KABIR KARSAN

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی

تاریخ برگزاری : 29 فروردین الی 1 اردیبهشت 1403
محل برگزاری : نمایشگاه بین المللی سئول
پوستر نمایشگاه بورس بانک و بیمه 1403

برای خرید لیست مشارکت‌کنندگان در واتساپ به شماره 09104553669 پیام دهید.

نمایشگاه بورس و بانک یکی از مهمترین رویدادهای مالی و اقتصادی در ایران است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل حضور بورس، بانک‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان دیگر در حوزه مالی و بانکی است. هدف اصلی این نمایشگاه ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه بازار سرمایه، ارائه خدمات مالی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تبادل نظر درباره روندهای مالی و اقتصادی کشور است.

نمایشگاه بین المللی صنعت مالی فرصت بزرگی برای فعالان این زمینه بوده تا با غرفه سازی دست‌آوردهای خود را در معرض دید متخصصان، علاقه‌مندان و عموم مردم قرار دهند.‌

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های ایران که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی برگزار می‌شود و در حال حاضر با توجه به رشد بازارهای مالی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ نمایشگاه بورس است. شرکت در آن برای معرفی خود و محصولات یک فرصت طلایی بوده و می‌تواند باعث رشد و دیده شدن شما شود.

برای شرکت در این نمایشگاه مهم‌ترین اقدام، ساخت غرفه‌ ای زیبا و جذب‌کننده است تا در آن شلوغی مخاطبان به سمت آن غرقه تشویق شوند. در ادامه با اهمیت این نمایشگاه و ساخت غرفه بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کامل نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

از آنجایی که در این نمایشگاه‌ موسسه‌های معتبر داخلی و خارجی شرکت می‌کنند؛ ستاد برگزاری هر ساله برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را برای معرفی بهتر آنها در نظر می‌گیرد.

برگزاری این نمایشگاه و مشارکت تمامی شرکت‌های مرتبط در آن، می‌تواند زمینه تعامل را ایجاد کرده و باعث پیشرفت و نمایش توانمندی موسسه‌های شرکت‌کننده در داخل و خارج از ایران شود. نمایشگاه بورس برای سرمایه‌گذاران در این بازار مالی جای بسیار مناسبی است تا از طریق تعامل با کارشناسان بورس با جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و علمی در این زمینه آشنا شوند.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار مالی را دارند یا پیش‌تر شروع به انجام معامله در این بازار کرده‌اند؛ با حضور در نمایشگاه می‌توانند از کارشناسان کارگزاری بورس مشاوره‌های لازم در زمینه تحلیل تکنیکال مقدماتی و پیشرفته، الگوها، روندهای بازار و… را دریافت کنند و با استفاده از آنها ریسک معاملات را تا حد زیادی کاهش دهند.

همچنین کارشناسان برای راحتی بیشتر سرمایه‌گذاران به آنها خدمات مشاوره‌ای در زمینه معرفی سودآورترین سهام‌ها را نیز ارائه می‌دهند. این موضوع می‌تواند در رشد اقتصادی شما تاثیر زیادی داشته باشد.

دلیل شرکت در نمایشگاه بورس، بانک و سرمایه چیست؟

علاوه‌بر مزایای گفته‌شده در بالا، با توجه به مشارکت موسسه‌های خارجی در نمایشگاه و عرضه خدمات با بالاترین کیفیت در سطح بین‌الملل، همچنین ارائه بهترین خدمات و محصولات، ثبت نام نمایشگاه بورس و بانک می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ زیرا هر ساله با افزایش تعداد بازدیدکنندگان نیز مواجه هستند.

ایران در منطقه مهم جغرافیایی قرار داشته و با کشورهایی همسایه است که در زمینه اقتصادی در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کنند. بالا بودن سطح کیفی نمایشگاه باعث علاقه‌مندی تجار و بازرگانان همسایه به شرکت در نمایشگاه و بستن قرارداد با موسسه‌های مختلف شده است.

