KABIR KARSAN

برندهای رنگ اکریلیک و نحوه انتخاب رنگ

برندهای-رنگ-اکرولیک
26
June
2023
فهرست محتوا
برندهای-رنگ-اکرولیک
June 26, 2023

برندهای رنگ اکریلیک و نحوه انتخاب رنگ

رنگ اکریلیک یکی از انواع رنگ های حال حاضر موجود در بازار است که می توان از آن جهت رنگ کاری غرفه های ساخته شده در فضای نمایشگاهی بهره برد و در انواع برندهای رنگ اکریلیک وجود دارد.

یکی از پرطرفدارترین رنگ های ساختمانی که می تواند ظاهر بسیاری زیبایی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان یا خانه و یا حتی رنگ کاری غرفه ایجاد کند، رنگ های اکرولیک هستند.

اما باید مراقب باشید و توجه داشته باشید که نمی توان در هر جای خانه یا ساختمان از این رنگ ها استفاده کرد و یا اگر بطور غیرصحیح از این رنگ استفاده کنید ممکن است رنگ شما پوسته پوسته شود یا رنگ نچسبد و یا بعد از مدتی تغییر رنگ دهد.

بنابراین لازم است قبل از استفاده از رنگ های اکریلیک همه چیز را راجع به این رنگ بدانید. در این مقاله برندهای رنگ اکریلیک، مزایا و معایب و نحوه انتخاب این رنگ ها را بطور مختصر برای شما شرح می دهیم.

رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ های اکریلیک تنوع بسیار زیادی دارند. و به دلیل اینکه غلظت بالایی دارند به سرعت خشک می شوند. از رنگ های اکریلیک روی تمام سطوح مثل کاغذ، کفش و یا پارچه می توان استفاده کرد. امروزه رنگ های اکریلیک جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی و پلاستیکی می باشد.

در گذشته از رنگ های اکریلیک بیشتر برای رنگ خودروها استفاده می کردند اما با گذشت زمان و با پی بردن به ویژگی های بسیاری که دارد در رنگ آمیزی ساختمان ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های اکریلیک به دلیل اینکه دوام و مقاومت بسیار بالایی که دارند اگر قسمتی از دیوار کثیف شود به راحتی با آب و صابون پاک می شود.

رنگ اکریلیک به دلیل اینکه نوعی پرایمر پلاستیکی است می توان به دو گروه حلال آبی و نفتی تقسیم کرد. دسته حلال آبی معمولا بوی بدی نمی دهند و آسیب ناپذیرند و حتی زود خشک می شوند.

انواع رنگ های اکریلیک

رنگ های اکریلیک انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های منحصر به خود را دارند. در ادامه مقاله انواع آنها را معرفی و توضیحی مختصری برای هر نوع رنگ اکریلیک شرح می دهیم.

1.رنگ اکریلیک مناسب برای پارچه: این نوع رنگ بسیار پرطرفدار است. قدرت خشک شوندگی بسیار بالایی دارد و روی پارچه تثبیت می شود که حتی با شستشو هم رنگ آن از بین نمی رود. روی همه نوع جنس پارچه می توان از این رنگ استفاده کرد

2.رنگ اکریلیک مناسب برای سفال: برای این که روی سطح سفال طرح های زیبایی ایجاد کنند از رنگ های اکریلیک مناسب سفال استفاده می کنند.

این نوع رنگ در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. از رنگ اکریلیک مناسب سفال در قسمت های مختلف خانه ها مثل شیروانی هایی که سفالی هستند برای رنگ آمیزی استفاده می کنند.

از طرف دیگر مردمی که در مناطق شمالی زندگی می کنند برای اینکه سقف خانه ها عایق رطوبتی ایجاد کند با رنگ اکریلیک رنگ آمیزی می کنند.

3.رنگ اکریلیک مناسب شیشه: یکی از زیباترین و محبوب ترین هنرهای دستی نقاشی روی شیشه است. برای رنگ آمیزی و نقاشی روی شیشه می توانید از رنگ مناسب شیشه استفاده کنید.

استفاده از رنگ اکریلیک روی شیشه دیگر نیازی نیست برای پخت به کوره رود. تنها مشکل رنگ روی شیشه این است که با شکستن ظروف شیشه ای رنگ اکریلیک هم میپرد و به همین دلیل مقاومت کمی دارد.

4.رنگ اکریلیک مناسب برای فلز: چند نکته مهم هنگام استفاده از این رنگ برای فلزات باید رعایت شود اینکه باید حتما با ضد زنگ مصرف شود البته ضد زنگی که با رنگ اکریلیک برای فلز استفاده می شود با دیگر ضد زنگ ها متفاوت است. بعد از اینکه ضد زنگ بطور کامل خشک شد می تواند فلز را رنگ آمیزی کنید.

5.رنگ اکریلیک مناسب برای چوب: یکی از پرکاربردترین رنگ‌ های اکریلیک، رنگ مناسب برای چوب است. استفاده از پرایمر هنگام رنگ آمیزی کردن چوب با رنگ اکریلیک از مواردی است که باید آن را رعایت کرد.

استفاده از پرایمر سبب می شود که رنگ اکریلیک به دلیل اینکه خاصیت نفوذ پذیری در بافت چوب دارد مانع از نفوذ رنگ به داخل چوب شود.

