PROJECT

پاویون کرمانشاه

امروزه برای برقراری نمایشگاه و همچنین ساختن غرفه نمایشگاهی، بسیار حایز اهمیت است که از اصول و نماد های خاص آن منطقه بهره جست.

در مناطق مختلف کشور به دلیل وسعت همچنین وجود اقوام مختلف، اداب معماری و ساخت و ساز خاصی وجود دارد، به عنوان مثال بسته به نوع محیط در جنوب کشور ساختمان ها اغلب اجری بوده و هدف ان در کنار سرپناه بودن، فرار از گرماست.

در شمال کشور به دلیل بارندگی زیاد ساختمان ها اغلب سیمانی بوده و از سقف های شیروانی بهره می برند. پس در ساختن بنا و یا غرفه در مناطق مختلف کشور، منطقه جغرافیایی و فرهنگ مردم، نقش کلیدی دارد.

پاویون کرمانشاه و غرفه سازی

پاویون در واقع در دو معنا به کار می رود. یکی سازه مستقل و ساده و دیگری سازه کلاسیک نام دارند. غرفه، خیمه، اقامتگاه موقت، همگی در این دسته قرار می گیرند. سازه مستقل در واقع در فاصله کمی از محل قرار گیری بنای اصلی قرار می گیرند. در این بین پاویونی که امکان استفاده از یک چشم انداز زیبا را برای شما فراهم می کند، عمارت کلاه فرنگی نامیده می شود.

در خصوص ساخت پاویون کرمانشاه در نمایشگاه محیط زیست سال 1398 قراردادی فی مابین محیط زیست استان کرمانشاه و شرکت کبیرسازان منعقد شد.

در این قرار داد شرکت کبیر سازان موظف شد که کلیه ساخت و طراحی غرفه سازی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه , غرفه سازی ارزان صنایع سیمان سامان, غرفه سازی صنایع پتروشیمی کرمانشاه, غرفه سازی پالایشگاه نفت کرمانشاه, غرفه سازی شرکت پانیذ فام, غرفه سازی فولاد کرماشاه ,غرفه سازی صنایع سیمان غرب را بر عهده بگیرد.

در نهایت با نهایت کیفیت و دقت لازم و در سریع ترین زمان ممکن تحویل این مجموعه های محترم گردید.

در طراحی و اجرای غرفه سازی این شرکت ها از اصول معماری منطقه همچنین رعایت نماد های بومی استان استفاده شده که خود به طور چشمگیری باعث زیباتر شدن بوده و درواقع به بومی شدن فضای غرفه کمک می کند.

غرفه سازی شکسته با استفاده از نماد های استان، یک فضای خاص ایجاد می کند که سبب افزایش زیبایی بصری و غالب بودن نوع فرهنگ آن منطقه در غرفه می شود و به خودی خود یک فرآیند تبلغاتی بالفعل برای فرهنگ و تمدن آن استان است.

این پروژه در صد و پنجاه و هفت متر و در شکل سنتی ان منطقه اجرا شد و از آن جایی که پرهیز از آسیب به طبیعت و منابع طبیعی در راس امور این نمایشگاه قرار داشت، تصمیم بر این شد که از کمترین متریال چوبی ممکن برای ساختن غرفه ها استفاده شده و برگزاری نمایشگاه باعث از بین رفتن درختان منطقه نشود.

برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست منطقه حتی از گل های مصنوعی استفاده شد که باعث از بین رفتن گل های طبیعی و زیبای منطقه نشود.

تاریخچه مختصری از شرکت کنندگان نمایشگاه پاویون کرمانشاه

در پاویون کرمانشاه، شرکت های مختلف سعی در نمایش کالا و خدمات خود را دارند پس بسیار مهم است که حتما در نمایش کالا و خدمات خود از یک محیط شکیل و متناسب با محل میزبانی نمایشگاه استفاده شود.

صنایع سیمان سامان غرب که دارای دو خط تولید است، در سال 1383 در جاده کرمانشاه به اسلام اباد تاسیس شد. این کارخانه با معادن موجود 200 متر فاصله دارد که این خود دلیلی بر کاهش قیمت محصول آن هاست.

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه که در سال 1379 تاسیس شده است، اما در سال 1387 را اندازی شده و به صورت صهامی عام در سال 1390 وارد بورس شده است. پیشرفت چشمگیر این شرکت سب شده که پای ثٍابت نمایشگاه پاویون کرمانشاه باشد و بتواند دستاورد های خود را بدون واسطه به مرحله نمایش دراورد.