یکی دیگر از دلایل مهم ثبت نام در نمایشگاه بورس و بانک، نظارت مستقیم بانک مرکزی بر روند نمایشگاه است. این بانک قدمتی صد ساله داشته و با استفاده از تجربیات خود توانسته است، خدمات مناسبی برای پیش‌برد نمایشگاه ارائه کند.‌

اگر می‌خواهید با ثبت نام در این نمایشگاه به موفقیت برسید، بهتر است از تجربه سایر شرکت‌کنندگان و دلایل موفقیت یا ضعف آنها آگاهی پیدا کرده و نکات لازم را در برپایی غرفه خود به‌کار ببرید.‌

غرفه‌سازی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه چه اهمیتی دارد؟

غرفه‌سازی راهی برای ارتباط با متخصصان و فعالان در حوزه بورس، بانک و سرمایه بوده و شما می‌توانید به‌راحتی محصولات و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار دهید. به‌طور کلی دلایل زیر از مهم‌ترین علت‌های اجاره غرفه و شرکت در نمایشگاه است.‌

  • غرفه نمایشگاهی، راهی برای ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برای بازدیدکنندگان است.
  • غرفه دارای مکان‌های VIP و CIP بوده که حل مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و عقد قرارداد یا ارائه نمایندگی به آنها است.
  • امکان نصب لوگو و نام برند در قسمت‌های مختلف غرفه نمایشگاهی برای کمک به دیده شدن و تبلیغات وجود دارد.
  • غرفه دارای قسمتی برای آماده‌سازی کاتالوگ‌ها و لوازم پذیرایی است؛ که از بی‌نظمی در مکان اصلی جلوگیری می‌شود.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

برای غرفه سازی نمایشگاه بورس و بانک پس از شرکت در نمایشگاه باید به‌دنبال مجموعه‌ای معتبر که در زمینه ساخت غرفه‌ فعالیت می‌کند، باشید.

این بخش به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز عمل کرده و می‌تواند شما را در بین رقیبان متمایز کند. نمایشگاه دارای غرفه‌های زیادی بوده و در این بین، شما باید غرفه خود را به‌گونه‌ای ایجاد و تزئین کنید که توانایی جذب مخاطبان را داشته باشد.

دلیل شما برای شرکت در نمایشگاه نیز در ایجاد غرفه تاثیر دارد. اگر هدف کوتاه‌مدتی دارید و تنها قرار است در نمایشگاه فروش بیشتری را تجربه کنید، استفاده از غرفه کار بیهوده‌ای می‌باشد.

اما افرادی که قصد دارند با اعتمادسازی و تبلیغات، مخاطبین و مشتریان دائمی را جذب کنند باید حتما ساخت غرفه‌ روان‌شناسی شده را در اولویت خود قرار دهند. منظور از غرفه روان‌شناسی شده ساخت مکانی است که از نظر رنگ، تزئینات داخل غرفه، نحوه درج لوگو و… به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که با اولین نگاه، مخاطب جذب آن شود و برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت غرفه شما بیاید.

با توجه به فضای رقابتی موجود در نمایشگاه باید در انتخاب شرکت غرفه‌ساز نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا در طول سال فقط چند روز امکان حضور در نمایشگاه را دارید و باید از فضای موجود کاملا بهره‌مند شوید.

نصب غرفه مراحل زیادی دارد و باید حتما توسط متخصصین این زمینه انجام شود. افرادی که در مشاغل دیگر مانند طراحی داخلی، طراحی گرافیک و… فعالیت می‌کنند نباید خود را متخصص غرفه‌سازی بدانند؛ زیرا این مکان باید به‌گونه‌ای خاص طراحی شود تا به‌خوبی نشان‌دهنده نوع کسب‌وکار، میزان تخصص و دانش یک بیزینس باشد.

مزیت غرفه‌سازی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه چیست؟

برپایی یک کسب‌وکار با هدف جذب مشتری برای ارائه محصول یا خدمات صورت می‌گیرد. نمایشگاه نیز فرصتی برای بازاریابی و معرفی بیزینس به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است. برپایی غرفه‌ای مناسب در نمایشگاه می‌تواند تمامی اهداف دو طرف، یعنی ستاد برگزارکننده و شرکت‌کننده را برطرف کند.

ستاد با برگزاری نمایشگاه قصد دارد از فناوری‌ها، پژوهش‌ها و دستاوردهای جدید رونمایی کند و این فرصت را به شما می‌دهد تا با ایجاد مکانی خاص به‌نام غرفه تمامی موارد گفته‌شده را برای علاقه‌مندان حوزه مالی نمایش دهید.

این فرصت کاملا استثنایی بوده و نباید با کم‌کاری آن را از دست بدهید. برای این منظور از تجربه دیگران نیز می‌توان کمک گرفت. همچنین غرفه‌ای که ایجاد می‌کنید، باید تمامی ویژگی‌های لازم برای بازاریابی و جذب مخاطب را داشته باشد.