6.رنگ اکریلیک مناسب برای دیوار: تنوع این رنگ برای دیوار بسیار زیاد است و نسبتا به بقیه رنگ ها ارزان تر است. به دلیل اینکه غلظت خوبی دارد سطح دیوار را بخوبی پوشش می دهد. از رنگ اکریلیک مناسب دیوار روی بتن، گچ و یا آجر قابل استفاده است.

 

بهترین برند رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک هم برند خارجی دارند هم ایرانی. معمولا رنگ های برند ایرانی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند. رنگ های اکریلیک برند ایرانی یا توجه به قیمتی که دارد کیفیت مناسبی هم دارد. در اینجا چند مارک از رنگ های اکریلیک ایرانی را معرفی می کنیم.

  • وستا: یکی از بهترین تولید کنندگان برند رنگ های اکریلیک ایرانی وستا است. دارای کیفیت و غلظت مطلوبی می باشد. از رنگ اکریلیک وستا برای نقاشی رو سطوح مختلف استفاده می شود.
  • رپین: رنگ های اکریلیک رپین دارای فرمولاسیون تخصصی هستند و برای رنگ آمیزی روی سطوح مختلف استفاده می شود.
  • پرسیس آرت: یکی از معرو فترین ویژگی های رنگ اکریلیک پرسیس آرت کیفیت بالا و پوشش دهی مطلوب است. این برند از رنگ اکریلیک روی سطوح مختلف ماندگاری بالایی دارد.

 

مزایای رنگ های اکریلیک

رنگ اکریلیک به دلیل اینکه مزایا و ویژگی های بسیاری که دارد باعث شده در صنایع مختلف کاربرد بسیاری داشته باشد. مزایای رنگ های اکریلیک شامل موارد زیر است.

  • غلظت بسیار بالا
  • ماندگاری طولانی مدت
  • متنوع بودن رنگ
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • سازگار بودن با محیط زیست
  • دارای درخشندگی بسیار بالا
  • قابل استفاده در همه سطوح سخت و آسان
  • امکان ترمیم مجدد
  • دچار ترک خوردگی نمی شود.
  • بدون بو یا نداشتن بوی بد
  • قابل شستشو بودن
  • مقاوم بودن در برابر ساییدگی
  • استفاده راحت و آسان
  • دارای انعطاف پذیری بالا

معایب رنگ های اکریلیک

هر چند که رنگ های اکریلیک برای استفاده در صنایع مختلف دارای مزایای بسیاری است معایبی هم دارند از جمله:

  • براقی کمی نسبت به بقیه رنگ ها دارند.
  • ممکن بعد از استفاده روی سطوح دچار تغییر رنگ یا تیره تر شوند.
  • ممکن است به دلیل اینکه خیلی سریع خشک می شود کمی لکه روی سطوح رنگ شده باقی بماند.
  • تمام رنگ های اکریلیک قابلیت شستشو ندارند.

نکات مهم هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک

هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  • قبل از استفاده از رنگ به خوبی آن را هم زده و مخلوط کنید.
  • قبل از رنگ آمیزی سطوح مورد نظر بهتر است آن را تمیز کنید تا هیچ گونه گرد و غباری روی سطوح نباشد.
  • بهترین دما برای نگهداری رنگ اکریلیک بین ۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد است.
  • رنگ اکریلیک تا سی ماه پس از تولید می توان استفاده کرد.
  • مقدار آبی که باید به رنگ اکریلیک استفاده کرد ۲۵ درصد می باشد.
  • برای رنگ آمیزی سطوح خام بهتر است قبل از استفاده از پرایمر استفاده کنید.
  • هنگام رنگ آمیزی سعی کنید از قلم مو استفاده نکنید و بجای آن از غلتک استفاده کنید.
  • زمان استراحت بین مرتبه های رنگ زدن دو الی چهار ساعت است.

 

سخن پایانی

همانطور که می دانید رنگ آمیزی در نمای داخلی و خارجی غرفه سازی از جمله نکاتی است که بسیار اهمیت دارد. بنابراین هنگام انتخاب و خرید رنگ موردنظر باید به کیفیت و ویژگی های آن توجه کنید.  امروزه رنگ های اکریلیک بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته اند.

از مزیت های مهم رنگ های اکریلیک این است که در آب حل می شوند به همین دلیل از دیگر رنگ های روغنی بیشتر استفاده می شود. در این مقاله نکات خوبی درباره رنگ هاب اکریلیک و معرفی بهترین برند ها را در اختیار شما قرار دادیم. شما می توانید با مشورت غرفه ساز خود بهترین رنگ اکریلیک را برای رنگ آمیزی سطوح غرفه خود انتخاب کنید.

در راستا مشاوره 0 تا 100 ساخت غرفه نمایشگاهی کبیرسازان همراه شماست.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، هنری است که علم را با استراتژی ترکیب می‌کند تا...
13 جولای, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای رونق کسب‌وکار و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف هستند. رزرو غرفه،...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
تحول صنعت غرفه‌سازی صنعت غرفه‌سازی، همچون دیگر حوزه‌ها، شاهد تحولات چشمگیری است که آن را...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024
در طراحی و ساخت غرفه‌ های نمایشگاهی، طبقه دوم یکی از جنبه‌ های مهم و...
10 می, 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button