید که به درخشندگی روز اول بر گردد.

 

تجهیزات دستی

تجهیزاتی وجود دارند که کارگران غرفه با کمک آن ها می توانند غرفه را نظافت کنند. در واقع این کار با کمک بشر انجام می گیرد‌. این تجهیزات عبارت اند از: برس ها، پارچه ‌های میکروفیبر و جارو. برس ها انواع مختلفی دارند که می توانند برس کف نرم یا سخت، برس شستشو، برس توالت، برس پر و… باشد.

یکی از وسایل کاربردی جهت تمیز کردن سطوح، پارچه فیبریل است. یکی از مزایای آن، قابلیت شستشو تا ۵۰۰ بار است. طول عمر این وسیله زیاد است. اگر از این وسیله استفاده کنید، سطوح غرفه خراشیدگی پیدا نمی کند زیرا جنس آن نرم است. جهت زدودن گرد و خاک از سطوح می توان از جارو نیز استفاده نمود.

نکات چک لیست نظافت غرفه

سعی کنید در مرحله پایانی کف غرفه را تمیز کنید. زیرا زمانی که در حال گرد گیری و تمیز کردن غرفه هستید، گرد و خاک روی کف زمین می ریزد. اگر در غرفه گیاه نگه داری می کنید، آن ها را نیز گردگیری کنید. یکی از دلایل جذب نشدن نور خورشید توسط گیاه وجود مقدار زیادی گرد و غبار روی آن ها است.

برنامه ریزی جهت انجام یک نظافت کامل و دقیق الزامی است. بدون نگرانی و بدون هیچ استرسی با کمک چک لیست کارتان را انجام دهید. سعی کنید پیش از نظافت، چک لیست نظافت غرفه را تهیه نمایید و طبق آن عمل کنید. توجه کنید که هنگام کار با مواد شوینده و موادی که ممکن است موجب آسیب رساندن به سلامتی شما شود، از ماسک و دستکش استفاده کنید.

فواید چک لیست نظافت غرفه

نظافت همه بخش های غرفه تقسیم بندی و مشخص می گردد. این کار باعث افزایش بهداشت محیط غرفه و سلامت افراد حاضر در آن جا می شود. خطر اتفاق های غیر مترقبه در یک محیط پاکیزه کمتر است و موجب حفاظت از افراد می شود. مشتریان و صاحبان غرفه از حضور داشتن در محیطی پاک، احساس رضایت می کنند و راندمان کاری بالا می رود.

وظایف افراد در نظافت غرفه با داشتن چک لیست فراموش نخواهد شد و تمامی بخش ها ی غرفه با دقت تمیز خواهند شد. با داشتن چک لیست، امور طبق اولویت انجام خواهند گرفت. بهتر است صاحب غرفه شخصاً به امور نظافت و انطباق آن با چک لیست نظارت دقیق و کافی داشته باشد. به این ترتیب صاحب غرفه، مدیریت بهتری در این زمینه خواهد داشت.

اگر افرادی که کار نظافت غرفه را انجام می دهند، تعویض شوند و افراد جدیدی برای این کار انتخاب گردند، با داشتن چک لیست نظافت احتیاجی به توضیح مجدد وظایف نظافت آن ها نیست؛ زیرا در چک لیست مسئولیت افراد با جزئیات کامل ذکر شده است و آن ها با نگاه انداختن به آن به راحتی می توانند با مسئولیت خود آشنا شوند و کار خود را انجام دهند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی در ضمن چک لیست نظافت غرفه را عنوان کنیم. پاکیزه نگه داشتن محیط غرفه جهت حفظ سلامتی افراد ضروری به نظر می رسد. با داشتن چک لیست نظافت، شما به راحتی می توانید بدون هیچ نگرانی طبق اولویت، کار نظافت غرفه تان را انجام دهید. همچنین وظایف افراد جهت تمیز کردن بخش های گوناگون غرفه مشخص می گردد. کبیر سازان همراه شماست.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در صنعت غرفه ‌سازی، تحولات جدیدی که اخیراً رخ داده‌ اند، به شکل چشم گیری...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
رزرو غرفه در یک نمایشگاه، به عنوان یکی از اقدامات اساسی برای شرکت‌ ها و...
6 می, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
با توجه به این که نظافت در فرآیند غرفه سازی یک کار تخصصی محسوب می...
29 آوریل, 2024
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button