KABIR KARSAN

ساده ترین راهکارها برای داشتن غرفه جذاب

چگونه-غرفه-جذاب-داشته-باشیم
19
August
2023
فهرست محتوا
چگونه-غرفه-جذاب-داشته-باشیم
August 19, 2023

ساده ترین راهکارها برای داشتن غرفه جذاب

امروزه داوطلبان زیادی از سراسر کشور در نمایشگاه‌ های مختلف شرکت می‌ کنند. یکی از عواملی که موجب می شود شما در نمایشگاه بتوانید پیشرفت کنید و کسب درآمد خود را به بیشترین مقدار ممکن برسانید، این است که یک غرفه جذاب در نمایشگاه داشته باشید.

افرادی که در زمینه بازاریابی تخصص دارند توصیه می کنند که در هنگام حضور در نمایشگاه حتما باید به طراحی غرفه خود توجه داشته باشید. در حقیقت وجود یک غرفه جذاب و دیدنی در نمایشگاه سبب جذب بازدیدکنندگان و مشتری می شود. در ادامه راهکارهایی برای داشتن غرفه جذاب به شما توصیه می کنیم.

اهمیت داشتن یک غرفه جذاب نمایشگاهی

داشتن یک غرفه نمایشگاهی جذاب نه تنها سبب فروش محصولات شما می‌ شود بلکه باعث می شود که نام شرکت و برند شما در یاد مخاطبان تان بماند. اگر غرفه شما از جذابیت کافی برخوردار نباشد ممکن است تنها یک عده بسیار کمی از غرفه تان بازدید کنند.

قطعا در یک نمایشگاه بزرگ افراد به دنبال بازدید از غرفه های جذاب و پر محتوا می‌ روند تا غرفه هایی که ساده هستند. اولین برداشتی را که بازدیدکنندگان از شرکت شما می کنند به نوع و ظاهر غرفه شما بستگی دارد. اگر افراد در اولین برداشت خود متوجه هیچ چیز جذابی نشوند بدون شک ترجیح می دهند از غرفه های دیگر بازدید کنند.

دکوراسیون غرفه باید با نوع محصولات هماهنگی داشته باشید

قبل از اینکه بازدیدکنندگان به غرفه شما بیایند تا از محصولات شما بازدید کنند، در ابتدا نگاهشان به دکوراسیون غرفه شما می‌ افتد.

در نتیجه یکی از مهم ترین نکاتی که حتماً در ساخت غرفه باید به آن توجه داشته باشید، این است که دکوراسیون غرفه شما باید با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید هماهنگی کامل را داشته باشد. البته با این حال، فضای داخلی غرفه هرگز نباید بر محصولات شما غلبه کند.

زیرا هدف اصلی شما این است که مشتریان شرکت و محصولات شما را به خاطر بسپارند، نه فقط شکل ظاهری غرفه و دکوراسیون آن را.

برنامه ریزی و اجرای صحیح ضروری است

از عوامل دیگری که می‌ تواند غرفه شما را در نظر بازدیدکنندگان جذاب به نظر برساند، محلی است که در آن غرفه خود را می سازید. شما باید اطمینان حاصل کنید که غرفه تان در جایی است که به راحتی دکوراسیون و محصولات تان در دید افراد قرار دارد.

برای اینکه غرفه شما زیبا تر به نظر برسد می توانید از طراحی ها یا کاغذ دیواری های مناسب استفاده کنید.

نور در طراحی غرفه جذاب بسیار مهم است

نور کم سبب می‌ شود که غرفه شما در میان آن همه غرفه رنگارنگ و نورانی اصلا به چشم نیاید. در حقیقت نور پردازی نقش بسیار مهمی را در جذابیت غرفه دارد و باعث می‌ شود که دکوراسیون غرفه شما بیشتر دیده شود.

استفاده از لامپ های رنگی کوچک در گوشه و کناره های غرفه نیز باعث می‌ شود که فضای داخلی غرفه تان شیک تر به نظر برسد. به یاد داشته باشید که استفاده از یک سیستم روشنایی بی نقص به شما کمک می‌ کند تا محصولات خود را به خوبی به نمایش بگذارید.

غرفه شما باید دارای تصاویر آموزنده و زیبا باشد

شما باید غرفه خود را به گونه ای طراحی کنید که دارای تابلوهای منحصر به فرد باشد. استفاده از تابلو هایی با نوشته های زیبا یا تصاویر جذاب می‌ تواند سبب جذب بازدیدکنندگان زیادی شود. البته فراموش نکنید که تابلو های طراحی شده باید متناسب با نوع محصولات و غرفه شما باشد.