با ایجاد مکانی مناسب برای مهمانان در غرفه و پذیرایی مناسب از آنها، سعی در اعتمادسازی 100 درصدی داشته باشید تا افراد را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.‌

تجهیزات غرفه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شامل چه مواردی است؟

این تجهیزات باید کاملا با نوع کسب‌وکار و خدمات قابل ارائه هم‌خوانی داشته باشد. از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای غرفه لازم است و می‌توان آنها را خریداری یا اجاره کرد، می‌توان به مبلمان، فرش، لوستر، صندلی و غیره اشاره کرد.

این مکان از نظر فیزیکی نیز باید از قسمت‌های مختلفی مانند بخش کنفرانس، پیشخوان و ایستگاه کاری ساخته شود. معمولا برای جابه‌جایی راحت این بخش‌ها از مواد پلی‌اتیلن و پی‌وی‌سی برای ساخت غرفه استفاده می‌شود.

دلایل بازدید از نمایشگاه بورس،  بانک و بیمه چیست؟

از دلایل شرکت در ستاد بورس و بانک اهمیت و سطح کیفیت بالای این نمایشگاه است. برای مشاهده انواع کسب‌وکارها، بررسی فعالیت آنها، اطلاع از دستاوردهای علمی و همچنین شرکت در سمینارهای آموزشی و سخنرانی‌های پربار علمی بهترین مکان نمایشگاه‌ بورس است؛ که بیش از یک‌دهه از فعالیت آن گذشته و هر ساله نیز به اهمیت آن افزوده می‌شود.

اهداف برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه چیست؟

مهم‌ترین دلیل برگزاری نمایشگاه، معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی در کشور و همچنین نهادهای خارجی است. به‌همین دلیل اهداف نمایشگاه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش سواد مالی اقشار جامعه و بالا بردن فرهنگ عمومی
  • افزایش تعاملات بین شرکتی و ارتقاء سطح صنعت مالی کشور
  • افزایش سطح تعاملات صنعت مالی کشور با صنعت بین‌الملل

همچنین دیگر ماموریت‌های نمایشگاه شامل موارد زیر است:

  • بستری مناسب برای نمایش توانمندی‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مالی
  • برگزاری نمایشگاه باعث معطوف شدن توجه و حواس جامعه به صنعت مالی و اهمیت آن می‌شود.
  • ایجاد فضایی مناسب برای شرکت‌کنندگان به‌منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای سایر اقشار
  • ایجاد فضایی مناسب برای مذاکره و تعامل در ارتباط با موضوعات مالی
  • گردهم آوری تمامی متخصصان، فعالان و علاقه‌مندان به بازار سرمایه و صنعت مالی برای مدت یک هفته

انتظارات قابل بهره‌برداری از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

  • رونمایی‌های جدید، ارائه پروتکل‌ها و دستاوردهای جدید
  • برگزاری دوره‌های آموزشی برای عرضه محصولات و معرفی فناوری‌ها
  • بهترین فرصت برای فعالان داخلی جهت اطلاع از استانداردها، فناوری‌ها و دستاوردهای جدید در سطح بین‌المللی
  • فرصتی جهت آشنایی موسسه‌های مالی خارجی با پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بالقوه و بالفعل در حوزه‌های بانکی، بیمه و بورس ایران
جمع‌بندی

بیش از یک دهه از برپایی و فعالیت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کشور می‌گذرد و هرساله بر تعداد شرکت‌کنند‌گان و بازدیدکنندگان آن اضافه می‌شود. افراد فعال در زمینه‌های مالی تنها چند روز در سال فرصت دارند با شرکت در این نمایشگاه نسبت به ارائه خدمات، دستاوردها و فناوری‌های جدید خود اقدام کنند.

این چند روز بهترین فرصت برای بازاریابی و جذب مخاطب یا مشتری به‌صورت دائمی است. البته برای رسیدن به این منظور لازم است نکات مهمی را رعایت کنید؛ که اولین آن­ها ساخت غرفه‌ای زیبا و در عین حال کاربردی است.

غرقه باید توسط افراد متخصص طراحی شود تا همه‌ی اجزاء، تجهیزات و حتی رنگ آن کاملا نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد و باعث اعتمادسازی در مخاطب شود. این مکان باید به‌خوبی تمامی نیازهای شما در طول یک هفته را برآورده کند و محل مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و عقد قرارداد نیز باشد. پس برای ایجاد غرفه‌ای کاربردی حتما از مجموعه‌های معتبر با پرسنل متخصص کمک بگیرید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

Call Now Button