پالایشگاه نفت کرمانشاه که با اسم شرکت پالایش نفت کرمانشاه مشغول به فعالیت است، از سال 1301 فعالیت خود را اغاز نموده و از دیرباز جزو پالایشگاه های مورد توجه کشور بوده است. حتی در جنگ 8 ساله ایران و عراق نیز، چند باری مورد هجوم نیروی هوایی عراق قرار گرفت.

با وجود اسیب و فشار ناشی از این حملات، پالایشگاه به دلیل موقیت خاص و استراتژیکی خود، هیچگاه تعطیل نشد.

شرکت پانیز فام که به کارخانه قند اسلام اباد غرب شناخته می شود در سال 1314 بنا نهاده شد که در حدود 60 سال پیش با برنامه ریزی صحیح به یکی از مهمترین تولید کنندگان قند کشور تبدیل شد. این کارخانه علاوه بر اینکه قند و شکر مردم منطقه و استان های مجاور را تامین می کند، در بخش صادرات نیز فعال بوده و قند و شکر خود را به عراق نیز صادر می کند.

شرکت جهان فولاد غرب واقع شده در 35 کیلومتری کرمانشاه بوده و در سال 1384 اجرای عملیاتی آن اغاز شده و در پایان سال 1386 به تولید آزمایشی رسیده. 17 سال سابقه به همراه تضمین کیفیت که سبب فعالیت در بازار های بین المللی شده، شرکت فولاد کرمانشاه را حسابی شناخته شده کرده است.

شرکت صنایع سیمان غرب که واحد نمونه کشوری در روز ملی صنعت، معدن و تجارت است. کارخانه سیمان غرب در سال 1356 تاسیس گردیده و دارای ظرفیت 2000تن تولید روزانه است که با اجرای طرح افزایشی ظرفیت ان به 4000تن در روز رسید. با این شرایط بسیاری از افراد بومی منطقه مشغول به کار در کارخانه سیمان کرمانشاه هستند واز این طریق امرار معاش می کنند.

این کارخانه از مجهز ترین کارخانه های سیمان کشور بوده و دارای ازمایشگاه فیزیک، ازمایشگاه شیمی و همچنین ازمایشگاه تخصصی بتن بوده و با بهره گیری از تخصص افراد در زمینه کنترل کیفی می تواند تولید روزانه خود را با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

تمامی این شرکت ها و کارخانه جات ، در نمایشگاه پاویون کرمانشاه در سال 1398 گرد هم امدند تا با ارایه محصولات خود در نمایشگاه سبب رونق هرچه بیشتر صنعت خود شده و به شناخته شدن بیشتر خود کمک کنند.

اهداف، دستاورد ها و زمان برگزاری

کبیرسازان از سازندگان برتر غرفه در کشور در سال 1398 برای همکاری با محیط زیست استان کرمانشاه و ساخت غرفه های نمایشگاهی برای کارخانه ها و شرکت های مذکور وارد عمل شد، و با بهره گیری از توان تولیدی و طراحی خود شروع به ساختن غرفه هایی با نماد های بومی برای ان ها کرد.

در ساخت این غرفه ها برای جلوگیری از اسیب به طبیعت در مصنوعات بیشتری استفاده شده و استفاده از چوب در ساخت غرفه به حداقل رسیده است.

همچنین برای گل ارایی و زیبایی محیطی غرفه ها نیز از گل های مصنوعی استفاده شده است، که این خود نمایشگر اهمیت محیط زیست برای این نمایشگاه بوده و کبیرسازان با زیبایی و ظرافت تمام این پروژه را به صاحبان آنها، طی زمان مشخص شده تحویل داده است.

این نمایشگاه باعث شد که شرکت ها و صاحبان صنایع با بهره گیری از محیطی امن و بومی به معرفی کالای خود پرداخته و مخاطبان خود را جذب کنند. وجود صنایع در شهر ها در واقع یک فرصت عالی برای بومی ها ایجاد می کنند که در رکود اقتصادی کنونی بتوانند فرصت شغلی داشته باشند.

افرادی که به عنوان مصرف کننده کالا نقش دارند، می توانند به سادگی کیفیت کالا های مختلف را با هم مقایسه کنند و با توجه به نیاز خود از ان ها استفاده کنند.

کبیرسازان با سال ها تجربه در غرفه سازی توانسته یک پکیج کامل و بومی را برای شرکت ها فراهم اورد و با طراحی های بی نظیر خود چشم هر بیننده ای را سوی شما جلب کند. جهت مشاوره رایگان غرفه سازی با شماره 09125866830 ارتباط برقرار کنید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

Call Now Button