این تابلو های زیبا علاوه بر زیبا سازی فضای غرفه، به شما کمک می کنند که افراد را با کسب و کار و شرکت خود آشنا کنید. متخصصان طراحی که در غرفه سازی مشغول به کار هستند، در این زمینه می توانند به شما کمک زیادی کنند.

به اندازه غرفه توجه داشته باشید ‌

در نظر گرفتن اندازه مناسب برای داشتن غرفه جذاب از جمله مواردی است که بسیار مهم بوده و نقش موثری دارد. شما نباید صرفا بر اساس سلیقه و نظر خود اندازه غرفه را مشخص کنید. زیرا یک غرفه بزرگ نشان دهنده اعتبار و شهرت شرکت و محصولات شما نخواهد بود.

در مقابل غرفه های کوچک نیز جذابیت چندانی نخواهند داشت‌. شما برای تعیین اندازه غرفه خود می توانید از مشاوران غرفه سازی کمک بگیرید.

چگونه غرفه جذاب داشته باشیم
طراحی غرفه جذاب با رنگ بنفش

تاثیر رنگ در جذابیت غرفه ‌ ‌‌

بر خلاف تصور برخی از افراد، استفاده از رنگ های مناسب در رنگ آمیزی یا طراحی غرفه می‌ تواند سبب تحریک افراد برای بازدید از غرفه شما شود. شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با نوع محصولات و دکوراسیون غرفه شما همخوانی لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که رنگ انتخاب شده باید با موضوع و هدف اصلی غرفه شما تطابق داشته باشد.

برای مثال اگر محصولات شما شامل وسایل گرمایشی می‌ شود می توانید از رنگ قرمز برای طراحی غرفه خود استفاده کنید.  استفاده از رنگ های شب نما برای رنگ آمیزی دیواره های غرفه به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. زیرا این رنگ ها هنگامی که در معرض نور قرار می‌ گیرند، سبب اذیت شدن چشم های بازدیدکنندگان می‌‌ شوند.

برای غرفه خود از رنگ های گرم و در عین حال شاد استفاده کنید. رنگ هایی مانند گلبهی، طوسی، آبی آسمانی، شیری، سبز و… برای رنگ کردن غرفه عالی هستند.‌ کسب ‌و کار هایی که در نمایشگاه ‌های تجاری موفق هستند، معمولاً از رنگ‌ های شاد و روشن استفاده می‌ کنند.

یک منطقه ملاقات داشته باشید

اگر شما برای معرفی محصولات خود نیاز به زمان زیادی دارید می توانید یک منطقه کوچکی از غرفه خود را به این کار اختصاص دهید. در این محل شما باید یک میز گرد کوچک و صندلی قرار دهید تا مشتری از گوش کردن به صحبت های شما خسته نشود.

همچنین استفاده از چند صندلی برای توقف و استراحت بازدید کنندگان می تواند جذابیت غرفه شما را افزایش دهد و علاوه بر این سبب جذب مشتری شود.

انتخاب یک شرکت غرفه سازی برگزیده

امروزه شرکت های متعددی در حال طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی هستند. از آنجایی که غرفه نمایشگاهی شما بسیار مهم و آینده ساز می تواند باشد، لذا باید در انتخاب یک شرکت غرفه سازی خوب دقت و توجه زیادی داشته باشید.

یکی از بهترین شرکت هایی که تا کنون در عرصه غرفه سازی تجارب و مهارت چشمگیری کسب کرده، غرفه سازی کبیرسازان است. کبیرسازان با در نظر گرفتن مد های روز دنیا در زمینه طراحی و ساخت غرفه، بهترین و زیباترین غرفه ها را خلق می  کند.

سخن پایانی

شما باید غرفه ای داشته باشید که مردم را وادار کند تا بایستند و به آنچه شما ارائه می دهید توجه کنند. غرفه باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه مردم را به خود جلب کند، اما همچنین باید به اندازه کافی گسترده باشد تا به کسانی که در حال عبور هستند توضیح دهد که تجارت شما چیست.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که می ‌خواهید با غرفه خود در نمایشگاه بدرخشید، به شما غرفه سازی کبیرسازان را معرفی می‌ کنیم. بدون شک رعایت نکات گفته شده در متن می تواند شما را تبدیل به یک غرفه دار بی همتا در رویدادهای نمایشگاهی پر رفت وآمد و پر رقیب کند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button